Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
Har du kollat nålventilerna i förgasarna? Min motorcykel gjorde ungefär såhär efter tio års stillestånd, och det var o-ringarna på nålsätena som hade krympt så det flödade bensin hej vilt oavsett flottörens läge.
Det du säger om att den börjar gå om du dränerar förgasare och går bättre med mer luft tyder ju på att det skulle kunna vara möjligt.
Rev isär förgasarna igen, bytte alla o-ringar som finns i förgasarna, plus de små brickorna inne i pilot skruven, pillat igenom alla hål med koppatråd, samt blåst helvete med tryckluft i varenda litet skrymsle och kanal. Skruvat "rätt" blandskruvarna till 2,5 varv ut och monterat ihop allt. Nu startar hon inte alls. Avgas-smäller utav helvete ibland men hoppar inte igång.
Två frågor:
1. Nu när jag sätter på flottörhuset på varje förgasare så tar det i lite sista millimetrarna. Misstänker att det beror på den nya o-ringen? Alltså typ flottör"ställningen" trycker ner nålsätet. Det är ju inga problem att få ihop, men det det var inte så innan byte av o-ring. Är det normalt?
2. I blandskruvhålet så är ordningen först i med o-ring, sedan lilla brickan, sedan fjäder och sist blandskruv eller hur?