Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
"BST38SS came either in 17E0 , or 17E1 only, to my knowledge..."
https://www.gixxer.com/threads/please-help.108124/
O-ringarna på nålsätets ytterdiameter smörjer jag med lite olja och använder en näbbtång för att snurra lite på dem så att de "sätter sig". Jag använder oftast biltemas oringar av nitril och väljer en mycket för liten dimension som jag sen spänner ut och på med tummarna. Precis som med allt annat hjälper det att använda våld och vaselin/olja.
o-ringar mellan plasten som emulsionsröret sitter i och själva förgasarkroppen. De fanns ju inte ens på min.
De o-ringarna har jag också ersatt av biltemas nitril. Att köra utan dem påverkar mest tomgången och lite över.
Ska man testa att försöka justera in det med blandskruv (och isf hur?)
När den är kall, startar den utan choke? Om inte, ställ ut luftskruven ett helt varv. T.ex. från 1-1/2 till 2-1/2 varv. Nyser motorn när den är kall?
är det inte så att om man sänker flottörhöjden så ökar mängden bränsle i förgasaren?
Helt korrekt slutledning av flottörhöjden.
Original luftburk?
Original pappersfilter? Ett pappersfilter skall inte var inoljat för då lär den gå väldigt fett. Det är bara K&N bomullsfilter eller något annat skumfilter som skall vara inoljat.
Luftburken, den har kommit på helt rätt så att inte dess "flärpar" täcker ingången till luftmunstyckena i förgasarens intag? För t.ex. BST36 (banditen) är det lätt hänt.
Är det galet att testa helt utan luftfilter, jag menar blir det på tok för mycket luft då?
Testa kan man alltid göra. Blir det sämre utan luftfilter kan du återmontera det och istället täcka för 1/3 av insuget på locket för luftburken. Insuget på luftburkslocket brukar normalt vara samma diameter som på en av förgasarna.
Vad tror om att gå upp till position 1 på nålen? De sitter på pos 2 just nu. Påverkar det låga varv?
Base settings are usually given if a particular application has a history of fuel level criticalness. The Fuel level height in the float bowl affects full throttle/low rpm and, also, richness or leanness at cruise/low rpm.
# Reference: a bike that runs cleanly at small throttle openings when cold, but starts to show signs of richness as it heats up to full operating temperature, will usually be leaned out enough to be correct if the fuel level is LOWERED 1mm. Check out and RESET all: Suzuki (all), Yamaha (all) and Kawasaki (if low speed problems occur). Needless to say, FUEL LEVEL IS EXTREMELY IMPORTANT!!!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |