Tack!Här är FactoryPro's egna bänkbilder. Vilken kurva som är vilken förklaras inte - och spelar heller ingen roll.
För gata rekommenderar de iställetRTR-HON-92-02 suggested for Racing adds some more lowend and 1-3 more peak hp.
Vilket jag tolkar som +6 grader.RTR-HON-92-06 suggested for Street add more lowend and midrange and same peak as stock timimg
Tack.Skall man göra det vettigt så är det bänk och programmerare som gäller. Man kan ju snegla mot de publicerade tändkurvorna som finns ur HRC/YEC boxar för superstock och jämföra mot respektive modells standardkurva, dessa kitt-kurvor är dock byggda för racesoppa så det är inte bara att sno rakt över.
Med ovanstående i åtanke tänker jag att 1-3hp mer på topp med +2 skulle kunna vara kul för erfarenheten. Men det kanske blir att det äts upp lika mycket effekt i låg- eller mellanregister om man flyttar pickupen?Visst finns där effekt att hämta med tändning då den från fabrik är kompromissad för att klara bullerkrav och dålig soppa. Men det är inte ås enkelt att man bara flyttar pickupen lite och tjänar effekt, den tiden är förbi....
Men det kanske blir att det äts upp lika mycket effekt i låg- eller mellanregister om man flyttar pickupen?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |