KÖrkort!!!

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
tjena jag fyller 16år den 21/6 (kommihåg de), och vill ta mitt mc kort fort som möjligt. så jag hinner köra i sommar.. men jag e inte den som lägger sig och läser en teoribok på 800sidor :tungan så jag hade täng att beställa en cd skiva från http://www.korkortet.com/ jag undrar om någan har detta pogram?? men men det värkar bra! hopas det går bra för mig..:tummenupp
MVH : NR:7

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
cross_micke skrev:
tjena jag fyller 16år den 21/6 (kommihåg de), och vill ta mitt mc kort fort som möjligt. så jag hinner köra i sommar.. men jag e inte den som lägger sig och läser en teoribok på 800sidor :tungan så jag hade täng att beställa en cd skiva från http://www.korkortet.com/ jag undrar om någan har detta pogram?? men men det värkar bra! hopas det går bra för mig..:tummenupp

Kan ju säga direkt till dig, Vill du ta och klara teorin.
Läs igenom boken, och gör Cd skivan (alla är olika, men det är ändå nästan samma saker)
Läsboken 2-3ggr och kör mängder av skivan, om du inte läser igenom boken så kommmer du inte heller att klara skivan, för det finns bra många frågor dom kan ta på provet. och man vet alldrig vilka man får.
det ända sättet att lyckas är att plugga och vara väl förberedd... lycka till :tummenupp

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
cross_micke skrev:

Dumt, mycket dumt!
Fixa Bonniers trafikskola och STR Trafikfrågorna.
Om du kan alla frågor på de två programmen, klarar du definitivt teoriprovet.
Vissa av frågorna du får på vägverket när du skriver provet, är i stort sett direkt tagna från STR-programmet. Bilderna ät t.o.m. precis likadana, så du kommer att känna igen dig när du skriver provet! Kan ju vara bra att skaffa en bok för "MC-körkort", där det står endel viktiga saker om just motorcykelkörning. Själv beställde jag en liknande sak som du funderar på, fast till B-körkort... det var det värsta jag har gjort. Plugga på datan! Det kan till och med vara kul mellan varven, istället för att sitta och drunkna i en bok. Lycka till! :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Passa dig för ytinlärning när du kör på datorn. Får du fel på en fråga, tag fram boken och kolla varför du hade fel.

Sist men inte minst, be någon förhöra dig på HELA boken!!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Du behöver ju inte läsa boken om flera gånger om du istället för att bara sitta att "flumm" läsa igenom hela boken sätter dig ner och får in det du läser. Jag har mycket svårt att sätta mig att läsa men jag läste igenom boken ordentligt en gång + frågor på datorn. Klart att man kan kolla tillbaka på det du vet att du har svårt för senare.

54 poäng fick jag på teroin, jag bryr mig inte så mycket om det är mycket eller lite över gränsen till Godkännt bara jag fick mer än kravet så är jag glad.

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
tack för alla svar nu vet jag bättre hur jag ska göra..
nu tror jag att det ska gå bra.. tack på för hand :tummenupp

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Glöm inte....

...ibland är frågorna negerade på provet jämfört med träningsprovet - även om det är samma bild och gäller samma sak!

Dvs de kan t.ex. genom att kasta in ett "inte" i frågeställningen göra att rätt svar är "ja" när det på träningsprovet var "nej". Därför: LÄS FÅGAN ORDENTLIGT, så att du vet vad de frågar efter. Svara inte från höften bara för att du känner igen bilden och bildtexten.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Jag har STRs Körkortstest 2 personbil och en pärm med MC-frågor från en bilskola, behöver jag mer?
Har läst lite ur STRs "MC-Boken" också...

Vad kommer det för frågor?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...