Kändisar i MC-folket!

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Kan någon berätta varför man ska gå med i SMC???

För mig känns det som ytterligare en förening med pojkar med lågskor och vågor i håret som försöker bestämma på vad och hur jag ska åka!!!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Affe_R1, var är du? :rolleyes:

Kamikaze kid: Det är ju just av den anledningen du skall vara med i SMC. För att visa att Du vill bestämma vad Du vill åka på. Är det bättre med en organisation som förespråkar customs o fransar? Skulle inte tro det va. :rolleyes:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Kamikaze kid skrev:
Kan någon berätta varför man ska gå med i SMC???

För mig känns det som ytterligare en förening med pojkar med lågskor och vågor i håret som försöker bestämma på vad och hur jag ska åka!!!
Då har du helt missuppfattat vad SMC pysslar med. SMC är din barriär mellan överimplementerade EU-regler och hojåkning. SMC är remissinstans i frågor som rör motorcyklar och du kan tacka SMC för våra generösa ombyggnadsregler. Just nu lobbas det för att motorcyklar inte ska behöva besiktas mer än varannat år eftersom motorcykelbeståndet är i så mycket bättre skick än bilarna. Historiskt sett finns några hårresande förslag som stoppats av SMC, som att begränsa slagvolymen för alla motorcyklar till 250cc (den hade du gillat va?), eller införa 70km/h hastighetsbegränsning..
SMC bevakar våra intressen.
SÅ är det. Kom förresten till Rörken och se om du ser så många lågskor där..
Mvh
Conny

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Ugluk skrev:
Då har du helt missuppfattat vad SMC pysslar med. SMC är din barriär mellan överimplementerade EU-regler och hojåkning. SMC är remissinstans i frågor som rör motorcyklar och du kan tacka SMC för våra generösa ombyggnadsregler. Just nu lobbas det för att motorcyklar inte ska behöva besiktas mer än varannat år eftersom motorcykelbeståndet är i så mycket bättre skick än bilarna. Historiskt sett finns några hårresande förslag som stoppats av SMC, som att begränsa slagvolymen för alla motorcyklar till 250cc (den hade du gillat va?), eller införa 70km/h hastighetsbegränsning..
SMC bevakar våra intressen.
SÅ är det. Kom förresten till Rörken och se om du ser så många lågskor där..
Mvh
Conny

Kanske det...Det är ju därför jag frågar....
Jag kan erkänna att jag inte vet allt och emellanåt har fel...
Som då i detta fall...

250 kubik.....Ja det hade varit nått det..
Köpte faktist en RGV 250 till Frun i förra veckan när hon satt i soffan å sa att hon kanske ville ta Hoj kort...Man får inte tveka!!! :D

Har varit på Rörken och kollat... Inga lågskor men vem åker hoj i lågskor?

Vad kostar medlemsskap och vad ger det mig?

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
SMC är en direkt demokrati.
Alltså som medlem har du rätten att rösta å påverka både på lokalt-/riks-planet.
Ju flera vi blir/är desto mer lyssnar politikerna till vad motorcyklister har att säga.

Bara det är värt mycket...tänk om politikerna hade fått igenom alla konstiga förslag som de velat ha igenom...men SMC lyckats stoppa.
SMC har verkat för motorcyklisterna och fört deras talan både i Sverige i 40 och de har även kontakt med andra Motorcykelorganisationer utomlands.

Enskilt medlemsskap Kostar 200 kr och gäller t o m januari 2005. I detta ingår bl a MC-Folket 7 nr/år, SMC-kalendern samt förmåner i form av olika rabatter och erbjudanden.

Last edited:

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Kamikaze kid skrev:
Samarbete med Trygg Hansa? :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Det gör mig väldigt tveksam ....
T-H står för självriskelimineringar och kostnader under avrostningar och fortbildning. Det är inte obligatoriskt att försäkra hos dom.

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Jo då Yasha du har så rätt när det gäller kändisarna....
Påsida 20 ser jag både Ugluk, Lucky Luke och Affe_r1 och mig själv*brr*
På sida 25 ser man mycket tydligt Galne Dansken och Lucky Luke's skalp i hörnet på bilden misstänker att de står å pratar med Åsa #96.
Att sedan Sporthoj får reklam på 26 i form av Ugluk å Affe_r1 skadar ju inte....

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Vilket nummer snackar ni om? Vadå kändisar, från nån dokusåpa eller? Typ Big Mother eller Tarmen?

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Den där bilden är ju übergay. Fattar inte att dom var tvugna att publicera den.. :rodnar

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Ugluk skrev:
Den där bilden är ju übergay. Fattar inte att dom var tvugna att publicera den.. :rodnar

:D Hoho, sånt som Ni 2 poserade under hela middagen - vart mycket folk inte fick mat - då ä det klart att bilden ska publiceras..

Sen så trevligt att Ni sporthojs-pojkar tittar på verandra - visar ju en annan sak av hoj-livet :D :D :D

:crash Kanske även jag ska beställa en sporthojs tröja :hej :hej

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Fan va ballt! Bröderna Bäver in action! :rofl

Snygg reklam för forumret måste jag säga! :tummenupp

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Aha, det är så där ni ser ut! Och en bild på den där ulguk, spritmoralens okrönte pochahontas!

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
beelsebub skrev:
Aha, det är så där ni ser ut! Och en bild på den där ulguk, spritmoralens okrönte pochahontas!
Nej, men däremot Hövding Ludna Luvan från trafiksäkerhetstältet. Spånken har jag inget emot när omständigheterna tillåter.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Ugluk skrev:
Nej, men däremot Hövding Ludna Luvan från trafiksäkerhetstältet. Spånken har jag inget emot när omständigheterna tillåter.

Vi är många här som i samförstånd posar i trafiksäkerhetstältet.

/Simba

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...