Har en Suzuki Dr650se som jag tycker är lite för känslig när man gasar. Tomgången ligger på 1500 och så fort man gasar lite så ökar varvet till ca 3000. För att hålla sig därimellan så måste man knappt gasa alls vilket gör att den kan gå ryckigt eftersom det blir lätt att man slå av och på med gasen. Är detta normalt eller är det någon förgasarinställning?
Och sen en undran angående motorbroms, är den inte så kraftig på en Dr jämfört med andra stånkor? Har läst om hur man kan låsa bakhjulet med en del stånkor men jag har inte lyckats med det på min förutom lite på grusväg på ettans växel. Är den höga tomgången en orsak? För jag tycker den bromsar kraftigare när den är kall och då än tomgången lite lägre.
Och sen en undran angående motorbroms, är den inte så kraftig på en Dr jämfört med andra stånkor? Har läst om hur man kan låsa bakhjulet med en del stånkor men jag har inte lyckats med det på min förutom lite på grusväg på ettans växel. Är den höga tomgången en orsak? För jag tycker den bromsar kraftigare när den är kall och då än tomgången lite lägre.