Kärlek...

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
svårt att välja... båda är lika jävla snygg..

Nån som kört den? hur är den att köra?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Den dag man blir kär i en hoj är man Enuck..

Men visst var de granna att se på:tummenupp

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Var såååååå nära att köpa en svart/orange ny -07 i våras - men försäkringen blev som alla vet svindyr så det landa i duccen i stället. Men nästa år blir det kanske en sån......

Mesktomten

Med lem
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00, Honda CBR 900 RR -98
Jävligt läckra hojar, men jag kan inte sluta äcklas av blåsen, tyvärr... Bortser man från dom är det faktiskt kärlek!

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Kan tyvärr inte klicka på länken då den innehåller suzuki, alla har fula blås original det byts ut så vem bryr sig.

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Jävligt läckra hojar, men jag kan inte sluta äcklas av blåsen, tyvärr... Bortser man från dom är det faktiskt kärlek!

Vet inte vaför dom gjort dom så där, håller med om att du om ful som stryk men va faan det är ju bara att byta ut som mot några läckra japsdämpare... :tungan

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Vet inte vaför dom gjort dom så där, håller med om att du om ful som stryk men va faan det är ju bara att byta ut som mot några läckra japsdämpare... :tungan

Eftersom det är en Suzuki så sitter det redan en japsdämpare på hojen... :rolleyes:

Mesktomten

Med lem
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00, Honda CBR 900 RR -98

Jo, men det är väl en sak att köpa ny hoj som man vill byta ut detaljer på för att det ska bli snyggare, en annan att vara tvungen att byta ut den för att man inte ska behöva blunda och känna sig fram i garaget..?

Alternativt ber man återförsäljaren byta/plocka av skiten.

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Varför har ALLA hojar fula blås som original numera? Men som sagt, det kan man byta ut.

Värre är det att hälften av tillverkarna börjat göra fula framlyktor också, typ Versys, KTM mfl som ser ut som nåt jävla Lego Bionicles och är lite jobbigare att göra något åt. Jaja, det var lite offtopic, GSXR är en snygg hoj!

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!

Du kan väl inte mena att du missat varför ljuddämparna ser ut som de gör...:va

Eftersom det är en Suzuki så sitter det redan en japsdämpare på hojen... :rolleyes:

"japsdämpare"...låter så Zatzy-igt :rofl

Last edited:

Spirit

Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Du kan väl inte mena att du missat varför ljuddämparna ser ut som de gör...:va

Avgasreningen är inte hela orsaken, jag är säker på att våra fabrikanter har en lång rad olika möjligheter att utföra detta på ett snyggare vis trots avgaskrav.

Så jag har nog missat det. Varför ser de ut som de gör menar du? Jag är nyfiken.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Jag har gjort det, pls educate me :D

Högre avgaskrav...tror det kom 05 eller 06. Kan inte detaljerna dock :tummenupp

Intressant upplägg...
Avgasreningen är inte hela orsaken, jag är säker på att våra fabrikanter har en lång rad olika möjligheter att utföra detta på ett snyggare vis trots avgaskrav.

Så jag har nog missat det. Varför ser de ut som de gör menar du? Jag är nyfiken.

Hmm, du har alltså som jag hört/läst att det är pga högre avgaskrav...men tror inte på det...eller :va

Last edited:

Spirit

Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Hmm, du har alltså som jag hört/läst att det är pga högre avgaskrav...men tror inte på det...eller :va

Jodå, jag tror absolut på att burkarna behöver bli lite större pga avgaskraven. Det förklarar alltså storleken, men inte märkliga designen som många börjat med. Så vad jag undrar är om det är någon modenyck eller om det finns rent tekniska orsaker.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jodå, jag tror absolut på att burkarna behöver bli lite större pga avgaskraven. Det förklarar alltså storleken, men inte märkliga designen som många börjat med. Så vad jag undrar är om det är någon modenyck eller om det finns rent tekniska orsaker.

Den märkliga designen är för att öka frigångsvinklarna.
Den fysiska volymen måste vara stor för att klara kraven, en rund burk med den litervolymen skulle se ut som en 50tals dammsugare, och då skulle inte hojen behöva sidostöd heller.

Men fult är det!

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...