På min daytona kärvar frambromsarna.
Bedömer att båda oken kärvar.
Har beställt nya packningar och ska ta isär oken så fort de kommer.
men ligger nu hos postnord och de håller på med tull och moms så vem vet när de kommer. Lagom till jul kanske.
hade loss oken idag och dränkte allt rörligt i brakeclean.
Plockade inte ur kolvarna utan tryckte bara ut dem så långt jag vågade.
Sprayade och torkade av med tops.
Kolvarna gick något lättare i mitt tycke efter det men när jag återplanterade oken så kärvar ändå frambromsen.
Vågar jag använda någon form av fet eller smörjmedel på kolvarna?
Tänker litiumet eller wd40.
Såg någon video där en kille dränkte kolvarna i wd40 och det hjälpte men inte säker på om man vågar spraya wd40 på kolvarna och hur det påverkar de befintliga packningarna.
Så vad kan jag göra mer utan att plocka isär oken helt för att smörja upp kolvarna?
Behöver nya packningar om jag plockar isär oken. Åtminstone den packningen där bromsslangen sitter enligt haynesmanualen.
Bedömer att båda oken kärvar.
Har beställt nya packningar och ska ta isär oken så fort de kommer.
men ligger nu hos postnord och de håller på med tull och moms så vem vet när de kommer. Lagom till jul kanske.
hade loss oken idag och dränkte allt rörligt i brakeclean.
Plockade inte ur kolvarna utan tryckte bara ut dem så långt jag vågade.
Sprayade och torkade av med tops.
Kolvarna gick något lättare i mitt tycke efter det men när jag återplanterade oken så kärvar ändå frambromsen.
Vågar jag använda någon form av fet eller smörjmedel på kolvarna?
Tänker litiumet eller wd40.
Såg någon video där en kille dränkte kolvarna i wd40 och det hjälpte men inte säker på om man vågar spraya wd40 på kolvarna och hur det påverkar de befintliga packningarna.
Så vad kan jag göra mer utan att plocka isär oken helt för att smörja upp kolvarna?
Behöver nya packningar om jag plockar isär oken. Åtminstone den packningen där bromsslangen sitter enligt haynesmanualen.