Köp att motard

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Tjoo alla motardåkare!!

De blir motard så småningom för mig men frågan är vilken jag ska satsa på! Vill helst ha en svartblå husaberg 650 eller en svartorange ktm typ 500-650. Jag har läst att många skriver att husaberg rasar så lätt.. mycket service etc. Ktm har jag inte hört så mycket om. Någon som kan dela med om sina erfarenheter? :)

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Om du väljer mellan husaber 650 och ktms motsvarighet i lätthet ,dvs520/ 525 eller nyare 500 serie. Helt klart enligt mig"" så är ju husan överlägset roligare pga den brakstarka bottenregistret den har. MEN tyvär skulle jag välja ktmen ändå pga en enda sketsak som irreterar mig nåågot alldeles förjljhbnzsoövhka
Husabergarens motroterande balacevikt ,som på dom äldre rasar ideligen 01-02
vart bättre på nyare men rasar liks förb ibland och orsakar våldsamma skador i motorn. Och denna balacehistoria är svajndyr vid renovering! Jo en sak till Husas motor måste klyvas vid kolvbyte! Förutom det så håller dom nyare ungefär lika bra vid rätt service.
Man kan iofs ta bort balacevikten och montera mcx compocites stake då har man en tokvass killer som är lika drifftsäker som ktm:tummenupp Men priset på staken:gnissla

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka