Köp av blackbird

fjoddan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Hoj
blackbird 97:a
Nu har jag fått hojen såld och efter mycket funderingar o hjälp från folk här på SH så lutar det starkt åt en blackbird.

Ska åka o titta på en i helgen och undrar lite vad man bör kika på? motor växelåda mm. Denna ägaren har haft hojen i 3 år problemfritt.

tacksam för alla tips

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
Bara att kolla "det vanliga" dvs hjullager, styrlager, ev missljud och servicebok, papper... :tummenupp

Ser den bra ut, känns den bra så är den förmodligen det.

Köpte min för 1 år sedan och är kanonnöjd! Utmärkt klubb finns det för ägarna till Blackbirds också svar på alla frågor om modellen på www.superblackbird.se

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Är du säker på att du vill ha en Blackbird?
Precis som du har jag haft Bandit 1200, det är en hoj jag ff saknar.
Blackbirden kan jag inte komma ihåg att jag saknat faktiskt. Den upplevde jag som en hojjarnas 240. För min del den som kostat mig mest i värdeminskning men som jag som sagt saknat minst av de 25-30 hojjar jag haft. En hoj i Blackbird-klassen som jag däremot kan rekommendera är zx12r.

fjoddan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Hoj
Vet ej mkt om dom, men en grymt skön hoj!! dessutom med en fantastiskt kvalitet! har du provkört?

Nä jag har inte gjort det. Vill ha en hoj som har sportlook och lite power men ändå kunna sitta redigt o åka lite längre. Även kunna slänga upp tanten när barnet ploppat ut.Tycker birden verkar driftsäker,är snygg verka vara perfekt för mig

Är du säker på att du vill ha en Blackbird?
Precis som du har jag haft Bandit 1200, det är en hoj jag ff saknar.
Blackbirden kan jag inte komma ihåg att jag saknat faktiskt. Den upplevde jag som en hojjarnas 240. För min del den som kostat mig mest i värdeminskning men som jag som sagt saknat minst av de 25-30 hojjar jag haft. En hoj i Blackbird-klassen som jag däremot kan rekommendera är zx12r.

Passar nog mig då som åker volvo 240 från 1990:rolleyes:

Last edited:

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
Nä jag har inte gjort det. Vill ha en hoj som har sportlook och lite power men ändå kunna sitta redigt o åka lite längre. Även kunna slänga upp tanten när barnet ploppat ut.Tycker birden verkar driftsäker,är snygg verka vara perfekt för mig

Passar nog mig då som åker volvo 240 från 1990:rolleyes:

:va Blackbirden går lite bättre den!
Tog en nätt tur på 440 mil i somras, via Nordkap och Lofoten. Var inte alls så tufft för kroppen som man kunnat tro.
En höjning ibak med så kan du kränga runt på gocart-banor med, svänger mycket snabbare med hjälp av höjning.

Såg det exemplaret du ska kika på, ser riktigt fin ut! Åk och titta/prova, bara du som kan avgöra om det är en bra hoj för dig :D

fjoddan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Hoj
:va Blackbirden går lite bättre den!
Tog en nätt tur på 440 mil i somras, via Nordkap och Lofoten. Var inte alls så tufft för kroppen som man kunnat tro.
En höjning ibak med så kan du kränga runt på gocart-banor med, svänger mycket snabbare med hjälp av höjning.

Såg det exemplaret du ska kika på, ser riktigt fin ut! Åk och titta/prova, bara du som kan avgöra om det är en bra hoj för dig :D

ok, Va det den svarta då såg? har en grå i gislaved på gång nu också som kan bli riktigt bra pris på som jag ska åka o titta på. samma mil.- Vad köper man den höjningen? är den svår att montera? dyrt?

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
ok, Va det den svarta då såg? har en grå i gislaved på gång nu också som kan bli riktigt bra pris på som jag ska åka o titta på. samma mil.- Vad köper man den höjningen? är den svår att montera? dyrt?

Höjning görs med en egengjord eller köpt bricka som monteras mellan övre stötdämparfästet och ramen. 5-6 mm bricka gör några cm höjd bakdel. Blir riktigt rolig att svänga med då (i kombination med bra däck då)

Funkar ju med en grå med, dom är inte sämre än de svarta :tummenupp

fjoddan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Hoj
SÅ. nu har man inhandlat sin första bb. Blev en 97:a och än så länge är jag hel nöjd. Nu återstår bara att ta av hjulen o dra till jobbet och ge den ett par nya däck, sen montera tank pads o byta olja/filter.
Är det någon här som åker med bakdäck 190/50-17 istället för 180/55-17?? kan givetvis mäta o se så det passar men tänkte se om någon här visste.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0