Borsiin skrev:Som nybörjare skall man helt klart köpa 125...
nää köp en 380 istället, jättesnäll o söt hoj...går att få i babyblått
Borsiin skrev:Som nybörjare skall man helt klart köpa 125...
Freppa skrev:BYTA OLJA VAR 5:E TIMME?????
Skämtar ni? Jag som tyckte jag var petnoga på hojar med att byta mellan var 200-400 mil beroende på körstil. Vad är det som gör dessa så vrangliga (Obs! Eget påhittat ord. Betyder.... något som jag inte kan komma på)
Okej, Quitte hade en CR 250 att sälja. Man kanske vågar slänga upp flickan på en sådan (Hennes far har en 250 4-takt som hon kört lite). Vad kostar egentligen slitagedelar till en sådan leksak? Kolv går på hur mycket då? Vad kör man med för olja med tanke på de täta bytena? Någon som vet vad en "cykelhänganordning" kostar, dvs en sådan som man sätter på dragkroken? Har inget släp och att e-regga verkar ju jobbigt.
Kolven går betydlit längre än så på en 250 med en nybörjare på. Man kan sikta på att byta kolv en gång per säsong. Fast vem sa att det är en billig sportFreppa skrev:Och kolven går i cirka 30-40 timmar innan man byter den? Det här kan bli en dyr leksak
Drifter skrev:Om man skall ta död på fjädringen måste man ta sats rejält i hoppen!
/C
Freppa skrev:First time poster, long time reader....eller nåt
Troligen fel forum, men hoppas att någon här vet.
Flickvännen vill köpa sig en cross och leka med (läs: Hon kör, jag leker). Eftersom jag är något av en klåpare på att mecka (läs: Det är bara kul när man känner för det vilket inte är ofta) så tänker jag mig en 4-takt mellan 250-650cc. Jag tänker mig en BILLIG jäkel, dvs den kan se ut som skit, men vara maskinellt funkis. Någon som har några förslag på typ av hoj alternativt sidor på internet att titta på? Vet att det finns någon svensk cross-sida som folk ibland rekommenderar men som jag alltid glömmer bort.
/Freppa
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |