Köp av elverk

Jag har ett liknande elverk med samma effekt som är köpt på Harald nyborg för 1200 på extrapris funkar kanon till mina Capit däckvärmare och de värmer ju bättre änn dina rosa benvärmare...
Däckvärmarna drar ju mer när du jusst slagit på dem men effektförbrukningen minskar ju varmare värmeslingorna blir (har mätt upp det).

Nr:18 skrev:
650W lär inte räcka för ett set däckvärmare. Mina drar 450W/styck

Superbike Roger skrev:
Jag har ett liknande elverk med samma effekt som är köpt på Harald nyborg för 1200 på extrapris funkar kanon till mina Capit däckvärmare och de värmer ju bättre änn dina rosa benvärmare...
Däckvärmarna drar ju mer när du jusst slagit på dem men effektförbrukningen minskar ju varmare värmeslingorna blir (har mätt upp det).
ELVERK 2000 W

Transportabelt elverk, el där du behöver det. Ingen installation nödvändig, bara att dra igång.
2000 watt
2 uttag
5,5 HK
230 volt

--------------------------------------------------------------------------------
Katalog nr 50669

Månadens pris Ordinär pris 3.999,00 Kr 3.499,00

Harald Nyborg, exakt den på hjul som Oscar letar efter

Legoteknik har en hel del bra prylar.
Kolla in deras ELVERK 400 / 230V LV10000 , på hjul och allt.

LV10000 är utrustad med jordfelsbrytare och jordspett. Bottenplattan och skyddsramen är av kraftig stålplåt och rör.
Effekt 10,0 KVA, 16A på enfasuttag.
Driftstid ca 7-10 tim. Vikt : 122 kg.
Mått: 840 x 620 x 610 mm. Med elstart.

Räcker och blir lite över även till annat.

Bifogat

• 26_V10000.jpg
    26_V10000.jpg
    16.5 KB · Visningar: 1,376
Superbike Roger skrev:

Coolt! Så 650W skulle alltså räcka till ett set däcksvärmare? Finns det fler som har erfarenheter? Har för mig att det är någon i bekantskapskretsen som provat och det blev sådär ljummet....

Melvin skrev:
OK! Visste inte att däcksvärmare ville ha så mycket ström. Trodde att jag hade hittat ett hett tips. Får meddela min jobbarkollega att han inte har mycket att hämta i RR-världen.

Var skall jag hitta ett billigt elverk då? Har biltema?
Du får köpa 2!?

De blir riktigt varma, använde elverket senast på Hyllinges klubbtävling satte på dem ca en timme innan och hade fått upp temperatur i fälgarna också.
Capit värmarna drar ca 4amp tillsammans när man slår på dem men effektförbrukningen sjunker rätt snabbt när slingorna blir varma.
Har för mig att det går att pressa ur lite mer änn angiven rek maxeffekt.

magnus_moss skrev:
Coolt! Så 650W skulle alltså räcka till ett set däcksvärmare? Finns det fler som har erfarenheter? Har för mig att det är någon i bekantskapskretsen som provat och det blev sådär ljummet....

Slå på den ena däcksvärmaren först och låt den bli varm, slå på den andra sen, så räcker ett lite mindre agg?

Bara en tanke.

Det är stor maskinauktion på Toveks på fredag 24/9. Toveks ligger i Ätran, 4 mil NÖ Falkenberg.

Där auktioneras bl.a. följande ut:
Ca 50 st fab.nya Elverk: Dieseldrivna med elstart: 1-fas 3kw, 1-fas + 3-fas: 4.2kw, 5kw, Bensindrivna med elstart: 1-fas: 0.85kw, 1kw, 2kw, 1-fas + 3-fas: 3.5kw, Dieseldrivna med svets: 4.2kw med elstart (med & utan ljuddämpare),
Motorcykellyftar hydrauliska
Ca 25 st 4-hjuliga Motorcyklar (de flesta fab.nya): 50cc, 110cc, 200cc, 250cc, Ca 40 st Motorcyklar: Skootrar: Ca 15 st MC-Scootrar 125cc (fab.nya), Peugeot Looxor 50cc -02, Honda 250cc Foresight -00, Piaggio Zip 50cc -99, Piaggio Liberty LB 50cc -98, Skoter Yamaha YP250 -97, Piaggio Zip 50cc -95, MC-Shoppers: Ca 5st 125cc (fab.nya), Customs: Hyosung 125 Custom -95, Sport/Touring: Honda CBR 900RR Fireblade -98, Moto Gussi 750cc Strada -94, Yamaha XJ 600xx Diversion -94, Kawasaki VN 750A -93, Honda VFR 750cc -88, Suzuki TS 125X -88, Yamaha XJ550 4V8, Yamaha XJ 750 -84, Honda FT 500 -82, Honda CB 125 -82, Offroads: Gilera 600cc RC -93, Kawazaki KLE 500cc -92, Ca 20 st EU-mopeder: 50cc (fab.nya), 2 st Monky 4-taktare (fab.nya), Motorhispania RX Racing -01 (som ny), Yamaha DT 50 -93, Forshaga Shopper, Vespa Piaggio Typhoon, Trampmoped Solex, Java, Yamaha, Puch, Flakmoped (ngt def.), 3 st Elscootrar, m.fl., Actic Cat Panter,
Släpkärror: Fobo 1324 -91 med glasfiberkåpa, Motorcyklar:Suzuki GSX 750 -98, Suzuki GSX400E -82, 4-hjulig Motorcykel: Suzuki 250cc,

Se: http://www.tovek.se/auktioner/mbannons040924.pdf

Dessa auktioner brukar var smått hysteriska med tre samtidiga utropare och en j-la massa köpare som ibland bjuder som galna. Men med lite tur kan man fynda... :gnissla

Last edited:
oscar skrev:
Mmm... Men frågan är hur bra kvalle det är på de grejerna...

Elverk som kostar under ca 10 000:- har oftast samma generator och är av billigare typ. Jag tror dom fungerar ganska säkert men man skall bara set ill att få med Honda motor och inte Tecomse eller Briggs & stratton. Jag har ett på 1200 W och det låter väldigt ansträngt när jag kopplar på mina Capit värmare så ca 2000 W är nog att föredra.

När det gäller Högtryckstvätt så kan du ringa mig så skall jag ge dig några förslag.( jag säljer sådana och givetvis även elverk)

Zilversurfer skrev:
Bi S.......Jag visste det :arsele

Sugen!? :kär

Tänkte klämma in en fråga ang högtryckstvättar också...

Måste de matas med trycksatt vatten, eller räcker det med att man tex lägger slangen i en tunna med vatten!?

oscar skrev:
Sugen!? :kär

Tänkte klämma in en fråga ang högtryckstvättar också...

Måste de matas med trycksatt vatten, eller räcker det med att man tex lägger slangen i en tunna med vatten!?

B&S är väl ok men inte lika bra som Honda.

Högtryckstvätt måste ha trycksatt vatten men det behöver inte vara så högt tryck.

Var på crosstävling i helgen och tittade. Crossåkare är experter på högtryckstvättar. De flesta använde en bensindriven Kärcher. Vatten fick de från en plastdunk brevid.

Bifogat

• K3300GS.jpg
    K3300GS.jpg
    106.2 KB · Visningar: 116
Joe-57 skrev:
Var på crosstävling i helgen och tittade. Crossåkare är experter på högtryckstvättar. De flesta använde en bensindriven Kärcher. Vatten fick de från en plastdunk brevid.

Jo jag har sett den och den verkar vara bra, men nog inte lika bra om man ska använda den hemma med...

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick