Köp av första 125, vilken?

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
ingen
Bara jag som tycker nya rs:an är klart mycket snyggare än nya miton?

det är så jävla stor skillnad att se dem i verkligheten, mito ÄR snyggare i verkligheten! nya rs är inte så jävla snygg när ni ser den på gatan!

kan däremot hålla med om att rs ser rätt bra ut på bild däremot:huvet

sen kan ni tycka vad ni vill, jag bryr mig inte heller alla får tycka va dem vill:yoparty men borde se dom på riktigt o inte bara gå efter bilder.. för de e inte samma sak..

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
det är så jävla stor skillnad att se dem i verkligheten, mito ÄR snyggare i verkligheten! nya rs är inte så jävla snygg när ni ser den på gatan!

sen kan ni tycka vad ni vill, jag bryr mig inte heller alla får tycka va dem vill:yoparty men borde se dom på riktigt o inte bara gå efter bilder.. för de e inte samma sak..

Har du sett nya miton IRL

för bilderna ser ju inte för lovande ut

Att den gamla miton va snyggare än den gamla rs:an, håller jag med om. Men den nya rs:an är ju oslagbar.

Dock får man lägga 30k för en mito från 1995.
Kostar ju 30-35 för en rs:a som är max 3-4 år gammal..

Är inte hela mitons koncept att vara wannabe ducatis 996a?

sen 30k för en 95a låter dyrt då man kunde köpa en 07a för 29900 om jag minns rätt...

Ja de är ju jättesynd att dom kopierat en snygg hoj på ett bra sätt :rolleyes:
Jag skulle inte gråta om min KTM såg ut som en EXC (99 el framåt då) även om den var "wannabe"

Nordh

Road 288
Gick med
29 Mar 2005
Hoj
Honda CBR 954 RR -02
Tycker det är konstig att ingen rekomenderar Suzuki rg. Det gör jag! Betydligt billigare än både mito, rs och gpr effektmässigt är inte skillnaden extremt stor. Och utseendet har iaf jag inga som helst problem med. Behaglig och stabil att köra, kanon bromsar. SuzukiRG:tummenupp

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Dom nya rs är ju fett mkt snyggare än miton.. de äldre däremot är inte lika fina..
ONT: Va har du för budget?
40k räcker väl långt ,eller?:tuttar

Sen är jag interreserad av den nya GSX-R125 om den kommer under 2008 eller 2009? Enligt mcn så skulle den komma 2008 tror jag , men man har ju inte se så mycket bilder på den. Sen nya Yamahan ser rätt bra ut , men låter som en prutt och har inte fått se hur mycket toppfarten ligger på.

Last edited:

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM

Sen är jag interreserad av den nya GSX-R125 om den kommer under 2008 eller 2009? Enligt mcn så skulle den komma 2008 tror jag , men man har ju inte se så mycket bilder på den. Sen nya Yamahan ser rätt bra ut , men låter som en prutt och har inte fått se hur mycket toppfarten ligger på.

130km/h enligt bike.se

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03

¤0 k räcker för en beg RS eller mito, men om du tycker toppfart är viktigt så har jag läst på ett englelskt RS 125 forum att det var en kille som hade RS 05 och 06 och 05 gick något snabbare.

Scudmissil

Fartmissbrukare
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 - 92:a
Äldre Honda NSR 89-92. Går bra, ligger väl inte långt bakom RS och Mito i farten skulle jag tro. Billiga. Inte alltför fula för att komma från 80/90 -talet.

Här är en bild på min nylackade Honda NSR-92:a. Dock speglas den gröna bilen i lacken som står brevid.

my.php

Last edited:

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Skulle också satsat på en AF1. Futuran (från 91 tror jag) hade väl upp åt 38 hkr original. Finns d ngn sport 125a som varit vassare?

Jovars, Att aprilia af1 har 38 häst det vet både du och jag att det är ljug. 30hk har den max. Sen efter ca 17 års slit så har förmodligen effekten försämrats ännu mer. Men att det var den värsta på sin tid det kan jag inte förneka:)

Skarp92

Hojåkande bushman
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
om du har 40k så tycker jag du borde köpa en RGF och lämna in den på trimning för 25k ;) den lär dra alla nya 125:eek:r och den är verkligen inte ful :tummenupp

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Jovars, Att aprilia af1 har 38 häst det vet både du och jag att det är ljug. 30hk har den max. Sen efter ca 17 års slit så har förmodligen effekten försämrats ännu mer. Men att det var den värsta på sin tid det kan jag inte förneka:)

Det är ju också ganska stor hoj. Men håller med tror inte den hade mer än 30 hk satt väll typ rotax 123 motor tror inta aprilia (eller något hojmärke) går bakåt när dem utvecklar hojar.

Tuggummimannen

Miss Blue är färdig!
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
Suzuki RG125F, lättat svänghjul och annan reed
Skulle också satsat på en AF1. Futuran (från 91 tror jag) hade väl upp åt 38 hkr original. Finns d ngn sport 125a som varit vassare?

ok? visste jag inte... trodde de hade 27 hkr vid 8800rpm...

Mvh
/T

Last edited:

Tuggummimannen

Miss Blue är färdig!
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
Suzuki RG125F, lättat svänghjul och annan reed
Tuggummimannen, visst ska han köpa en RGF? :rolleyes:

Självklart, men han får inse det själv i lugn och ro. Jag kollade såklart också bara på mito och rs när jag skulle köpa hoj. Efter ett tags sökande så läste jag i något forum att Suzuki Rg 125 F skulle ha likadan motor som aprillia rs, men var mycket billigare. dessutom var de riktigt snygga. då var fallet klart: RGF for the win!:yoparty

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy

skoja rs:an är as ful på bild och så jävla mkt snyggare irl. tycker jag (A)

Skarp92

Hojåkande bushman
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Självklart, men han får inse det själv i lugn och ro. Jag kollade såklart också bara på mito och rs när jag skulle köpa hoj. Efter ett tags sökande så läste jag i något forum att Suzuki Rg 125 F skulle ha likadan motor som aprillia rs, men var mycket billigare. dessutom var de riktigt snygga. då var fallet klart: RGF for the win!:yoparty

Ja, sant, och eftersom det är första 125:an han ska ha så borde han kanske inte köpa en mito eller rs ifall han vurpar...

Jadu Karl, jag tippsar om en RGF ;) valet är ju ditt

fast som Tuggummimannen precis sa: RGF for the win!:yoparty

Last edited:

uc.t

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Ingen

Jag e inte säker på Futuran men enligt Bike (tidningen) så hade Af1 Sport 35 hk (samma som dåtidens mito) o Futuran skulle ju vara strået vassare??? NSR hade för övrigt 31 o freccia 28. Fanns en maskin till i detta 125 test men kommer inte ihåg vilket. Men skapligt säker e jag på effektsiffrorna då jag lusläste artikeln om och om igen även om d e 14 år sen nu :)
Sen e d ju sant att maskinerna e gamla o kanske inte har bibehållen effekt idag. Uttorkade o spruckna insugsgummin o slitna kolvar :)

D va många tvivlare här ser jag.
Skulle vara jäkligt kul att se om jag hittar testet i mina gömmor. Tills dress har jag ingenting sagt :)

Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Jag e inte säker på Futuran men enligt Bike (tidningen) så hade Af1 Sport 35 hk (samma som dåtidens mito) o Futuran skulle ju vara strået vassare??? NSR hade för övrigt 31 o freccia 28. Fanns en maskin till i detta 125 test men kommer inte ihåg vilket. Men skapligt säker e jag på effektsiffrorna då jag lusläste artikeln om och om igen även om d e 14 år sen nu :)
Sen e d ju sant att maskinerna e gamla o kanske inte har bibehållen effekt idag. Uttorkade o spruckna insugsgummin o slitna kolvar :)

D va många tvivlare här ser jag.
Skulle vara jäkligt kul att se om jag hittar testet i mina gömmor. Tills dress har jag ingenting sagt :)

Med tanke på att en vass endurohoj inte påstås ha 38hk så tvekar jag på att en gammal gathoj har de

bara en tanke :)

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Vet inte om frågan har varit uppe tidigare i tråden. Men eftersom du har en budget på 40 000kr om jag läste rätt, har du tänkt att enbart köpa hoj för de pengarna eller både hoj och utrustning? För om du inte har någon utrustning ( kläder osv ) så tycker jag personligen och säkert många fler att du bör köpa de om du ska köra sporthoj. Då får man tänka att de lär gå på runt 10-15 000 kr satt då går budgeten för hojen ner till 30 000kr. Men om du har utrustning och hela kittet så lär du få en bra hoj för dom pengarna du har att röra dig med. Önskar dig iaf lycka till med köpet, hoppas du hittar den rätta :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept