Köp av hoj ---> Marknaden?

lolleR

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
snart hoppas jag
Hade tänkt köpa en motard nu, men tycker inte marknaden är allt för stor, har inte så mkt pengar att lägga heller.. :va så de nyare går bort tyvärr, men jag vill verkligen ha en hoj, vart kan hitta vettiga? tror ni att de kommer komma fler annonser längrefram ivår? har för mig att de fanns riktigt mkt förra våren..

Sen till valet av hoj, kommer nog använda den till jobbet en heldel.. par kilometer enkel och sen ut och leka.. något man ska tänka på?

Tack på förhand! :yoparty

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Hade tänkt köpa en motard nu, men tycker inte marknaden är allt för stor, har inte så mkt pengar att lägga heller.. :va så de nyare går bort tyvärr, men jag vill verkligen ha en hoj, vart kan hitta vettiga? tror ni att de kommer komma fler annonser längrefram ivår? har för mig att de fanns riktigt mkt förra våren..

Sen till valet av hoj, kommer nog använda den till jobbet en heldel.. par kilometer enkel och sen ut och leka.. något man ska tänka på?

Tack på förhand! :yoparty

Kolla blocket ofta! De flesta finns väl där. Finns nog lite annonser på enduromx med. Snart finns det en miljon trådar om hojval så sök gärna lite innan och försök bilda dig en uppfattning om de olika hojarna. Det finns mycket matnyttigt.
Inte för att vara elak men någon annan hade ändå sagt det förr eller senare :tungan

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
hmmm....nån hoj som kan vara rätt för dig är en KTM LC4 runt 99-00.
Sånna hittar du för ca 35kkr.

Fin hoj överhuvudtaget:tungan

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Ja, låter som en LC4 för din del. Köp en som är lite kittad, kanske helsystem osv, så får du en billig hoj som man kan busa o pendla med. Den är inte bäst på ngt men går att använda det du vill.

Sätt en budget, välj ut hoj och årsmodell som du har råd med och läs upp dig på vad man ska tänka på med just den hojen.

lolleR

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
snart hoppas jag
lc4:an verkar relativt vettig... liten fråga bara vad hur mkt e den reggad med... husorna e väl typ 9kw :va

Bamse79

Yeah!
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ZätaÄxNieÄrr
Köp min och bygg om den till motard! :tummenupp

Lc4:a, 99:a, lv-reggad med 37 kw, nytt drivpaket, fint skick, dåligt framdäck dock, hyffsat bak. Har mest åkt landsväg till och från jobb...billig försäkring. Hör av dig om det kan vara av intresse

Last edited:

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Köp min och bygg om den till motard! :tummenupp

Lc4:a, 99:a, lv-reggad med 37 kw, nytt drivpaket, fint skick, dåligt framdäck dock, hyffsat bak. Har mest åkt landsväg till och från jobb...billig försäkring. Hör av dig om det kan vara av intresse

antal pengar på den, miltal mm är ju intressant med. Jag blev lite sugen...

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Den här är nog inte så dum, i alla fall inte priset:yoparty

http://www.blocket.se/vi/10838852.htm?ca=17_s

tror det är en suzuki-motor och behöver knappt någon underhållning, perfekt för väg.

jämfört med en äldre lc4 så tror ja prestandarn är rätt lika, sen har den ju slipon me

Inte hört mycket om ccm:en. Tror den har en DR 650 motor :confused: en slitvarg med andra ord och lätt att få tag i delar om det skulle behövas. Tycker det verkar vara en vettig pendlarhoj till rätt pris :tummenupp Går säkerligen att busa lite med den också :)

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Den på den nedre bilden ser ut å ha Rotaxrovan som satt i innan de bytte till Suckarova.
Bilderna behöver ju naturligtvis ej vara på den specifika hojen ifråga :)

Inte hört mycket om ccm:en. Tror den har en DR 650 motor :confused: en slitvarg med andra ord och lätt att få tag i delar om det skulle behövas. Tycker det verkar vara en vettig pendlarhoj till rätt pris :tummenupp Går säkerligen att busa lite med den också :)

lolleR

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
snart hoppas jag
Är alltså CCM:en ett vettigare köp än en LC4? kommer nog inte bara pendla till jobbet skulle tro att de blir mer lek... :D Fast priset lockade ju iaf för en med inte allt för stor plånbok :tummenupp

Bamse79

Yeah!
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ZätaÄxNieÄrr
antal pengar på den, miltal mm är ju intressant med. Jag blev lite sugen...

Runt 36 hade jag tänkt mig för den, går väl att disskutera lite. Gått 2400 mil. Haft den i ett år ganska precis nu. Inga problem med den, servat den, olja, filter, drivpaket plus kedja gått under 100 mil sen jag bytte. Men jag körde bara ungefär 350 mil med den i sommras, mest landsväg(till och från jobbet) och nån sväng grus.

Pm:a vid intresse. Tänkte lägga upp den på blocket snart.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024