CayLe skrev:
Är alla årsmodeller strypta till 14kW (eller hur mycket det nu var)?
Finns det några standardfel på olika årsmodeller?
Är den kinkig med smörjningen när man kör på bakhjulet (om man mot förmodan skulle lära sej)?
Är försäkringen dyr?
När ska servicarna göras?
Finns det tändnigslås?
Får man skjutsa?
Är plasten dyr?
Hur är kvalitén jämfört med andra märken/modeller (KTM osv.)
Bu eller bä?
- Ja, fram till -03. -04 är inte inreggade så de lär stå med orginal kw.
- Ja -alla XR tappar kicken...
(loctite...
) Övriga ->
The Pig Pen OBS, jag har själv inte råkat ut för mer än att tappa kicken...
- Nej, inte direkt, men efter en längre wheelie så rinnder det olja från luftfiltret - det blir en fin pöl under hojen
- Ja om den försäkras som full effekt. Nej om den försäkras som 14kw...
- Vart 100ade mil. vart 200 mil räcker faktiskt om man inte tävlar eller kör massor med bana- dock, hör med din honda handlare och deala så att du får behålla din garanti även om du bara gör service vart 200 mil (byte av olja ska dock fortfarande göras vart 100de mil)
- Nej, inget tändningslås
- Nej, ej reggad för två, och tveksammt om den håller för två med den bakramen.
- Plasten är SKIT dyr, om man köper orginal. Den är mer hanterbar om man köper UFO. Pris exemple (från verkligheten). Bakskärm Orginal: 1700kr inkl moms och frakt. UFO bakskärm: 800 inkl moms och frakt.
- En Honda är alltid en Honda. Kvaliteten är bra.
XR650 är en av de bättre GAT-motarderna, den är dock litta tung och slö om man vill leva sin mesta tid på bana.
Jämfört med KTM 660 så är den slöare och tyngre, men kräver mindre service, och den vibbrerar typ tusen gånger mindre. Och då vibbrerar ändå XRen rätt mkt...
KTM - flickornas favorit hoj, gör pojkar överflödiga...
Jämfört med KTM 625 så är den likvärdig i det mesta, fast den vibbrerar mindre... (allt enligt något test jag läst, KTM vann dock för den vägde lite mindre)
Jag är supernöjd med min. Har kört 300 mil, och är fortfarande nöjd.
Inget för touring men som bus-kul-gat-hoj är den förbanant kul...
Har hunnit med att krashat 3 gånger och undantaget fotpinnar med lite, hmmm, annorlunda vinklar så har jag inte behövt göra något.
2 av krasherna har varit "riktiga" med fart och massa glida glida - aj aj aj etc. Men jag har haft tur och inte drösslat in i något stillastående.
Hojen håller för mer än man tror. Om man nu kan leva med lite repig plast - och med tanke på vad plasten kostar har jag inga problem med repig plast...
Wheela är för övrigt busenkelt.