Köp av lätt mc.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
hahah lite trögflytande i hjärnan kanske jag tyckte iaf att det vara ganska lätt att förstå ironin med tankepå alla gubbar som dunkar huvudet i tegelväggen

jag skiter i hur många gubbar som dunkar i väggar, det är fortfarande svårt att utskilja ironin ur en text :tungan peace

luvas

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2008
Hoj
Druvsockerdriven Cresent
Notera att det inte är en EXC
DT-motor med högre kompression (mer botten ungefär samma toppeffekt) så servicen är nära nog obefintligt (kolven håller väl ca 2000 mil)
Nej jag kräver inte 30-40k :p
Tänkte lägga ut den för 18

Men är den landsvägsreggad??
Vad toppar den??
Om du sänker priset lite så kanske jag slår till :tummenupp:)

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Just nu är den strypt (luftburk och krök, ganska lätta att få bort skulle jag säga), tro det eller ej! Så nu toppar den ca 110 utan att pressa och hänga över styret. Ostrypt lär ligga i klass med DT/CRM

http://bikepics.com/members/igge/97125lc2/
Färskaste bilden längst ner
Original kåpor och sadel finns kvar om någon föredrar lila :tungan

luvas

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2008
Hoj
Druvsockerdriven Cresent
Just nu är den strypt (luftburk och krök, ganska lätta att få bort skulle jag säga), tro det eller ej! Så nu toppar den ca 110 utan att pressa och hänga över styret. Ostrypt lär ligga i klass med DT/CRM

http://bikepics.com/members/igge/97125lc2/
Färskaste bilden längst ner
Original kåpor och sadel finns kvar om någon föredrar lila :tungan

Ok, de var fina:tummenupp men jag föredrar ändå en Dt ;)
Osså vet jag inte om jag skulle haft råd med 18 k :(

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
problemet är att de tar lika mycket för en -92 crm som för en -00 Dt :(
Bry dig inte så mycket på årsmodell.. Det är inga stora uppdateringar som kommit genom åren. Köp den du gillar som är i ett bra skick.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Saken är ju den att nyare DT oftast inte gått lika långt och är i bättre skick.
Inte alltid, men ofta så är det så.

Sedan har jag fått för mig att det är lite lättare med att få tag på delar till DT

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
men det bra är att en 92:a CRM e minst lika bra som en 00 DT:krama

bra sagt :tummenupp

naaa delar beror på vad man ska ha, motordelar är inga problem eftersom att samma skit finns på nsr. Annars så finns det universal till allt annat stortsätt. Plast är ett bekymer men det är onödigt att kulta tycker jag. Man ska ändå inte köra över sin egen förmåga. :rolleyes:

Skiter i hur långt den gått. Min har ändå gått runt 3500 mil men den går ändå bättre mekaniskt i motorn än en nyare dt. men som sakt, välj det du tycker känns rätt. provkör gjärna båda innan.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
bra sagt :tummenupp

naaa delar beror på vad man ska ha, motordelar är inga problem eftersom att samma skit finns på nsr. Annars så finns det universal till allt annat stortsätt. Plast är ett bekymer men det är onödigt att kulta tycker jag. Man ska ändå inte köra över sin egen förmåga. :rolleyes:

Skiter i hur långt den gått. Min har ändå gått runt 3500 mil men den går ändå bättre mekaniskt i motorn än en nyare dt. men som sakt, välj det du tycker känns rätt. provkör gjärna båda innan.
Nu håller jag med om att CRM är en bättre konstruktion på vissa punkter, men på vilket sätt går den bättre mekaniskt än en nyare DT? :)

luvas

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2008
Hoj
Druvsockerdriven Cresent
Trodde du sa max 17k, men det där är rätt mycket hoj för pengar.
Värt att kolla är om kolven är bytt, annars är det dags för den, lite över den normala gränsen annars tror jag.

Han hade bytt kolv vid 1800 mil. Jag fick skrapa ihop allt jag hade, eventuellt lån lite. Men det är värt det om jag får den:D

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Han hade bytt kolv vid 1800 mil. Jag fick skrapa ihop allt jag hade, eventuellt lån lite. Men det är värt det om jag får den:D

Gött :)
Bra val av hoj tror jag, egentligen inte mycket mer som behöver göras vid dom där milen, möjligtvis oljebyte, men det är ganska billigt :D

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha