Köp av lätt mc.

luvas

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2008
Hoj
Druvsockerdriven Cresent
Nu har jag försökt att maila honom och ringa honom. Men han svarar inte. Han säger att han heter Jacob i annonsen men i mailet heter han Johan Zatter. Hans telefon nummer stämmer inte och hans namn finns inte att hitta. Pappa tror att det är ett stöldgods. Vad tror ni??

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Verkar ju lite mysko, men fixa regnummer och kolla upp innan köp.
Sedan kan du ju kolla så att ramnumret i regbeviset stämmer med ramen.

luvas

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2008
Hoj
Druvsockerdriven Cresent
Ja det kan man göra, man han skrev också nu när jag tittar att han har kvitto. Men svarar han inte på mitt mail idag så skiter jag i det. Jag har ringt fler gånger idag också men hans nummer är inte tillgängligt.

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Jag har en DT 125 i riktigt fint skick till salu! :tummenupp

Road_Warrior

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2009
Hoj
Honda Cbr 125R -04
säger bara en sak,, köp en billig cbr så får du mer för pengarna! går bra även om 2-takt är roligare att köra så slipper du alla vibrationer och du behöver inte lägga pengar på reparationer och liknande. drar lite bensin med :)

luvas

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2008
Hoj
Druvsockerdriven Cresent
hur många hästar har en Yamaha Xt 125 -05?? Har nämligen börjat fundera på att köpa fyrtakt då jag ska använda hojjen som som pendelfordon, också har vi det fina ljudet också:D

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
hur många hästar har en Yamaha Xt 125 -05?? Har nämligen börjat fundera på att köpa fyrtakt då jag ska använda hojjen som som pendelfordon, också har vi det fina ljudet också:D

ca 10 hk, inget monster alltså

Du vill köpa min hoj :wishfulthinking

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R

tänkte sälja min xt i vinter för kanske 15-20k :)

toppat min xt i 133 km/h sen kom varvstopp på 10k rpm :yoparty (nerförsbacke, medvind och mätarfart :D )

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
snackade med en kompis som sa att -06:eek:rna har 12,5 hk, är det så??

Det snackas så om 05orna, men jag tror det bara är bullshit (försäljarsnack) då massa saker talar emot det, nyligen nämnt på fjollhoj (i OT-tråden) om du vill läsa själv

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
men vet ni några fyrtaktade 125:eek:r med full effekt(15hk) det känns ju lite fel att köpa 125a och sen inte få ut full effekt ;)

Standard finns det, så vitt jag vet, bara MZ 125 och yamahas nyaste som är på ca 15hk i 4t-klassen.
Dock långt ifrån säker så rätta mig gärna

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Klart du inte skall ha 4takt. :tungan Vilken 2 takt som helst går att få bensinsnål. Man kan köra CRm på 0,3 om man vill när man pendlar men samtidigt har man mycket mer drag. Tabben många gör när de stryper av sina NSR och CRM är att de tar bort en liten plastmoj i reedhuset. Stryper man bara av så gör inte detta någon effektökning.

Den är nämligen till för att ta bort virvlar som kan uppkomma i insuget vilket oftast leder till högre bränsleförbrukning. Jag gjorde själv denna tabbe men fick ändå ner CRMen till 0.3 men inspirerad körning kan den lika gärna dra 1l/mil och det gör ju inte en 4takt.

Det jag kan hålla med om lite är vibrationerna som är lite mer på 2taktarna så skall man enbart pendla så är ju 4takt det givna valet.

Standard finns det, så vitt jag vet, bara MZ 125 och yamahas nyaste som är på ca 15hk i 4t-klassen.
Dock långt ifrån säker så rätta mig gärna
Varaderon ligger väl även på 11kw? väger ju förvisso 30-40 kg mer än resterande men....

Last edited:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Det jag kan hålla med om lite är vibrationerna som är lite mer på 2taktarna så skall man enbart pendla så är ju 4takt det givna valet.

Varaderon ligger väl även på 11kw? väger ju förvisso 30-40 kg mer än resterande men....

Äh! Vibrationerna är nästan halva nöjet med att köra 2-takt :tungan
Tror även honda shadow 125cc har 15 häst med.

Jag kör hellre 2-takt efter provat att pendla på 4-takt i 5 månader när det gäller 125cc. Skulle inte ha något imot 4-takt om man ökar storleken på kubiken, men i och med att jag inte tagit A(bägränsad) än så har jag inte mycket att välja på.

På tal om ingetting:
Är det någon som vet om jag blir tvungen att ta kortet innan 2011 i och med att reglerna ändras 2013? Vill hälst ha obegränsat tills jag är 20. Eller går det lika bra att ta det under 2011 eller senare och ändå få obegränsat efter 2 år?

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Det snackas så om 05orna, men jag tror det bara är bullshit (försäljarsnack) då massa saker talar emot det, nyligen nämnt på fjollhoj (i OT-tråden) om du vill läsa själv

Det är jag som är hans kompis :krama

tänkte sälja min xt i vinter för kanske 15-20k :)

toppat min xt i 133 km/h sen kom varvstopp på 10k rpm :yoparty (nerförsbacke, medvind och mätarfart :D )

Har du org kam? Är det stor skillnad på original och det trimmet som du har?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...