Köp av lätt mc.

luvas

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2008
Hoj
Druvsockerdriven Cresent
Japp nu är det så att jag inte får köpa 125 och köra på väg för mina föräldrar :(
MEN jag får köpa cross/enduro :)
Så jag har kollat runt lite och vad är det för skillnad mellan KTM exc 125 och KTM sx 125??

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
nästa år!!!
Japp nu är det så att jag inte får köpa 125 och köra på väg för mina föräldrar :(
MEN jag får köpa cross/enduro :)
Så jag har kollat runt lite och vad är det för skillnad mellan KTM exc 125 och KTM sx 125??

sx ä cross, exc är enduro kort sagt ;).

Lite lysen o lite snällare motor på exc:n, raka motsatsen på sx:en

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Han får inte köpa för sina föräldrar :gråta

Köp exc luvas, den har lampor och man servar den mindre. Sen ska du köra på grusväg och det är det som enduro är till för ;)

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter

Ge dig inte så lätt förbövelen! :6surkart
Det är ditt liv och vill du åka mc så tycker jag du ska få de! Stå på dig och vissa attt du klarar de ansvaret, måste inte vara deras lilla slav tills du är 18. :tummenupp (drive responsible)
Jag fick göra en del också för att få börja åka motorcykel för då hade jag inte bara mina föräldrar imot mig utan halva tjocka släkten också :brinnerup

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Det är ditt liv och vill du åka mc så tycker jag du ska få de! Stå på dig och vissa attt du klarar de ansvaret, måste inte vara deras lilla slav tills du är 18. :tummenupp (drive responsible)
Jag fick göra en del också för att få börja åka motorcykel för då hade jag inte bara mina föräldrar imot mig utan halva tjocka släkten också :brinnerup

Tro mig, jag har sagt till honom att inte ge sig och han har försökt men hans föräldrar är envisa så in i h-e :( Jag har ingen att köra 125:a med nu :gråta

SweeT

Lånar hellre ut flickvännen än hojjen !
Gick med
20 Feb 2009
Hoj
Yamaha yzf R6 -00

Hah! min morsa är raka motsatsen ! hon tvinga mig till att skaffa 125:a (Hon har ju vart biker i många,många,många,många,många år ) så klart att valpen ska ha motorcykel tyckte hon..
Aja efter att man tagit kortet så var man ju såld, motorcykel var ju verkligen livet ! (även om de oftast slutar i ett kort men roligt liv :crash )
Har iallafall 2st Honda Nsr och en R6:a så om nån är sugen på att inhandla en Honda till hushållet så är de bara att höra av sig ;D :squid

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Hah! min morsa är raka motsatsen ! hon tvinga mig till att skaffa 125:a (Hon har ju vart biker i många,många,många,många,många år ) så klart att valpen ska ha motorcykel tyckte hon..
Aja efter att man tagit kortet så var man ju såld, motorcykel var ju verkligen livet ! (även om de oftast slutar i ett kort men roligt liv :crash )
Har iallafall 2st Honda Nsr och en R6:a så om nån är sugen på att inhandla en Honda till hushållet så är de bara att höra av sig ;D :squid

Det är rätt de! Får jag en unge så ska jag sparka ut den i gruset med crossen i 6-8 års ålder så de får smaka avgas i god tid :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha