Köp av motard

Gustaf_87

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2009
Hoj
Honda CRF 450 -04. CBR1000RR -08
Tjena, första inlägget här.

Har funderat ett tag nu på att köpa en motard, körde tidigare en Raptor 700 men blev less på 4:a hjul och sålde den förra veckan.

Dom cyklarna jag har funderat över är först Honda CRF 450 HM, verkar vara en bra första hojj. Nu på slutet har jag även börjat kolla på Aprilias SXV 550, verkar vara en riktigt fin hojj och har fått mycket beröm bland förarna.

Ni som provat dom kan ju skriva vad ni tycker. Information om service osv.
All information och tips uppskattas

MVH/Gustaf

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Liten fråga, om du nu ska köra utan körkort, varför ens nämna det här?
Vill du höra att du är frän eller vill du att polisen ska få ett försprång på att fånga dig?

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Liten fråga, om du nu ska köra utan körkort, varför ens nämna det här?
Vill du höra att du är frän eller vill du att polisen ska få ett försprång på att fånga dig?

Är han inte det då:fyllisar

Sen skulle väl inte jag säga att CRF 450 HM är den ultimata förstahojen. Då skulle jag ist kollat på någon av KTM's lc4:eek:r med mer humanare serviceintervaller:rolleyes:

Gustaf_87

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2009
Hoj
menade absolut inte att vara läcker eller så. Är mer det att jag inte tror att jag hinner ta kortet denna sommar. Tror ni missuppfattade mig helt och hållet.

Så ni tycker inte att crf är en bra första hojj, jag tyckte den verkade perfekt. Vad kan ni säga om den då mer än att det är täta service intervaller? Får se hur jag gör, klokaste är ju helt klart att vänta tills jag har kortet men har många polare som kör och är riktigt sugen.

MVH/Gustaf

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hur mkt är du beredd att mecka med hojen... kan du mecka ngt eller har du tummen mitt i handen?
Om det är det sista alternativen så ska du INTE ha en SXV eller CRF som första hoj.
Som Krilllan skrev i föregående inlägg så titta på KTM 640/625/660/690 eller varför inte Yamma XT660 eller Honda FMX. De duger som första hoj.

Gustaf_87

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2009
Hoj
Joo men mecka är jag van vid att göra så det är inget större bekymmer. Kan ju vara skönt med inte allt för många service mek. Gillar att köra mer än att skruva.

Är det så pass mycket mek med SXV ?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Joo men mecka är jag van vid att göra så det är inget större bekymmer. Kan ju vara skönt med inte allt för många service mek. Gillar att köra mer än att skruva.

Är det så pass mycket mek med SXV ?

Jo det är en del. Kanske inte så mycket som på CRF:en men skall du ha någon krona kvar i plånboken skall du kunna skruva själv.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy