Köp av ny hjälm!? Vart? Utomlands?

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Om alla börjar köpa sina grejer utomlands så kommer de svenska handlarna försvinna. Var ska ni då prova era hjälmar innan ni beställer dem från utlandet?
 

NiXX

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Ö-vik
Hoj
sv1000s -06
Om alla börjar köpa sina grejer utomlands så kommer de svenska handlarna försvinna. Var ska ni då prova era hjälmar innan ni beställer dem från utlandet?

Till saken... om det skiljer mer än 1000 spänn på en hjälm och med det även inräknat frakt från holland så får firmorna i sverige skärpa sig och korrigera priserna någorlund först. Sen att denna hjälm inte finns att få tag på i sverige på vanligt vis (genom duells) så ser jag heller inget hinder. Jag tycker även att det är upp till var och en vart man handlar, men visst en intressant åsikt du har... :)

En sak till...
Att man först försökte beställa genom duells och de då gjorde en specialare men skickade fel hjälm och de sedan skyllde på att jag hade sagt fel hjälm till dem när jag till och med har vittne av privatperson och återförsäljare att jag beställt rätt hjälm (som man för övrigt kollat efter i flera månader) så lessnar man snart och fullkomligt skiter i dessa svenska företag när de beter sig på detta vis. Är så förbannad på duells "skylla ifrån sig-taktik"

Tror att svenska handlare inte får några problem om de håller någorlunda ok pris (behöver ej vara billigast men inte alltid DYRAST) och bibehåller en bra service!
 
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Beställde mattsvart Arai Chaser med mörkt tonat visir, här hemma i stan. Fick betala 4600:- totalt. Tyckte det var riktigt billigt :tummenupp .
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Beställde en Shoei Raid II i Stockholm med Svart visir, Whisper kit under
5 000:-. Visst är det pengar!

En liten reflektion där var att den hjälmen som jag testade i butiken kändes otroligt bra.
När ny hjälmen kom så var den nära på för liten.

Så det där med att springa och prova "välanvända" hjälmar i butik för att sen beställa från utlandet skulle jag inte våga göra med en så viktig sak som en hjälm. ( Såvida du inte väljer en storlek för stort! )
 

AndyBenson

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2007
Ort
Linköping
Hoj
1981 Honda CB400N + 2001 Yamaha XVS650 Drag Star
Beställde precis en helsvart Shark RSR2 från fc-moto för 2700sek inklusive frakt :yoparty . Tycker det är ett RIKTIGT bra pris för den hjälmen!
 

FastestManAlive

Platina Member
Gick med
15 Jun 2006
Ort
Halmstad trakten
Hoj
Kawazaki 1100
Glöm ej bort de svenska webbutikerna..Man kan göra bra klipp där!!!! Och sedan blir det mindre krångel om man får fel på produkten, det verkar inte som någon tänker på det här...
 

tpak86

Tågstation
Gick med
3 May 2006
Ort
Utanför Gävle
Hoj
Kawasaki Z 500 -81 och Volvo 142 -74
http://www.fc-moto.de/ skall va bra säger dom som vet.

Jag köpte min hjälm därifrån. Arai RX7 Corsair.

Jag är toppennöjd, både med hjälmen, service och leveranstid!! Kan varmt rekommendera fc-moto. Ett tips är att ringa o kolla så att de har just den hjälm och storlek du söker! Har du det har du hjälmen hemma inom en vecka!:tummenupp

/Thomas
 

skyfarter

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2004
Ort
Bromma
Hoj
YAMAHA FZ6S
Någon som vet var man kan köpa rosa hjälmar? Skulle vilja ha en rosa shoei raid 2 hjälm
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
beställde min senaste hjälm från motowebshop också, funkade klockrent :tummenupp
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
beställde min senaste hjälm från motowebshop också, funkade klockrent :tummenupp

Jag lade i mitten av juli en beställning på en hjälm från Motowebshop.com. Fick efter ett tag reda på att det motivet hade hade tagit slut, och jag angav vilken hjälm jag ville ha istället. Nu har hela denna veckan gått utan ett livstecken från dom. Inte så kul med tanke på att dom sitter på mina pengar. :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top