Filip.soder
Ny medlem
- Gick med
- 28 Aug 2021
- Hoj
- Kawasaki ER6-N 2008
Hej gänget. Min Kawasaki början få dåliga däck fram och bak så nu står det på inköpslistan att inhandla nytt däck fram + bak. Jag som är nybörjare inom MC när det kommer till väg vet inte riktigt vilka däck jag ska köpa. Jag har försökt läsa mig till rekommendationer av olika däck men oftast är forumen gamla och det har kommit nya modeller sedan dess.
Däckdimensionerna till min ER-6N är
160/60-17 (Bak)
120/70-17 (Fram)
Hittills har jag funderat på Michelin road 5 då de verkar bra men samtidigt måste det finnas fler bra däcktillverkare?
Det jag är ute efter är bra livslängd på däcken och att de är säkra att åka med. Jag hårdkör inte med motorcykeln utan använder den mest för pendling men även lite nöjesåkning.
Då jag fick så bra hjälp i mitt senaste forum (hade problem med släktings Virago) så provar jag även nu här igen.
Trevlig dag och än är inte säsongen över! (inte för mig i alla fall som tog körkortet i lördags, 9/10
Däckdimensionerna till min ER-6N är
160/60-17 (Bak)
120/70-17 (Fram)
Hittills har jag funderat på Michelin road 5 då de verkar bra men samtidigt måste det finnas fler bra däcktillverkare?
Det jag är ute efter är bra livslängd på däcken och att de är säkra att åka med. Jag hårdkör inte med motorcykeln utan använder den mest för pendling men även lite nöjesåkning.
Då jag fick så bra hjälp i mitt senaste forum (hade problem med släktings Virago) så provar jag även nu här igen.
Trevlig dag och än är inte säsongen över! (inte för mig i alla fall som tog körkortet i lördags, 9/10