Ju färre kåpor man har på sin första hoj desto klokare kommer man att inse att man var i början av sin MC-karriär ...
Utan att låta överentusiastisk, eftersom jag själv kör TRX, så kan den rekommenderas. Den räcker en bit även för vana hojåkare. Inget effektmonster men helt klart en kurvmaskin. Gör man rätt som chaufför så märker man det. Inte sagt att den är elak om man slarvar lite.
Bra försäkringspremie så man har råd att lägga stålarna på nått roligt i stället, bandagar och kurser t.ex.
Inte überhigh-tec så har man inte tummen mitt i hand så kan man pilla rätt mycket själv med den.
glöm inte Yama FZ6 S2, 100 hk, typ 30 mer än er6-an. Den tröttnar man inte lika lätt på.Jag har också mega svårt att kunna välja.... har uppkörning nästa vecka o känner mig redo. så förhoppningsvis ska jag fixa det.. sen vill man ju gärna köra lite den här säsongen så man inte är heelt skogsgrön 2010...
Jag skulle gärna vilja köra mera sportigt .. har kollat på cbr600, gsrz750 och r6.. men jag har ju aldrig kört en sporthoj på riktigt! Känner att detta är största problemet för mig, vill ju inte köpa en hojtyp jag aldrig kört... men jag råkade snubbla över en kawa er6, gillade den direkt och priset va ju helt OK för en "ny" med ABS! Abs gör genast att jag känner mig mycket säkrare.. SMC kurserna står högst på min lista, hoppas hinna med steg1 i år.. vill verkligen lära mig köra säkert o förhoppningsvis ngn ggn på bana också
Vad säger ni som vet? Bra val? Ska man satsa på det man VILL ha, eller på det smartaste alternativet? Finns det ngn annan bra lite mera sportig nybörjarhoj som jag missat?
Tacksam för tips!
glöm inte Yama FZ6 S2, 100 hk, typ 30 mer än er6-an. Den tröttnar man inte lika lätt på.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|