Köp av skinnställ från USA

Kaklusen

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Kumla
Hoj
Yamaha R6
Är det någon som vet vart man kan köpa billiga skinnställ, kanske import? Vet ni någon bra sida?
Mvh Sussie :banana
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Tips på billiga grejer är annars Tyskarnas louis.de.

Jag har precis köpt ett Vanucci svart/vitt racehelställ där för 500 ojrå + 22 ojrå i frakt. Dvs, 4700kr allt med allt. Slå det i Sverige!

Från USA kan du kanske åka på moms o skit vid tullen här i sverige, medans inom Eu är det lugna puckar, om jag fattat det rätt..

sknnstääl på louis.de
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Zee skrev:
Tips på billiga grejer är annars Tyskarnas louis.de.

Jag har precis köpt ett Vanucci svart/vitt racehelställ där för 500 ojrå + 22 ojrå i frakt. Dvs, 4700kr allt med allt. Slå det i Sverige!

Från USA kan du kanske åka på moms o skit vid tullen här i sverige, medans inom Eu är det lugna puckar, om jag fattat det rätt..

sknnstääl på louis.de

Beställde ett Vanucci i söndags från Lousi.. håller tummarna för att storleken inte var slut när jag beställd., Fick en bekräftelse men man vet ju aldrig..
270 euro inklusive frakt.. knapp 2500:- :tummenupp

http://www.louis.de/_2097661409c594...526wgr%253D780%2526page%253D0&artnr_gr=208450
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
korvgubbe skrev:
Beställde ett Vanucci i söndags från Lousi.. håller tummarna för att storleken inte var slut när jag beställd., Fick en bekräftelse men man vet ju aldrig..
270 euro inklusive frakt.. knapp 2500:- :tummenupp

http://www.louis.de/_2097661409c594...526wgr%253D780%2526page%253D0&artnr_gr=208450


Lycka till. Jag försökte på det stället 3 ggr (size 54), men inte.. Så det blev ett för 500 euro ist.

Bara så du vet; bara för att du fått emailbekräftelse har du inte "bokat" eller garanterat att du fått igenom din order. Deras hemsida funkar inget vidare för deras "restposten"-produkter, tydligen..


Så förvänta dig inte för mycket.

Men 500 Euro är också skitbilligt. Det Vanuccistället är tydligen samma ställ som Clover säljer för 11.000kr lite varstans.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Zee skrev:
Lycka till. Jag försökte på det stället 3 ggr (size 54), men inte.. Så det blev ett för 500 euro ist.

Bara så du vet; bara för att du fått emailbekräftelse har du inte "bokat" eller garanterat att du fått igenom din order. Deras hemsida funkar inget vidare för deras "restposten"-produkter, tydligen..


Så förvänta dig inte för mycket.

Men 500 Euro är också skitbilligt. Det Vanuccistället är tydligen samma ställ som Clover säljer för 11.000kr lite varstans.
Nej det är inte samma ställ... hyffsad samma design, men inte samma skinn och kvalitet
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
WASP skrev:
Nej det är inte samma ställ... hyffsad samma design, men inte samma skinn och kvalitet


Kanske det. Jag har bara hört detta ryktesvägen och är inte hundra. Men de är VÄLDIGT lika iaf.. Hur som helst är det mycket ställ för pengarna, och fullt tillräckligt för en krasch. Det enda som jag ser saknas är smalbensskydd, men det kan man ju köpa separat om man vill..

Ngn som vet om Vanuccistället är trippelsytt i sömmarna?

vanucci.jpg

vs.
clover.JPG
 
Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Zee skrev:
Kanske det. Jag har bara hört detta ryktesvägen och är inte hundra. Men de är VÄLDIGT lika iaf.. Hur som helst är det mycket ställ för pengarna, och fullt tillräckligt för en krasch. Det enda som jag ser saknas är smalbensskydd, men det kan man ju köpa separat om man vill..

Ngn som vet om Vanuccistället är trippelsytt i sömmarna?
Har ju kört med det en säsong och det är helt klart värt pengarna, jag betalade 3000 för det förra vintern... Har inte vurptestat det så jag vågar inte uttala mig om hur det fungerar vid en omkullåkning.

Vet inte heller om det är tripplesytt i sömmarna.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
WASP skrev:
Har ju kört med det en säsong och det är helt klart värt pengarna, jag betalade 3000 för det förra vintern... Har inte vurptestat det så jag vågar inte uttala mig om hur det fungerar vid en omkullåkning.

Vet inte heller om det är tripplesytt i sömmarna.


Du menar Vanucci-stället då va? Fler kommentarer isf? Bilder (förutom din avatar)? *intresserad*
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
WASP skrev:
Vet inte heller om det är tripplesytt i sömmarna.

Bikeshop säljer ju vanucci-stället och där ståpr det följande:

"Säkerhetsömmar enl ISO 4916 vid "islagszonerna"

...sen vad det innebär har jag ingen aning om.. tolkar det som "extra tåliga sömmar där det kan behövas"
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Zee skrev:
Lycka till. Jag försökte på det stället 3 ggr (size 54), men inte..

Hur och när får man reda på att det INTE fanns då?!

Jag är rätt inställd på att det hunnit ta slut men man borde väl få reda på om man fick det eller inte!?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
korvgubbe skrev:
Hur och när får man reda på att det INTE fanns då?!

Jag är rätt inställd på att det hunnit ta slut men man borde väl få reda på om man fick det eller inte!?

De skickar besked via post (vanlig post alltså). Det går också bra att ringa ner till dem på deras 24-timmars-lur..

Det konstiga är att de kan säga att "det finns en i lager så jag beställer den, men jag vet inte om du har fått den förrän im". Lite lustigt är det iaf.

Men jag la alltså in 3 ordrar i rad + telefonkontakt på size 52 och 54, men det sket sig.

Kom dessutom ihåg att de är lite små i storlekarna så beställ en storlek större (står på tyska också på deras hemsida). Vilken storlek har du beställt? 50?


Om du handlat via VISA-kort så kolla om de har dragir summan. Om det har gjort det så har köpet gått igenom, annars är inget bestämt..


Ledsen, Sussie, att vi totalsabbat din tråd.. :tråkad
 
Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Zee skrev:
Du menar Vanucci-stället då va? Fler kommentarer isf? Bilder (förutom din avatar)? *intresserad*
Ja vanucci-stället. Har inget direkt att klaga på än så länge, du nämnde att det inte har smalbensskydd, det tycker jag är en nackdel. Om man har bra stövlar så täcker det en bit men inte hela.

Har ett par kompisar som har köpt stället senare med, de har inte haft keprotec-strech i sina som det är i mitt, jag vet inte om de har slutat med det.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
WASP skrev:
Ja vanucci-stället. Har inget direkt att klaga på än så länge, du nämnde att det inte har smalbensskydd, det tycker jag är en nackdel. Om man har bra stövlar så täcker det en bit men inte hela.

Har ett par kompisar som har köpt stället senare med, de har inte haft keprotec-strech i sina som det är i mitt, jag vet inte om de har slutat med det.

Har du modell 2003 eller 2004?

Jag beställde hem 2005 år modell. Se louis.de katalogen sid 181. jag tror det är typ samma som 2004 men att de ändrat att "Vanucci" inte står i gult på bröstet, utan i svart typ..

Det där med "keprotec-strech", är det ngt speciellt med det?
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Zee skrev:
Har du modell 2003 eller 2004?

Jag beställde hem 2005 år modell. Se louis.de katalogen sid 181. jag tror det är typ samma som 2004 men att de ändrat att "Vanucci" inte står i gult på bröstet, utan i svart typ..

Det där med "keprotec-strech", är det ngt speciellt med det?
Vet inte vilken "årsmodell" det är på det, står vanucci svart med gul skugga på bröstet.
Keprotec, jag vet inte om det är nåt speciellt med det, men det brukar vara den stretchen i de lite dyrare ställen...
En av polarna som köpte precis nyligen fick ett svartvitt (mer likt cloverstället ovan) istället för grå/vit/gult, som var grymt snyggt.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
WASP skrev:
Vet inte vilken "årsmodell" det är på det, står vanucci svart med gul skugga på bröstet.
Keprotec, jag vet inte om det är nåt speciellt med det, men det brukar vara den stretchen i de lite dyrare ställen...
En av polarna som köpte precis nyligen fick ett svartvitt (mer likt cloverstället ovan) istället för grå/vit/gult, som var grymt snyggt.


Det är nog detta svart/vita som är på väg till mig nu.. men då är det alltså inte sånt här brae-stretch i det då alltså? Är det skitsamma eller ska man bry sig? Det låter som det kvittar, men visst vill man ju ha sånt som de dyrare ställen har, givetvis.

Jaja, jag tror att jag nog blir nöjd. Jag har dessutom så jäkla svårt o hitta snygga ställ så bara det gjorde det värt o köpa detta stället. Men du gillade det grå/vit/gula mer då alltså?.. Hmm.. ja båda är snygga. Mycket snyggare än Daineses ställ för 8000-9000kr som ser ut som en spya i neon. Fast nu kommer de med riktiga rymddräkter till 2005, det verkar som de bytt design ganska mycket till i år. Som Dainese "Vulcan" t.ex.

Tack för all info iaf. :)
 
Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Zee skrev:
Det är nog detta svart/vita som är på väg till mig nu.. men då är det alltså inte sånt här brae-stretch i det då alltså? Är det skitsamma eller ska man bry sig? Det låter som det kvittar, men visst vill man ju ha sånt som de dyrare ställen har, givetvis.

Jaja, jag tror att jag nog blir nöjd. Jag har dessutom så jäkla svårt o hitta snygga ställ så bara det gjorde det värt o köpa detta stället. Men du gillade det grå/vit/gula mer då alltså?.. Hmm.. ja båda är snygga. Mycket snyggare än Daineses ställ för 8000-9000kr som ser ut som en spya i neon. Fast nu kommer de med riktiga rymddräkter till 2005, det verkar som de bytt design ganska mycket till i år. Som Dainese "Vulcan" t.ex.

Tack för all info iaf. :)
Jag vet inte om det är sån stretch, men det kvittar ju hur mycket som helst egentligen. Förtydligande, jag tyckte det svartvita var snyggare...
 

FreddaGädda

Guest
Det har väl inte riktigt med saken att göra. Men i alla fall, vem har på sig en sån här, och varför? :hoppskrat
 

Bifogat

  • hahaha.JPG
    hahaha.JPG
    8 KB · Visningar: 117

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Muskedunder skrev:
Det har väl inte riktigt med saken att göra. Men i alla fall, vem har på sig en sån här, och varför? :hoppskrat


:rofl Jo jag har också sett den, det är från louis.de katalogen va? Fy fan vad porrigt den är. :bow


..hehehehe...
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top