Köp av tung "tjejhoj"

-=Daemon=-

Medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
VFR 750 & NX 650
Har sökt runt och det finns hur många som helst som ställer frågor om förstahoj så det är ju helt omöjligt att hitta något vettigt.

Lillsyrran har tagit sitt förnuft till fånga och ska ta MC-kort :tummenupp
Problemet vi har nu är att hitta en schysst förstacykel som är stor nog att klassas som tung men smidig nog för att klara manöverprovet på uppkörningen med, priset ska helst inte överstiga 20 000 och märket ska helst vara Honda (här är vi inte riktigt överrens :näsblod )

Det är ju fullt med folk med unga körkort här så det vore scysst om någon orkade svara.

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
En gammal CB750 borde väl vara det optimala i så fall.
Typ 9 av 10 trafikskolor kör ju med dom.

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
-=Daemon=- skrev:
Har sökt runt och det finns hur många som helst som ställer frågor om förstahoj så det är ju helt omöjligt att hitta något vettigt.

Lillsyrran har tagit sitt förnuft till fånga och ska ta MC-kort :tummenupp
Problemet vi har nu är att hitta en schysst förstacykel som är stor nog att klassas som tung men smidig nog för att klara manöverprovet på uppkörningen med, priset ska helst inte överstiga 20 000 och märket ska helst vara Honda (här är vi inte riktigt överrens :näsblod )

Det är ju fullt med folk med unga körkort här så det vore scysst om någon orkade svara.

har en kawa zxr 750 -89 ni kan få relativt billigt ska bara besiktigas först

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Som sagt, satsa på en CB750, klockrena hojar! Kolla dock det vanliga noga, kolla även så växellådan är pigg och fräsch, brukar kunna få extra neutrallägen mellan alla växlar.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Mja, förutom priset och märket så skulle jag kunna tänka mig att rekomendera en ducati monster. Den verkar lätt och smidig för sin kaliber så att säga! Dessutom är den ganska låg dvs man behöver inte vara långben för att nå ner till backen. Min egen hoj skulle jag nog inte rekomendera då den både är tung o hög (smaksak iofs)
Den billigaste jag hittade på blocket låg dock på 32,000:- så det kanske är uteslutet.

yamahafz750

man ska ha yamaha så blir allt bra
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
yamahafz750
Hoj

en yamaha fj 750 är en ganska bra hoj det med.....ungefär som honda cb

-=Daemon=-

Medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
VFR 750 & NX 650
Många snabba svar här! Tack o bock.

Har kikat runt lite på blocket etc, det var värst hur mycket folk tydligen får betalt för sina cyklar från tidigt 80-tal och tidigare. Jösses :rolleyes:

Blir inte lätt att hitta något vettigt för så lite som 20 000.

Ett Monster hade nog varit helt rätt om vi hade haft typ den tredubbla budgeten. Schysst upprätt körställning och låter ju om inte annat trevligt :tummenupp

Ludde-man:
Har aldrig kört en "din" cykel men det känns inte direkt som en optimal förstahoj att köra serpentinbana med etc.

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Ludde-man:
Har aldrig kört en "din" cykel men det känns inte direkt som en optimal förstahoj att köra serpentinbana med etc.[/QUOTE]

nog sant inte den bästa men den va ju under 20 iaf va värt ett försök :D

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Last edited:

Mate

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki RGV 250
En lättkörd hoj för 20k är Yamaha FZR 600, ser dessutom hyfsad ut för sin ålder. Ett annat alternativ kan vara Honda CBR 600 runt -90. Ingen av dessa lämpar sig dock särskilt bra för krypkörningstesten på uppkörningen, men jag rekommenderar att hon kör hos en trafikskola och lånar deras hoj.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
-=Daemon=- skrev:
Många snabba svar här! Tack o bock.

Har kikat runt lite på blocket etc, det var värst hur mycket folk tydligen får betalt för sina cyklar från tidigt 80-tal och tidigare. Jösses :rolleyes:

Blir inte lätt att hitta något vettigt för så lite som 20 000.

Ett Monster hade nog varit helt rätt om vi hade haft typ den tredubbla budgeten. Schysst upprätt körställning och låter ju om inte annat trevligt :tummenupp

Ludde-man:
Har aldrig kört en "din" cykel men det känns inte direkt som en optimal förstahoj att köra serpentinbana med etc.
http://www.blocket.se/view/4713134.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/5218582.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/5181600.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har en CB900 Boldór som säljs billigt. säkert straxt under 20k.

ake_fisk

Member and founder of - PoK -
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750
GIxxer 750 av äldre modell, den är om inte annat tung :)

Gsxr-750 90 - 95, underbara hojar att börja med :yoparty

-=Daemon=-

Medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
VFR 750 & NX 650
Tack för alla råd och glada tillrop.

Vi ska sätta oss ner och gå igenom hennes ekonomiska situation etc.
Jag tycker nog att det vore bättre om hon köpte en lättare cykel som är lite roligare och som hon kan tänka sig att åka omkring på när hon väl fått lappen. Tyvärr tror jag inte att vi har ekonomin för att betala alla de pass på manöverbanan med hyrd cykel som då kommer behövas.

Sökandet fortsätter :)

Långa Farbrorn:
Det jag tänkte på var bara det att cyklarna knappt sjunker i pris mellan 90 och 75 (ok, lite överdrivet :) ). Jag hade helt enkelt hoppats att vi skulle kunnat hitta en lite mer modern cykel.
Du har onekligen skakat fram ett par schyssta objekt.

Last edited:

Mate

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki RGV 250
Jag fortsätter att svamla på här:
http://www.blocket.se/view/4901525.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&city=0

Kanonhoj för 25k. Säkert prutbar också eftersom den varit ute sedan 12 maj. Garanterat mkt roligare än ngn stor, klumpig, gammal hoj. Hon får spara lite till så hon har råd med den och ett par körlektioner med hyrd hoj. Har ni kollat med den lokala trafikskolan vad deras priser ligger på?

Mvh Mattias

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...