Köp av XR 650

The Doc

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
En röd halvsnabb sak
Ska ev i väg i helgen och köpa på mig Hondas XR 650 -01. Nu behöver jag hjälp med lite råd och dåd.

Vad ska man se upp för? Är det bytesintervaller på kolv osv? :va

Vissa säger att hojen är überkänslig i motorn och det blir dyrt som faen om något går sönder. Någon som haft problem med motorn på XR?

Mata på nu!...:yoparty

Tacksam för snabbhjälp eftersom det drar ihop sig. Pronto pronto

God fortsättning på julen gott folk
 
Last edited:

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
är nog ett rätt säkert köp om den låter bra i motorn och startar lätt,var o kollade på ett par innan jag köpte min som var skitsvåra att starta både kalla ock varma.
enda barnsjukdomen på 00-02 var bussningen till kopplingsaxeln ,vevlagerhaverier finns ett par också ,mest motardkittade verkar det ha varit som råkat ut för det.
kolvbyten behöver du nog inte fundera på vet ett par som rullat nästan 5000 mil utan byte.
plasten är betydligt dyrare än till ktm ,men ufo gör iallafall sidokåpor och bakskärm
finns en tråd för xr 650:n också säkert lättare o få svar där
 

The Doc

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
En röd halvsnabb sak
Bra info och tack för det...

Någon som har något annat att presentera?
 

MC Doktorn

Guest
Sporthojsforum? Jag trodde jag skrivit i offroad-delen?...:va. Länken du postade verkar inte fungera...

Tyvärr får jag inte rätt på sökfunktionen. Söker men får inga träffar...:gnissla


Registrera dig först rek då massa info finns om modellerna, annars prova www.soe.seen svensk motsvarighet
 
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Finns bara ett fel... vevstakslagret rasar om man tokvarvar mycket!! men det gäller alla storstånkor. Så låter den bra i motorn är det bara att köpa:tummenupp
 

Dr.Bike

Guest
Det jag själv hört är att mittre kamlagret (ett glidlager) allt som oftast är skuret/slut pga oljesvält.
De yttre lagren är vanliga kullager, emn mittre är alltså lagrat direkt i toppen.

Jag har oxå hört att detta inte spelar någon teater. (kammen är så kort att den med lätthet klarar sig på två lager) XL:en har t.ex inget lager i mitten och det går ju finfint. I övrigt samma motor.

Rega dig här: http://www.rfvc.se/
 
Last edited:

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
E det där standard problem eller bara misskötta exemplar som drabbas av det?

// JN
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top