Rockmorsan
Långsamtgående fordon
Så... då står nu Rockmorsan och fastnat för en KTM 200 exc... eller ja på pappret i alla fall. Jag har inte vågat sitta upp och provköra än. Sambon skrämmer mig och säger att jag kommer få panik och dra i backen för det är mycket mer svårkört än min rockkatt (sporttourern) så jag ska börja på asfalt rakt fram och öva lite innan jag får ge mig på den gamla hästhagen på min tomt. Det är väl okej, men nu har jag hittat en hoj som jag vill åka och titta på och jag måste åka själv. Vad ska jag titta på? Vad ska jag fråga om? (kolvarna bytta för 4 timmar sen fick jag veta). I övrigt vet jag inte mer än att det är en tvåtakt och att det är en sån där jävel utan sidostöd så jag får panik bara att tänka på det... (faan ta min inre rädsla).
Och vågar jag provköra om nu hojen står ute i på en friluftstomt? Ärligt... jag vill inte ramla på en provkörning och jag är ju SKITSKRAJ för allt som inte är plan asfalt. Jag har aldrig kört moppe och aldrig kört annat än typ min nuvarande hoj. Kört omkull två gånger och det är utanför asfalten... snacka om att det sitter i.
Och om jag nu mot förmodan vågar köra... vad ska jag känna efter på, lyssna efter?
Sen då... OM jag köper. Hur lastar jag den på ett släp så jag får hem den utan att den flyger av? Finns det någon bra sida att läsa på/länk/video eller hur gör man? Och klarar man det själv? Tänker att dra upp den på släpet är svårt, hur gör jag för att surra utan att ha något sidostöd, hur surrar jag?
Och kan man köpa en hoj utan att provköra? (och jag vet svaret.. klart man ska provköra, men om man inte vågar när någon ser på då? Åhhhh.... )
Tacksam för alla svar för här är bara massa frågor...
:Skitskraj
Och vågar jag provköra om nu hojen står ute i på en friluftstomt? Ärligt... jag vill inte ramla på en provkörning och jag är ju SKITSKRAJ för allt som inte är plan asfalt. Jag har aldrig kört moppe och aldrig kört annat än typ min nuvarande hoj. Kört omkull två gånger och det är utanför asfalten... snacka om att det sitter i.
Och om jag nu mot förmodan vågar köra... vad ska jag känna efter på, lyssna efter?
Sen då... OM jag köper. Hur lastar jag den på ett släp så jag får hem den utan att den flyger av? Finns det någon bra sida att läsa på/länk/video eller hur gör man? Och klarar man det själv? Tänker att dra upp den på släpet är svårt, hur gör jag för att surra utan att ha något sidostöd, hur surrar jag?
Och kan man köpa en hoj utan att provköra? (och jag vet svaret.. klart man ska provköra, men om man inte vågar när någon ser på då? Åhhhh.... )
Tacksam för alla svar för här är bara massa frågor...
:Skitskraj