köp hemmabygge bok,blandning av två och 4 takt

Ellwood

Tanja Ellwood
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda crf250 -09
här rekomenderar jag min pappas bok, om jag säljer boken får jag betalt för det,så vi har en liten tävling :)

nu ska jag komma till boken, jo det finns 500 exemplar och snart slutsålt!kostar 250sek det kommer ej att tryckas upp fler exemplar.
boken berättar om allt ifrån hur man bygger hybriden som är en blandning av två och fyr takt, hur allting fungerar,många foton på hybriden samt från supermono tävlingar, resultat och hur han kom på att bygga den.
sponsorer,egna ord och mycket annat ! och till vintern bygger han en hybrid med större motor 1300cc !!

sugen på att köpa en bok kontakta mig eller vill du veta mer,
fråga efter hemsidan!
:yoparty

( boken är skriven på engelska )

IMG_1713.jpg

IMG_5535kopiera.jpg

CAE3M725.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jäkligt mäktigt och kul bygge det där, tro det eller ej men jag hade hittat den redan tidigare på nätet!

Däremot har jag fortfarande inte hittat någon filmsnutt när den körs, finns det någon sån ute på nätet?
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Att jag inte sett detta tidigare jag köper alla böckerna som finns kvar + alla han någonsin kommer att skriva+ ja föresten jag kan köpa cyckeln också:D jag har pmat
 

Dr.Bike

Guest
Nu kommer Swedie och bannar henne för otillbörlig marknadsföring!
 

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Söder om stkhlm
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Blandning av 2- och 4-takt?
Är det någon som drar en vals?

Jag var tvungen att kolla upp det jag med...

Bild tagen från Ellwoods hemsida:
ellwood2_1.jpg


In the first picture the mixture flows into cylinder via inlet valve , at the same time piston moves down and blasts a little extra up the pipe. this helps to prevent blowback when the inlet valve closes thus filling the cylinder more effectively . the second picture shows compression and pistons underside drawing in new a mixture. third picture is combustion and pumping action in to closed connector pipe.fourth picture is exhaust and an extra sucking action at the intake reed valve. i have now moved carb up behind inlet valve to eliminate petrol in crankcase. on another engine i use indirect injection and have butterfly valve where you see carb. other projects are on the way with a paralell twin version.

Hemsidan:
http://www.ellwoodhybrid.rocks.it/
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top