Köp INTE av pocketbikeimport.nu !!

djcliff

DJ
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Endast en PitPro... med den skall snart få en storebror
Har köpt min hoj där, och kan bara konstatera att det är en liten grabb som har företaget, och han vet inte så mycket om hur kunder med problem / fel på varan skall behandlas.
I mailkontakt som varit, avslutar han alltid med att det är vikigt för honom att hans kunder ska var anöjda...
Läs nedan, och försök känna dig nöjd!

För mig handlar det om att jag först och främst tyckte att min hoj gick alldeles för sakta.. I spec'en på hemsdian står det 80 km/h... den gör 50 !
Jag kontaktade honom ang detta, och hans svar var att man måste köra in hojen ordentligt... Inte FAN går den 40% bättre bara för att man kör in den.

Skruva på förgasaren var nästa "råd".
Jag kollade över den, och det såg ut som det skulle.

När jag senare upptäckte att det var en 50cc hoj jag fått, istället för en 70cc, ringde jag honom igen och han ville inte hålla med om att jag beställt en 70cc.

Då tog jag upp hastigheten igen, och då undrarde han hur jag visste att den bara gjorde 50 km/h?
Jag sa att det sitter en mätare på hojen + att jag kört mc i 10 år, och därmed tycker jag att jag har en hyffsad uppfattning om fart på 2 hjul.
Detta dög inte, utan jag skulle "mäta upp" den med en bil, och sedan höra av mig.

Föreslog att om jag kommer ner till Falkenberg (där han bor) med min hoj, och om det visar sig att den gör 80 km/h, så åker jag hem igen utan att säga ett enda ord. Visar det sig att den bara gör 50km/h, så tar han tillbaka hojen och ersätter mig för bensinen. Detta sa han att "Det kan väl gå"

När jag mätt upp hojen dagen efter, försökte jag få tag på honom igen, men det var det totalt omöjligt. Lämnade mobilsvar flera gånger (utan att vara förbannad. Enbart saklig) men han hörde inte av sig. (detta var i på onsdagen)

Försökte få tag på honom på torsdag... men tji fick jag...
Inte på fredag heller...
Försökte igen på lördag flera gånger, och lämnade åter igen mobilsvar...

Gick in på forumet som finns på www.pocketbikeimport.nu. Där hade jag tidigare lagt ut en fråga ang hastighet och motorstorlek, och där fick jag bra svar.
Nu har jag upptäckt att han tagit bort mitt inlägg.. SNACKA DÅLIG STIL ! :kocko

Nu sitter jag här och känner att det får vara nog.
Till att börja med skriver jag vad jag varit med om, så att andra kan varnas, men tänker inte lämna det där. På måndag ringer jag Konsumentombudsmannen för att få hjälp. Är man lite rutinerad och vaken, så förstår man att KO inte är bra för företaget, men är man naiv och ung så kanske man inte förstår eventuella konsekvenser...

Bort med oseriösa som försöker bedriva affärsverksamhet! :7peta

Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Är det inte du som är lite naiv?
Vilken Kinesmoppe gör 80km/h direkt ur paketen?
Jag har då heller aldrig sett nån på 70cc heller...

Vilken rismoppe pratar du om?

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
Det kvittar vad han tror igentligen.. står det en sak ska det stämma annars kan man anmäla dem för felaktig marknadsföring.

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Meli skrev:
Det kvittar vad han tror igentligen.. står det en sak ska det stämma annars kan man anmäla dem för felaktig marknadsföring.

Har precis kollat, finns ingen moppe på 70cc som ska göra 80... finns bara en som ska göra 80 vad jag minns o den var på 110cc...

djcliff

DJ
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Hallå "CorbenDallas" !!
Skulle jag vara naiv om jag tror att en "rismoppe" inte skulle göra 80 km/h... Vilka referensramar har du? :lol Har du t.ex kört en trimmad Honda MT-5 ? Den gör nästan 100 Km/h, och det är fortfarande 50 cc ! Finns många fler exempel.

Precis som "Meli" säger... står det en sak, så skall det gälla, annars är det felaktig marknadsföring.
Men det som är värst är att säljaren vägrar svara när jag ringer, och att han inte hör av sig när jag lämnat flera mobilsvar.

Verkar som att att han är rädd för att diskutera.

fire_wheel

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
den drar din...
ja men om han har fått en 50cc och köpt en 70cc ska han självklart få byta...

Där har ni ennu ett tecken på att man inte ska handla över nätet om man inte vet att de är seriösa företag eller är mycket stora... :arsele

ja menar man ser ju bara hur oseriös sidan är....

Last edited:

djcliff

DJ
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
OBS ! OBS ! OBS ! OBS !

Klantat til det rejält... :(
Har ju skrivit fel webadress.. (jävla idiot!)

Det skall vara pocketbikeimport.nu
(har mailat en moderator ang detta)

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
djcliff skrev:
Hallå "CorbenDallas" !!
Skulle jag vara naiv om jag tror att en "rismoppe" inte skulle göra 80 km/h... Vilka referensramar har du? .
Min referensram består av rismoppar av olika sort. Dessutom står det rätt mkt att läsa på forumet på den sida du just kastat skit på...

djcliff skrev:
:lol Har du t.ex kört en trimmad Honda MT-5 ? Den gör nästan 100 Km/h, och det är fortfarande 50 cc ! Finns många fler exempel.
Och hur mkt pengar måste du lägga för att få en gammal surhondamoppe att gå så fort? MÅNGA!

djcliff skrev:
Precis som "Meli" säger... står det en sak, så skall det gälla, annars är det felaktig marknadsföring.
Men det som är värst är att säljaren vägrar svara när jag ringer, och att han inte hör av sig när jag lämnat flera mobilsvar.

Verkar som att att han är rädd för att diskutera.
Sant, det är väl så. Själv tycker jag att lite sunt förnuft inte skadar...

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Är det bara jag som får ett otroligt oseriöst intryck av hemsidan? :va
Ser ut som någon liten 13-åring knåpat ihop som skolprojekt eller nåt.

Hade det stått något i köpvillkoren att han avsäger sig allt ansvar för eventuella felbeställningar så hade det inte varit så mycket att snacka om, men nu är de enda "villkoren" att han inte kan hjälpa till att registrera in dem t.ex. :rofl

Vad fick dig att beställa från just den sidan?

fire_wheel

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
den drar din...
Tjet skrev:
Är det bara jag som får ett otroligt oseriöst intryck av hemsidan? :va
Ser ut som någon liten 13-åring knåpat ihop som skolprojekt eller nåt.

Hade det stått något i köpvillkoren att han avsäger sig allt ansvar för eventuella felbeställningar så hade det inte varit så mycket att snacka om, men nu är de enda "villkoren" att han inte kan hjälpa till att registrera in dem t.ex. :rofl

Vad fick dig att beställa från just den sidan?

JA... va ere för fel på affärer, men självklart finns de seriösa killar som har lite erfarenhet med webshopar tyvär får ja inte skriva upp företags namnet pga att ja kan bli bannad :mad:

djcliff

DJ
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Kontaktade Konsumentombudsmannen i måndags, och hon ringde upp Philip. Det första han sa var:
"Jag skulle just ringa honom" .. bullshit :fatta! anser jag.
Jag har försökt få tag i honom i 4 dagar + att jag lämnat flera mobilsvar.
Det slutade i alla fall att han gick med på att jag skulle få komma ner och visa min hoj, och om den är som jag säger, så skulle jag få en ny 70cc. Vi får väl se hur det slutar...

The story will be continued....

RevRider

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
KTM 450 SX-F
Du gör framsteg iaf. Skriv gärna hur mötet gick med minikillen :fatta! Intressant att veta vad han ska skylla på :tummenupp

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Suzuki Bandit 600 -95 (SÅLD) letar garage för caféracer-projekt
CorbenDallas skrev:
Och hur mkt pengar måste du lägga för att få en gammal surhondamoppe att gå så fort? MÅNGA!

Du har möjligtvis inte sett Blata/GRC-kopiorna?? De sägs göra 80-90km/h. Och jag vet flera som fått upp dem i de hastigheterna, men även de som inte fått det...hehe

Hoppas att det löser sig för dig.

fire_wheel

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
den drar din...
GlowMax skrev:
Du har möjligtvis inte sett Blata/GRC-kopiorna?? De sägs göra 80-90km/h. Och jag vet flera som fått upp dem i de hastigheterna, men även de som inte fått det...hehe

Hoppas att det löser sig för dig.

Hoppas de va kopian av origamin. Kan bara seja att den e bra mycke snyggare en GRC:n :Bugar

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
En vanlig plast scootermoppe gör 100 om man tar bort alla strypningar.
Inte en krona i kostnad bara lite handverktyg.

Kobolt

Hellre DÖD, än RÖD!
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
--
CorbenDallas skrev:
Min referensram består av rismoppar av olika sort. Dessutom står det rätt mkt att läsa på forumet på den sida du just kastat skit på...

Sant, det är väl så. Själv tycker jag att lite sunt förnuft inte skadar...
dremel ala rusta, 200 spänn

Stålplåt 60spänn kvadratmetern och en del svetsgas och tråd.

Slippapper för att plana toppen 20 spänn

Förtändning 0 kr

Drev 75 spänn

Summa max 500 spänn.

CarMan

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GRC RSR
Jag har många gånger försökt att tala om på flera forum att effektupgifter & hastigeter inte stämmer på kinamopparna. men vad har jag fått för det?
Jo massa mothugg från dom som redan har kina moppe, dom tror att jag är avensjuk, när jag igentligan bara vill se till att inte nån blir lurad.
jag har tilomed blivit avstängd från några forum.
Om man frågar importfirmorna varför dom har felaktiga uppgifter så säger dom bara att dom har lagtut fabrikens uppgifter & dom vill inte ändra dom, för alla andra kör också med felaktiga uppgifter så dom är rädda att tappa kunde på att vara ärliga, dom luras heldre.

komihåg en sak till Konsumentköplagen går inte att skrivasig ifrån, den gäller alla gruppköp!

Har ni fått fal färg eller trasiga kopor så är det inget ni beöver godta bara för att hojen var "billig"

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept