Köp inte den här hojen!!! (SH-annons...)

Status
Ej öppen för fler svar.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
...eller läs detta innan i alla fall. Det gäller den här annonsen.


http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33067


["gixx 1000 billigt"

gixx 1000 2004 650mil lite gör det själv typ kåpglas montera bakspeglarna hojen e som ny startar och går super. först till kvarn. ring för mer info.]



Jag följde med en kompis för att kolla på den åt honom och Jag tänkte bara skriva informativt och låta bedömanded stå för den som läser detta men eftersom det är en total blåsning kör Jag med "klarspråk".

Killen hävdar att hojen varit med om en fisvurpa av en oerfaren förare och är i "nyskick" bortsett från avsaknat kåpglas samt att backspeglar och blinkers följer med i en påse...

Felen i punktform:

1: vä, sidokåpa paj.
2: generatorkåpan skrapad underifrån (lowsider).
3: Växelsekvensen omvänd (banåkt) samt att "plutten" på växelföraren var av.
4: Kantkörda däck med upp-plockade gummiräster (bankörd, oerfaren förare...?).
5: hojen var en -04 men med -03 tank, arsle (nytt) och toppkåpa skrapad..., även den från en -03???
6: vä skjutspinne saknades.
7: det satt en trissa för depåstöd på swingen men fästet till den i swingen var böjt neråt.
8: gummidamaskerna från luffarturbon in i ramen saknades.
9: Den gick endast på 3 burkar när han startade den för att efter ett tag gå knackigt på alla 4.
10: ingen vätska i frambromsarna.


dessutom visade han på hur kort hojen gått genom hur det ångade om grenröret, det blånar på 10 mil så det har aldrig suttit på hojen för ens nu.

Jag kan lätt ha missat fler fel och Jag blir grymt besviken på hur dumma han trodde att vi var och att nästa stackare som kommer och köllar är.

Ruttet att inte kunna göra en ärlig affär och när man i stället ska blåsa någon inte ens klara av det och Jag hoppas Jag lyckas avböja någon från att gå på samma tabbe.




/Grinig Teo efter ca 100 mil i en skoda-pickis. :tummenner

edit: kom på en punkt till.
 
Last edited:

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
haha jag vet hur det är att hämta hoj i med en skoda. dock kan jag förstå om du är sne efter en olyckad syning...
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Kevorkian skrev:
2091325 Kan man inte banna killen om annonsen var så uppenbart missvisande??
Jo det kan man väl men man får väl vänta lite på killens förklaring iaf. Det kanske va så att Teo va på gayklubb i gbg och blev nobbad av denne och därför ska han nu jävlas tillbaka. Antagligen är det inte så men jag tycker vi väntar med baning iallafall.
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Skicka ett pm till cosworth och be honnom förklara sig på denna tråden???
Kan han inte förklara... Banna honom direkt.
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Det ar helt ok at salja en skabbig hoj, men at ljuga folk på en 100mila tripp..Det ar dårlig stil...Som matterunken sager kom med en god forklaring annars.....
 

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSXR 750 1996
Med tanke på hans aktivitet så spelar väl en ban mindre roll..?

Redigera annonsen med en länk till denna tråden istället. :)
 

MC Doktorn

Guest
Trist
Många löser ut "försäkringslik" och monterar själv nya grejer till en viss gräns och sen kallar det för liten vurpa och säljer den för ett normal pris

Ta reda på vem som ägt tidigare får du sannolikt en sann version vad som hände.
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Teo skrev:
2091256 ...eller läs detta innan i alla fall. Det gäller den här annonsen.


http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33067


["gixx 1000 billigt"

gixx 1000 2004 650mil lite gör det själv typ kåpglas montera bakspeglarna hojen e som ny startar och går super. först till kvarn. ring för mer info.]

/Grinig Teo efter ca 100 mil i en skoda-pickis. :tummenner

efter din punktlista så fattar ju vem som helst att den är bankörd & att miltalet troligtvis inte stämmer med verkligheten
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vi var inte på någon gayklubb utan i en lagerloka en bit utanför gbg.

Punkterna Jag skrivit upp är totalsanna vad någon än säger, där finns inget att förklara. var i ligger tviveln? man kan inte diskutera om en hoj är blå eller en kawa... man kan DOCK diskutera hojens historik vilken Jag gärna får en förklaring på då den var påstäld för första gången -05 tror Jag.
Jag tror dock inte bågen är totalt ramsne och hopplös som projekt, det går att få en kannonhoj av den men till ett annat pris.

Jag vill helst bara vara objektiv men svängen i skodan gör mig lite grinig då han bara kunde säga att det var som det var och släppa snacket om "nyskick".

Vi låg lågt med att sätta igång en diskussion, då det var 3 grabbar i ett industriområde samt två magra apor från sthlm med en postväxel och lite stålar, (säkra före det osäkra och Jag hoppas inte de tar illa upp på den pungten), Jag messade polarn med ett diskret "köp den inte" efter Jag lagt ihop 2 och 2.

något som dessutom oroar lite är "support J-Arklöv. malexander" under hans nick...
 
Last edited:

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSXR 750 1996
Har mailat honom en länkt till tråden där jag ber honom förklara sig.
Tror inte att han svarar men skulle vara kul om han gör det.
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
Teo skrev:
2091256 Felen i pungtform:

5: hojen var en -04 men med -03 tank, arsle (nytt) och toppkåpa skrapad..., även den från en -03??

Humm, det är väl ändå samma tank och samma lackning på tanken på både 03-04. Även kåpoerna och arslet är väl samma på 03-04, vara bara tvungen att fråga. Har nämligen för mej detta... Ska kolla nästa gång ja ser en -03 nu bara för det.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
HumAnyt skrev:
2091481
Teo skrev:
2091256 Felen i pungtform:

5: hojen var en -04 men med -03 tank, arsle (nytt) och toppkåpa skrapad..., även den från en -03??

Humm, det är väl ändå samma tank och samma lackning på tanken på både 03-04. Även kåpoerna och arslet är väl samma på 03-04, vara bara tvungen att fråga. Har nämligen för mej detta... Ska kolla nästa gång ja ser en -03 nu bara för det.

Nepp, Jag är autistisk så Jag vet. -03 vär vit nertill och -04 är blå ända ner.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tycker ni man ska skita i att skriva så´nna här trådar och låta andra få avgöra köpet själva? Jag hjälper ju en part men sumpar samtidigt för den andra.
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Jag tycker inte alls att man skall låta bli att skriva sådana här trådar -definitivt inte i detta fallet.

Well done Teo! :tummenupp
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Teo skrev:
2091501 Tycker ni man ska skita i att skriva så´nna här trådar och låta andra få avgöra köpet själva? Jag hjälper ju en part men sumpar samtidigt för den andra.

Allså, det är ju upp till dig. Alla fattar ju att du har gjort en subjektiv bedömning av honom efter att suttit i en skräpbil 100mil.
Och jag kan inte tänka mig att det spelar nån roll för honom, hojen ligger väl på blocket och massa andra sidor ändå.
Jag tycker iofs att bara Malexandergrejen är värt att banna någon för.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top