Köp inte den här hojen!!! (SH-annons...)

Status
Ej öppen för fler svar.

HaremR6

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Stocktown
Hoj
ZX9R 98....obalans o taskigt bakdäck
Fan...killen är juh tydligen nästan lika bränd i skallen som jackie arklöv:brinnerup , men varför support j-arklöv, har han öppnat FAN-klubb?...identitetskris?...nåt skumt med den killen = aja man brukar väl säga att den sista idioten är inte född än...tråkigt att du fick besvära dig själv med en sånn människa... HA DE BÄST....
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Bra tråd.. Se till att vara mer än 2 taninga sthlmare nästa gång ni åker 100mil och kollar på hojj bara :D
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Victor skrev:
2091522 Allså, det är ju upp till dig. Alla fattar ju att du har gjort en subjektiv bedömning av honom efter att suttit i en skräpbil 100mil.
Och jag kan inte tänka mig att det spelar nån roll för honom, hojen ligger väl på blocket och massa andra sidor ändå.
Jag tycker iofs att bara Malexandergrejen är värt att banna någon för.

För att vara löjligt ödmjuk kan Jag hajja att det är en kille som vill göra stålar i ett industriområde där alla kontakter när det gäller reggpapper, lack, plast och plåtjobb, mm finns men han kunde gjort det snyggare. Varför inte fixa till hojen helt i stället och få 74?

Lorge skrev:
2091542 Bra tråd.. Se till att vara mer än 2 taninga sthlmare nästa gång ni åker 100mil och kollar på hojj bara :D

hur många magra sthlmare får man in i en skodapickis...
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Teo skrev:
2091501 Tycker ni man ska skita i att skriva så´nna här trådar och låta andra få avgöra köpet själva? Jag hjälper ju en part men sumpar samtidigt för den andra.

Tycker att det är helt rätt att skriva vad man tycker :tummenupp

Sedan så kan ju säkert sådant andvändas från andra hållet utav människor som inte vill vara seriösa. Som att skriva ner någons hoj för att få sålt sin egen.

Mao så alltid när det handlar om pengar skall man vara på sin vakt och lyssna på vad alla har att säga men också bilda sig en egen uppfattning :)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
bebbe skrev:
2091565 Tycker att det är helt rätt att skriva vad man tycker :tummenupp

Sedan så kan ju säkert sådant andvändas från andra hållet utav människor som inte vill vara seriösa. Som att skriva ner någons hoj för att få sålt sin egen.

Mao så alltid när det handlar om pengar skall man vara på sin vakt och lyssna på vad alla har att säga men också bilda sig en egen uppfattning :)

Ja vi har i alla fall lärt oss något. btw så har ingen av oss någon hoj till salu, polaren har ju ingen alls...

det värsta var/är att snubben var skön som människa och Jag har lite svårt att dömma någon så tidigt. Det är bara hojen Jag inte kommer överens med.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Teo skrev:
2091501 Tycker ni man ska skita i att skriva så´nna här trådar och låta andra få avgöra köpet själva? Jag hjälper ju en part men sumpar samtidigt för den andra.

Absolut inte! Tycker det är skitbra att sådant här kommer fram när (det verkar som) säljaren inte berättar hela historien.

Förhoppningsvis leder det till lite rakare ramar i framtiden...
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Teo skrev:
2091578 det värsta var/är att snubben var skön som människa och Jag har lite svårt att dömma någon så tidigt. Det är bara hojen Jag inte kommer överens med.

Japp, precis så :tummenupp
 

Phasma

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Ort
Sverige
Hoj
Flera....
Jackie....

HaremR6 skrev:
2091525 Fan...killen är juh tydligen nästan lika bränd i skallen som jackie arklöv:brinnerup , men varför support j-arklöv, har han öppnat FAN-klubb?...identitetskris?...nåt skumt med den killen = aja man brukar väl säga att den sista idioten är inte född än...tråkigt att du fick besvära dig själv med en sånn människa... HA DE BÄST....


Om man ger Jackie support borde han sågas helt. Vilken j-a :tomten :fatta!
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
Teo skrev:
2091501 Tycker ni man ska skita i att skriva så´nna här trådar och låta andra få avgöra köpet själva? Jag hjälper ju en part men sumpar samtidigt för den andra.

nej du gör helt rätt :)

ed: om det nu INTE är nåt fuffens så borde säljaren inte ha några problem att räta ut frågetecknen kring hojjen tycker man..
 
Last edited:

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Karlstad
Hoj
XR1200 -09
Lägg en länk från annonsen till den här tråden. Det borde någon ansvarig kunna göra. Synd om någon blir lurad. :mad:
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Teo skrev:
hur många magra sthlmare får man in i en skodapickis...

Haha. Får mej att tänka på när jag åkte med några polare land och rike runt för att hitta 2 r6or i en gammel LT31a. Toppade 120 i medlut och drog minst 2l/mil. Det blev 210mil på en helg. Det gör jag ALDRIG om igen.

Då lärde jag mej förövrigt att inte köpa hojj av sthlmare. Synd att det är så långt till norrland men där är det raka puckar iaf, enligt mina erfarenheter.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Tycker helt klart att såna här trådar ska uppmärksammas, du gjorde helt rätt ang att skriva om det här :tummenupp

Har också åkt runt 100 mil för att hämta hoj i Gbg men blev inget köp då säljaren beslutade sig för att höja priset när man väl kom fram, som sagt det finns idioter överallt!
 

MC Doktorn

Guest
Att den är bankörd so what.

Men många har och kommer bli blåsta på klotade hojar som är lite stylade med nya orginaldelar och betydligt mer är skadat, fälgar som slår 4mm en sne ram etc små fel som inte märks vid en kort provtur.

Tyvärr finns det en del personer som köper in hojar av försäkringsbolag som blivit inlösta, dom fixar iordning hojen själv försöker sälja den och tro mig det finns en hel del stulna grejer som får nya identiteter på så vis.

Om alla vore ärliga vore det inte något problem men tyvärr måste man varna andra eftersom ens rättigheter som köpare att häva ett privat köp är minimala om det visar att den inte håller måttet.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
2ono skrev:
2091710 Att den är bankörd so what.
.

inga probbs men då kan man säga det innan någon får åka 50 mil t&rt för att se att det är så.

Bankörd och lowsidad däremot tycker Jag är halvkul för 74 papp.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Teo skrev:
2091256

Felen i pungtform:

3: Växelsekvensen omvänd (banåkt) samt att "plutten" på växelföraren var av.
4: Kantkörda däck med upp-plockade gummiräster (bankörd, oerfaren förare...?).


måste man ha kört bana för att ha race växling :confused:

sen det där med att man är en oerfaren förare för att man har gamla gummi rester på däcken är väl lite mer att man kanske inte har orkat gå över med varmluftspistolen...

men vilket flane det verkar va konstigt man borde ju känna igen hojen..om den är bankörd så..

mycket tråkigt iaf att ni blev så lurade och bra att ni varnar här ute
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top