Köp inte den här hojen!!! (SH-annons...)

Status
Ej öppen för fler svar.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Liljak skrev:
2093066 Lättare att växla upp, slipper pilla in foten under växelpedalen. bara att trampa till.

När man kommer ur en vänsterkurva i hög fart (liggandes i skartp till vänster..) och ska ut på en raka, då får man kanske inte plats under växelföraren med foten utan det är lättare att ha den åvanför och trampa ner.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Teo skrev:
2091501 Tycker ni man ska skita i att skriva så´nna här trådar och låta andra få avgöra köpet själva? Jag hjälper ju en part men sumpar samtidigt för den andra.
Självklart ska du starta tråden!

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Teo skrev:
2091501 Tycker ni man ska skita i att skriva så´nna här trådar och låta andra få avgöra köpet själva? Jag hjälper ju en part men sumpar samtidigt för den andra.

Jag tycker du gör rätt som lämnar din subjektiva beskrivning.
Klart fel att undanhålla så uppenbar information om objektet man vill sälja.
//Fredde

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Teo det va det gnälligaste jag hört.

Pruta om du inte e nöjd med priset det står i annonsen att det är lite gör det själv ju!

"Låg lågt för vi va bara två killar med en postvxl"

Va du rädd att dom skulle ta postvxlen?Du e inte sann!Köp hoj i affär o ta med mamma så inte försäljaren skrämmer dig.

Va oxå o kollade på hojen tyckte inte den va så skabbig som du vill ge sken av,visst lite skavanker men inget speciellt.

Ang vända vxlläget så vet jag många som gör det utan att banåka av gammal vana.

Däcken, handen på hjärtat hur många tycker orginaldäcken e bra?Massor av folk köper beg racedäck o byter direkt.

Sen att banna någon för hans åsikt va väl det värsta av allt vad den än må vara!

Mina 2cent Blondie

Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Du kanske missade hans "support J-Arklöv. malexander"... Det känns som att det är över gränsen and far away.

Blondie skrev:
Sen att banna någon för hans åsikt va väl det värsta av allt vad den än må vara!

MC Doktorn

Guest
Blondie skrev:
2094527 Teo det va det gnälligaste jag hört.

Pruta om du inte e nöjd med priset det står i annonsen att det är lite gör det själv ju!

"Låg lågt för vi va bara två killar med en postvxl"

Va du rädd att dom skulle ta postvxlen?Du e inte sann!Köp hoj i affär o ta med mamma så inte försäljaren skrämmer dig.

Va oxå o kollade på hojen tyckte inte den va så skabbig som du vill ge sken av,visst lite skavanker men inget speciellt.

Ang vända vxlläget så vet jag många som gör det utan att banåka av gammal vana.

Däcken, handen på hjärtat hur många tycker orginaldäcken e bra?Massor av folk köper beg racedäck o byter direkt.

Mina 2cent Blondie

Det var nog inte det utan säljaren DOLDE flera viktiga saker som att det inte VAR INTE ÄGAREN som sålde hojen den var OREGGAD den var INLÖST AV FB och köpt av någon annan i 2:a hand.
Sedan påstå att den går kanon och är i nyskick.

Hur seriöst tycker du det är :rolleyes:

Sen håller jag med dig att banna någon utan att personen har fått säga sin sak är inte bra.

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Nicke skrev:
2094554 Du kanske missade hans "support J-Arklöv. malexander"... Det känns som att det är över gränsen and far away.

Tycker att alla har rätt till en åsikt oavsett vad den är!

2ono skrev:
2094572 Det var nog inte det utan säljaren DOLDE flera viktiga saker som att det inte VAR INTE ÄGAREN som sålde hojen den var OREGGAD den var INLÖST AV FB och köpt av någon annan i 2:a hand.
Sedan påstå att den går kanon och är i nyskick.

Hur seriöst tycker du det är :rolleyes:

Sen håller jag med dig att banna någon utan att personen har fått säga sin sak är inte bra.

Visst men om man inte e nöjd pruta pruta inte fan gnäller jag här som en liten gosse..

Om man inte ens vågar säga rätt ut att man tycker den e kass utan "messar sin polare"som står bredvid ja då har du inte min röst i detta.

Men nu ska inte jag tjafsa mer men lite stake får man nog ha när man ska köpa hoj.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Blondie skrev:
2094588 Tycker att alla har rätt till en åsikt oavsett vad den är!

Så även Swedie som utrycker sin åsikt i frågan genom att säga "du får inte vara här och leka".

Om min dotter kom hem med en kompis som utryckte t.ex. rasistiska åsikter så skulle jag förbjuda denna kompis att komma hem till oss någon mer gång. Diskussionen med dottern skulle bli intressant den med. Nu tar det nog några år innan vi kommer dit lyckligtvis så jag hoppas jag hinner indoktrinera henne tillräckligt väl så hon gallrar den typen av kompisar själv.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Sånt där skit är lika illa som nynazister som postar skräp i folks brevlådor tycker jag. Klart man får tycka vad man vill men det här är inte hans hemsida.

Blondie skrev:

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Blondie skrev:

Tror det står någonstans i grundlagen om just yttrandefrihet och åsiktsfrihet.

/Fredde

p.s Nej jag stödjer inte Arklöv på något sätt men jag stödjer åsiktsfrihet.

Last edited:

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Blondie skrev:

Visst men om man inte e nöjd pruta pruta inte fan gnäller jag här som en liten gosse..

Om man inte ens vågar säga rätt ut att man tycker den e kass utan "messar sin polare"som står bredvid ja då har du inte min röst i detta.

Men nu ska inte jag tjafsa mer men lite stake får man nog ha när man ska köpa hoj.

Köpte du hojen då eftersom den var så fin och bra?//R

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Jag tycker det är bra att personer som sysslar med sån skit blir bannade. Kan man inte spela med rätt kort bör man inte heller vara välkommen på ett seriöst forum.

Jag skulle kunna blivigt blåst om jag hade köpt en sådan motorcykel. Alla är inte så pålästa och duktiga (växelväljare, däck, bromsar, kåpor - årsmodeller)

Jag köpte mig en Suzuki GSX-R '02 från Bike, Det va pissväder och ösregn så jag kunde inte provköra den. De gick med på att jag testade den när jag kom hem, och va det något skulle jag höra av mig. Men den går hur bra som helst. Lite klonk på 2an som jag skall kolla upp nästa gång. (känns som den kan glida ur ibland, eller börja slira, men har bara märkt detta nån gång..)

Jag har ett par gamla race däck på min, med däckrester. Tycker bara det ser maxat ut

Så det är riktigt bra att folk gör sånt här

Tackar Teo. :pannkyss

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
rocketer skrev:
2094621 Köpte du hojen då eftersom den var så fin och bra?//R

Vi kom inte överens om priset riktigt :)

Men skicket va inte så dåligt som Teo påstår enligt min mening så jag håller inte med honom,men det e min åsikt.

Lime skrev:
2094601 Så även Swedie som utrycker sin åsikt i frågan genom att säga "du får inte vara här och leka".

Om min dotter kom hem med en kompis som utryckte t.ex. rasistiska åsikter så skulle jag förbjuda denna kompis att komma hem till oss någon mer gång. Diskussionen med dottern skulle bli intressant den med. Nu tar det nog några år innan vi kommer dit lyckligtvis så jag hoppas jag hinner indoktrinera henne tillräckligt väl så hon gallrar den typen av kompisar själv.

Du skall mao indoktrinera henne med din åsikt och inte ge henne chansen att tycka något själv?

Lycka till.

Last edited:

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Skillnaden mellan "nyskick" och "lite skavanker" är väl uppenbar? Är det sagt nyskick så ska det inte vara _några_ skavanker.

MC Doktorn

Guest
Blondie skrev:

Inser du inte hur märkligt ditt resonemang är hej jag har rätt till en åsikt därför får jag sälja vilken hojjävel jag vill sen om du blir lurad är ditt fel pucko för du har ingen STAKE :rolleyes:

I Annonsen framgår det inget om att HOJEN ÄR INLÖST AV FB PGA att den är kraschad ATT ÄGAREN INTE ÄR SÄLJAREN och ATT DEN ÄR OREGGAD. :tomten

Du menar att det är fel att tala om för sin kompis att hojen har en mycket tveksam historik att säljaren döljer viktig information och han borde dra sig ur köpet.

Sen när vart det fel att vara ärlig :va

Jag tycker att det är DU som gnäller som en liten gosse :7peta

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
2ono skrev:
2094698 Inser du inte hur märkligt ditt resonemang är hej jag har rätt till en åsikt därför får jag sälja vilken hojjävel jag vill sen om du blir lurad är ditt fel pucko för du har ingen STAKE :rolleyes:

I Annonsen framgår det inget om att HOJEN ÄR INLÖST AV FB PGA att den är kraschad ATT ÄGAREN INTE ÄR SÄLJAREN och ATT DEN ÄR OREGGAD. :tomten

Du menar att det är fel att tala om för sin kompis att hojen har en mycket tveksam historik att säljaren döljer viktig information och han borde dra sig ur köpet.

Sen när vart det fel att vara ärlig :va

Jag tycker att det är DU som gnäller som en liten gosse :7peta

Nu får du nog läsa igen o läsa rätt.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Blondie skrev:
2094661 Du skall mao indoktrinera henne med din åsikt och inte ge henne chansen att tycka något själv?

Lycka till.

Ja, det kallar att uppfostra sina barn. En del av det är att lära henne att tycka med ett kritiskt sinne och inte inte acceptera rasim, mobbing, främlingsfientlighet o.s.v. Vi kan fortsätta den här diskussionen på www.familjeliv.se istället.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha