Köp inte den här hojen!!! (SH-annons...)

Status
Ej öppen för fler svar.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
freddexwing skrev:
2094619 Tror det står någonstans i grundlagen om just yttrandefrihet och åsiktsfrihet.

/Fredde

p.s Nej jag stödjer inte Arklöv på något sätt men jag stödjer åsiktsfrihet.
Men Yttrandefrihetsgrundlagen gäller inte på ett forum som SH. Där bestämmer ägaren. Vill man ha yttrandefrihet på nätet så får man ha sin egen sida.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
RedBaron skrev:
2094845 Men Yttrandefrihetsgrundlagen gäller inte på ett forum som SH. Där bestämmer ägaren. Vill man ha yttrandefrihet på nätet så får man ha sin egen sida.

Så sant som det är sagt.
/Fredde
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Blondie skrev:
2094527 Teo det va det gnälligaste jag hört.

Pruta om du inte e nöjd med priset det står i annonsen att det är lite gör det själv ju!

"Låg lågt för vi va bara två killar med en postvxl"

Va du rädd att dom skulle ta postvxlen?Du e inte sann!Köp hoj i affär o ta med mamma så inte försäljaren skrämmer dig.

Va oxå o kollade på hojen tyckte inte den va så skabbig som du vill ge sken av,visst lite skavanker men inget speciellt.

Ang vända vxlläget så vet jag många som gör det utan att banåka av gammal vana.

Däcken, handen på hjärtat hur många tycker orginaldäcken e bra?Massor av folk köper beg racedäck o byter direkt.

Sen att banna någon för hans åsikt va väl det värsta av allt vad den än må vara!



Mina 2cent Blondie

1: det var inte Jag som skulle ha hojen
2: "lite gör det själv" syftade på att vissa saker inte var monterat. Han skrev även nyskick...
3: rädd och rädd, chansa du om du tycker det är kul, Killen vill först inte ta emot en postväxel, varför? det kan ha funnits hur många snubbar som helst i faggorna och de kan lätt tvinga en att skriva på den.
4: nöd med priset... Jag hade inte köpt den för 40:- han ville gå ner 2500 för att kåpan var paj, det var bara att dra
5: "Va oxå o kollade på hojen tyckte inte den va så skabbig som du vill ge sken av,visst lite skavanker men inget speciellt", för utom felen Jag hittade var den skit bra men kan du påstå att någon av mina punkter inte stämmer, och då anser Jag att det är en skithoj.

Visst, ett vänt växel läge eller bankörda däck men varför kan ingen läsa HELA inlägget innan de svarar?
Lägg ihop,
1: omvänt växelläge
2:bankörda däck
3: generatorkåpa son är skrapad underifrån ORDENTLIGT, samt
4: att den är påställt först förra året, påstås vara en -04 men antagligen är en -03 då toppkåpan som var en -03 enligt honom var orginal och skitig så den har suttit på ett tag.

du får gärna tycka Jag är hopplös som har logik och förnuft, men då kan vi utnytja varran, Jag kan följa med dig när du ska göra afför så du inte köper en BMW 735I -95, importerad från Tyskland som bara gått 6000 mil med sönderblästrade lyktor och förarsäte som ser ut som huden på en gammal människa så kan du hänga på mig som hård liv-vakt när Jag ska göra upp skumma affärer i värtan kl 02.15.

edit: återigen, Jag har inte bannat någon eller bett om att få någon bannad!
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Blondie skrev:
2094588

Visst men om man inte e nöjd pruta pruta inte fan gnäller jag här som en liten gosse..

.

Vad är det som är gnäll här? Vi blev blåsta, hojen var inte alls intressant och vi hade INGEN anledning att pruta eller starta en diskussion, vi ville inte ha den. Du verkar vara lyckligt lottat när det gäller att ha träffa på skumma människor. Där tar Jag inga risker och Jag utsätter inte mina polare för så´nna risker. Jag fick en jobbig magkänsla av hans påklistrade snällhet, allt skitsnack om att "superbike" ligger precis här uppe, Jag kan bara hämta ut hur mycket prylar där som helst", osv. Att du hakar upp dig på en så´n sak tyder bara på att du har något emot mig (som du aldrig träffat) och bara hittar det att trycka på i mitt inlägg.

Jag startade den här tråden för att Jag (till skillnad från andra som tycker om Jackie arklöv eller som Blondie som tycker det är ok att folk blir blåsta) bryr mig om andra människor och hoppas ingen annan behöver göra om våran tabbe. Ta det gärna som gnäll ni men hjälper Jag till att någon eller några här inne inte gör en dumm affär är Jag nöjd.
 
Last edited:

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Karlstad
Hoj
XR1200 -09
Teo skrev:
2094981 Vad är det som är gnäll här? Vi blev blåsta, hojen var inte alls intressant och vi hade INGEN anledning att pruta eller starta en diskussion, vi ville inte ha den. Du verkar vara lyckligt lottat när det gäller att ha träffa på skumma människor. Där tar Jag inga risker och Jag utsätter inte mina polare för så´nna risker. Jag fick en jobbig magkänsla av hans påklistrade snällhet, allt skitsnack om att "superbike" ligger precis här uppe, Jag kan bara hämta ut hur mycket prylar där som helst", osv. Att du hakar upp dig på en så´n sak tyder bara på att du har något emot mig (som du aldrig träffat) och bara hittar det att trycka på i mitt inlägg.

Jag startade den här tråden för att Jag (till skillnad från andra som tycker om Jackie arklöv eller som Blondie som tycker det är ok att folk blir blåsta) bryr mig om andra människor och hoppas ingen annan behöver göra om våran tabbe. Ta det gärna som gnäll ni men gör hjälper Jag till att någon eller några här inne inte gör en dumm affär är Jag nöjd.

Håller med Teo. Klart att man måste varna andra ev köpare för en sån här hoj.
Alla är inte lika insatt på modeller och färg kombi på resp årsmodel som tex Teo.
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Jag tycker det är super att du startade denna tråd. Alla har inte dina kunskaper o då är det lätt att bli lurad av en säljare med honung i käften, En eloge till dig!! :tummenupp
 

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
veeeeesby
Hoj
k9
Teo skrev:
2091256 ...eller läs detta innan i alla fall. Det gäller den här annonsen.


http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33067


["gixx 1000 billigt"

gixx 1000 2004 650mil lite gör det själv typ kåpglas montera bakspeglarna hojen e som ny startar och går super. först till kvarn. ring för mer info.]



Jag följde med en kompis för att kolla på den åt honom och Jag tänkte bara skriva informativt och låta bedömanded stå för den som läser detta men eftersom det är en total blåsning kör Jag med "klarspråk".

Killen hävdar att hojen varit med om en fisvurpa av en oerfaren förare och är i "nyskick" bortsett från avsaknat kåpglas samt att backspeglar och blinkers följer med i en påse...

Felen i punktform:

1: vä, sidokåpa paj.
2: generatorkåpan skrapad underifrån (lowsider).
3: Växelsekvensen omvänd (banåkt) samt att "plutten" på växelföraren var av.
4: Kantkörda däck med upp-plockade gummiräster (bankörd, oerfaren förare...?).
5: hojen var en -04 men med -03 tank, arsle (nytt) och toppkåpa skrapad..., även den från en -03???
6: vä skjutspinne saknades.
7: det satt en trissa för depåstöd på swingen men fästet till den i swingen var böjt neråt.
8: gummidamaskerna från luffarturbon in i ramen saknades.
9: Den gick endast på 3 burkar när han startade den för att efter ett tag gå knackigt på alla 4.
10: ingen vätska i frambromsarna.


dessutom visade han på hur kort hojen gått genom hur det ångade om grenröret, det blånar på 10 mil så det har aldrig suttit på hojen för ens nu.

Jag kan lätt ha missat fler fel och Jag blir grymt besviken på hur dumma han trodde att vi var och att nästa stackare som kommer och köllar är.

Ruttet att inte kunna göra en ärlig affär och när man i stället ska blåsa någon inte ens klara av det och Jag hoppas Jag lyckas avböja någon från att gå på samma tabbe.




/Grinig Teo efter ca 100 mil i en skoda-pickis. :tummenner

edit: kom på en punkt till.
shiiit måste du förstöra äffären för snubben eller.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
bbkolado skrev:
2095051 shiiit måste du förstöra äffären för snubben eller.

Är du på riktigt ? :va

Annars kan du alltid gå med i Blondies :tomten-klubb. Helt obegripligt resonemang en del för här. Helt rätt gjort Teo, all credits to you.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
han blev bannad ett par dagar för sin signatur och sin blandning med oseriös och lite "lögnaktiga" stil i försäljningen av sin hoj. s
 

cosworth

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
gbg
Hoj
hayabusastreetfighter
gixxer till salu

Teo skrev:
2094981 Vad är det som är gnäll här? Vi blev blåsta, hojen var inte alls intressant och vi hade INGEN anledning att pruta eller starta en diskussion, vi ville inte ha den. Du verkar vara lyckligt lottat när det gäller att ha träffa på skumma människor. Där tar Jag inga risker och Jag utsätter inte mina polare för så´nna risker. Jag fick en jobbig magkänsla av hans påklistrade snällhet, allt skitsnack om att "superbike" ligger precis här uppe, Jag kan bara hämta ut hur mycket prylar där som helst", osv. Att du hakar upp dig på en så´n sak tyder bara på att du har något emot mig (som du aldrig träffat) och bara hittar det att trycka på i mitt inlägg.

Jag startade den här tråden för att Jag (till skillnad från andra som tycker om Jackie arklöv eller som Blondie som tycker det är ok att folk blir blåsta) bryr mig om andra människor och hoppas ingen annan behöver göra om våran tabbe. Ta det gärna som gnäll ni men hjälper Jag till att någon eller några här inne inte gör en dumm affär är Jag nöjd.
gixx 1000 till salu är du intresserad hadde jag haft en 02 hadde jag ochså tyckt att det hadde varit jobbigt att min vän köpte en 04 jag vet ej vad du vill men vänner kan man få på annat sätt ni som tror på dessa trötta sthlm kom och titta på hojen innan ni ochså bedömmer den .mvh raffe det med malexander var att jag var trött på en polis den dagen som ville sätta mej för fortkörning och en massa böter .... tack för all kritik jag vet att jag ej kan stava men det kan väl teo och lorichs lära mej dem e så duktiga
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
cosworth skrev:
2098149 gixx 1000 till salu är du intresserad hadde jag haft en 02 hadde jag ochså tyckt att det hadde varit jobbigt att min vän köpte en 04 jag vet ej vad du vill men vänner kan man få på annat sätt ni som tror på dessa trötta sthlm kom och titta på hojen innan ni ochså bedömmer den .mvh raffe det med malexander var att jag var trött på en polis den dagen som ville sätta mej för fortkörning och en massa böter .... tack för all kritik jag vet att jag ej kan stava men det kan väl teo och lorichs lära mej dem e så duktiga

Så i stället för att försöka försvara eller förklara dig vilket du inte kan då det inte finns något att säga om vare sig det vi noterade inte stämde eller ditt sätt att göra affärer är att Jag skulle vara avensjuk?
Jag tipsade min polare så sent som igår om en K5 :a...
Under förra året hade Jag både R1 -04 och CBR1000, den senare vilken Jag valde att byta mot min "gammelgixxer" av olika orsaker, inte ekonomiska, men Jag vill ha min "häck" och inget nyare.

Min kompis hörde nära på ihjäl sig för 3 år sen, har efter det byggt ett hus med sin tjej och fått en liten grabb, skulle Jag missunna honom att köpa en fräshare hoj än mig själv? Jag vill att han har en fräsh hoj ,då kanske risken att han smäller igen är mindre. Jag har kännt honom hela livet och vi håller inte på med så´nna bäbisfasoner som att vara avundjuk för att den andre har en något nyare hoj, i det här fallet hade Jag dessutom haft en klart fräshare...
Du verkar ju inte vara helt frisk, Kan du inte bara ta till dig att vi noterade felen?
Du sa när vi kom att "oj ,Jag trodde han hade bytt den här" och syftade på sidokåpan, vem som skulle ha bytt den vet inte vi vem det var med det och att du inte startat hojen innan vi kom tyder på att du inte ens har kollat igenom den innan du satte ut annonsen vilket vi granskande gjorde när vi var där.

Anledningen till att Jag inte skrivit att du var ett pucko är att Jag (vi tror Jag) tyckte du var en skön snubbe och att Jag ville vara så objektiv man kan vara i ett så´nt här fall..

Åter igen ni (få) som inte tror oss, om vi åkt 100 mil i en skoda med stålar på fickan och hojen vore i det skicket "Crossworth" sa, borde vi inte ha köpt den då och haft den med oss hem? även om det varit ett par mindre avvikelser fårn tidigare utsago.

Teo.
 

cosworth

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
gbg
Hoj
hayabusastreetfighter
Teo skrev:
2099425 Så i stället för att försöka försvara eller förklara dig vilket du inte kan då det inte finns något att säga om vare sig det vi noterade inte stämde eller ditt sätt att göra affärer är att Jag skulle vara avensjuk?
Jag tipsade min polare så sent som igår om en K5 :a...
Under förra året hade Jag både R1 -04 och CBR1000, den senare vilken Jag valde att byta mot min "gammelgixxer" av olika orsaker, inte ekonomiska, men Jag vill ha min "häck" och inget nyare.

Min kompis hörde nära på ihjäl sig för 3 år sen, har efter det byggt ett hus med sin tjej och fått en liten grabb, skulle Jag missunna honom att köpa en fräshare hoj än mig själv? Jag vill att han har en fräsh hoj ,då kanske risken att han smäller igen är mindre. Jag har kännt honom hela livet och vi håller inte på med så´nna bäbisfasoner som att vara avundjuk för att den andre har en något nyare hoj, i det här fallet hade Jag dessutom haft en klart fräshare...
Du verkar ju inte vara helt frisk, Kan du inte bara ta till dig att vi noterade felen?
Du sa när vi kom att "oj ,Jag trodde han hade bytt den här" och syftade på sidokåpan, vem som skulle ha bytt den vet inte vi vem det var med det och att du inte startat hojen innan vi kom tyder på att du inte ens har kollat igenom den innan du satte ut annonsen vilket vi granskande gjorde när vi var där.

Anledningen till att Jag inte skrivit att du var ett pucko är att Jag (vi tror Jag) tyckte du var en skön snubbe och att Jag ville vara så objektiv man kan vara i ett så´nt här fall..

Åter igen ni (få) som inte tror oss, om vi åkt 100 mil i en skoda med stålar på fickan och hojen vore i det skicket "Crossworth" sa, borde vi inte ha köpt den då och haft den med oss hem? även om det varit ett par mindre avvikelser fårn tidigare utsago.

Teo.
du var så tyst låten och osäker en riktig tönt om du inte viste så var du i göteborg och ej utanför göteborg och du var i en bilvårds hall och ingen lager lokal och du hadde en postväxel med dej. e det säkraste man kan ha med sej för att ej bli rånad .. om man kollar dina inlägg så syns det klart och tydligt att du klagar på allt inte ens din vän som skulle ha hojen klagade lika mkt som du din osäkra barn rumpa ....
 

Hagbard

HO
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
f.d fordonsägare
cosworth skrev:
2107397 du var så tyst låten och osäker en riktig tönt om du inte viste så var du i göteborg och ej utanför göteborg och du var i en bilvårds hall och ingen lager lokal och du hadde en postväxel med dej. e det säkraste man kan ha med sej för att ej bli rånad .. om man kollar dina inlägg så syns det klart och tydligt att du klagar på allt inte ens din vän som skulle ha hojen klagade lika mkt som du din osäkra barn rumpa ....
Vad håller du på med? Dagisfasoner!
Din annons var helt enkelt inte riktigt ärlig!
Var ärlig i dina annonser när du säljer saker så slipper du problem.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
cosworth skrev:
2107397 du var så tyst låten och osäker en riktig tönt om du inte viste så var du i göteborg och ej utanför göteborg och du var i en bilvårds hall och ingen lager lokal och du hadde en postväxel med dej. e det säkraste man kan ha med sej för att ej bli rånad .. om man kollar dina inlägg så syns det klart och tydligt att du klagar på allt inte ens din vän som skulle ha hojen klagade lika mkt som du din osäkra barn rumpa ....

Nu uppför du dig som en unge som blivit ertappad med handen i syltburken.
Ge fan i att försöka sälja saker som har oklart ursprung så slipper vi hela debatten.
 

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
GSX-R 1000
.... tack för all kritik jag vet att jag ej kan stava men det kan väl teo och lorichs lära mej dem e så duktiga

Inget fel på stavningen inte, men du missar punkt, komma och stor bokstav!

Edit: Eller jo, liite stavfel var det nog, men det kan alla ha

Rätt sjukt och dumt att sitta kvar med den sjuka Malexandergrejen i nicket dock...
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
cosworth skrev:
2107397 du var så tyst låten och osäker en riktig tönt om du inte viste så var du i göteborg och ej utanför göteborg och du var i en bilvårds hall och ingen lager lokal och du hadde en postväxel med dej. e det säkraste man kan ha med sej för att ej bli rånad .. om man kollar dina inlägg så syns det klart och tydligt att du klagar på allt inte ens din vän som skulle ha hojen klagade lika mkt som du din osäkra barn rumpa ....

Ok, nu orkar Jag inte vara ödmjuk längre din jävla sopa (sorry Swedie för vokabuläret som kommer att användas i detta inlägg) Min vän är inte medlem på sporthoj och skriver därför inget, han har mer koll på hojar än vad du har (om det nu är något att skryta med :3freak ) och han ville deffinitivt inte köpa ditt skit. Han har en svart/grå -04:a nu som är snorfin och inte mycket dyrare än sophögen du försökte kränga på oss.

så här är det... DU blåljög om allt angående hojen, sakerna Jag skrivit í mitt första inlägg är sanna och det svär Jag på! Om du tycker det är vi som har problem får det stå för dig. Varför ville du inte först ta emot en postväxel då? Varför är du så puckad att du försöker få hojfolk att tro att din lowsidade gamla banhoj är i "nyskick", Hade du varit ärlig hade du fått bågen såld, till ett lägre pris men ändå...
Lycka till med dina skumma bluff affärer, Jag hoppas det går åt helvete och Jag (säkert fler här inne) tycker inte att personer som du har något här att göra.

Jag uppskattar dock dina inlägg i tråden då det av dom framgår att "hjulet rullar men hamstern är död" vilket ger oss vatten på våran kvarn i det här ärendet och hoppas du fortsätter opponera dig i den här tråden och gräver din grop om möjligt djupare.

/tönten från stockholm
 
Last edited:

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Snälla...
Stäng tråden nu.
Cosworth har gjort bort sig tillräckligt, både genom bemötandet i diskussionen och genom sin avatartext.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tycker att hela den här tråden är helt OK.
Det ger alla parter en chans att göra sig hörd angående hojens skick.

Jag håller på med diverse andra hobbys också, och inom varje hobby jag har finns det en "lirare", som köper och söljer grejor och försöker göra sig pengar.
Det är inget fel med det, men det finns alltid "lirare" som tänjer på moralen lite extra för att göra sig en extra hacka.

Hojkollektivet kanske är den största hobbyn jag håller på med, inom dom andra är inte kollektivet större än att "lirarna" snabbt bränner ut sina chanser att blåsa folk på pengar.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Måste hålla med om att avatartexten är lite väl osmaklig.......
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
F-n, står det i avataren igen!! Jaha.......... ibland får man skämmas för att vara GBG:are :död Hoppas nu inte allt tror att vi är lika korkade. Förespråka någonting som detta är ju inte annat än pinsamnt! Samma stuk som Ha är coolt och slå folk på käften är ball :dummer

Tråden från början var helt ok. Bra att berätta om någon skojare är på G men nu börjar den ju bli absurd!

Swedie stäng och radera den, snälla.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top