2091256 ...eller läs detta innan i alla fall. Det gäller den här annonsen.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33067
["gixx 1000 billigt"
gixx 1000 2004 650mil lite gör det själv typ kåpglas montera bakspeglarna hojen e som ny startar och går super. först till kvarn. ring för mer info.]
Jag följde med en kompis för att kolla på den åt honom och Jag tänkte bara skriva informativt och låta bedömanded stå för den som läser detta men eftersom det är en total blåsning kör Jag med "klarspråk".
Killen hävdar att hojen varit med om en fisvurpa av en oerfaren förare och är i "nyskick" bortsett från avsaknat kåpglas samt att backspeglar och blinkers följer med i en påse...
Felen i punktform:
1: vä, sidokåpa paj.
2: generatorkåpan skrapad underifrån (lowsider).
3: Växelsekvensen omvänd (banåkt) samt att "plutten" på växelföraren var av.
4: Kantkörda däck med upp-plockade gummiräster (bankörd, oerfaren förare...?).
5: hojen var en -04 men med -03 tank, arsle (nytt) och toppkåpa skrapad..., även den från en -03???
6: vä skjutspinne saknades.
7: det satt en trissa för depåstöd på swingen men fästet till den i swingen var böjt neråt.
8: gummidamaskerna från luffarturbon in i ramen saknades.
9: Den gick endast på 3 burkar när han startade den för att efter ett tag gå knackigt på alla 4.
10: ingen vätska i frambromsarna.
dessutom visade han på hur kort hojen gått genom hur det ångade om grenröret, det blånar på 10 mil så det har aldrig suttit på hojen för ens nu.
Jag kan lätt ha missat fler fel och Jag blir grymt besviken på hur dumma han trodde att vi var och att nästa stackare som kommer och köllar är.
Ruttet att inte kunna göra en ärlig affär och när man i stället ska blåsa någon inte ens klara av det och Jag hoppas Jag lyckas avböja någon från att gå på samma tabbe.
/Grinig Teo efter ca 100 mil i en skoda-pickis.
edit: kom på en punkt till.