Köp inte färg från weirdperformance

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
1. Använd inte avfetting innan lackering oavsett vad du ska måla.
Det går ju bra att ta bort det värsta lagret fett, men sen ska man använda förtunning/thinner sista vändan innan lackeringen.

2. Jag har svårt att tro att blästringen med glas var felet att resultatet blev som det blev, även glasblästring får relativt god vidhäftningsförmåga även om sandblästring är bättre just för det här ändamålet.

3. Felet jag tror du gjorde var bakningen i ugnen. Vilken hushållsugn kan värma upp 5-10 kg stål i 400 grader?
Hur länge hade du grenröret i ugnen?
Mätte du tempen på grenröret efter du bakat den i ugnen med någon slags termometer? (IR)

Bakar man coatingen för svalt så får den nog inte de egenskaper som är önskvärda innan man monterar och gasar skiten ur hojen.

Att inte rekommendera folk att köpa coatingen för att du eventuellt gjort fel tycker jag är helt fel.

Jag vet folk som använt sig av Weird Performance med gott resultat, och dom lär ju sälja samma saker som dom själva använder.

Mvh J

Tjo

Har industriugn som tar betydligt högre temperaturer samt större föremål och bakade den i ca 1,5 timmar i 400Grader.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Tjo

Har industriugn som tar betydligt högre temperaturer samt större föremål och bakade den i ca 1,5 timmar i 400Grader.

Allright, då är det något annat som är tokigt.

Ta emot burken som du fick som plåster på såren och prova med sandblästring och se om det blir någon skillnad.

Vore intressant att veta vad som gick snett.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Kan inte hitta någonstans om vad du använde för avfettning.

Så vad använde du =)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...