blom
I DO IT BECAUSE I LOVE IT
nu tar ju firmorna 800 kr i timmen för jobbet oxå så det är klart att det drar iväg.. men man kan göra allt själv
blom skrev:2041377nu tar ju firmorna 800 kr i timmen för jobbet oxå så det är klart att det drar iväg.. men man kan göra allt själv
Volvo tog 3500:- har jag för mig för en vanlig service på S40:inerik skrev:2042050Säg max 3000 för byte av rem m.m samt arbete, kan fortfarande inte fatta hur det skenar iväg till 12 000.... Det måste vara felskrivet.
Kyckling skrev:2042118Volvo tog 3500:- har jag för mig för en vanlig service på S40:in
(Byta stift, olja, filter och fylla på spolarvätska).
Sen ville de ha ytterligare 1200:- för att fixa en kärvande bakbroms.
(Byta klossar typ. Det fixade jag själv för ca 200:- ).
Så att de tar 12kkr för vanlig service + att faktiskt göra ett jobb på bilen, tvivlar jag inte en sekund på.
Bra, då kan du kanske byta kamrem på min nya bil?erik skrev:2041373Jag byte rem+rullar på min, tusen spänn i delar samt några timmars (2 kanske) arbete som jag gjorde själv. Kan omöjligt kosta 12 000 på verkstad.
Gaffa-mannen skrev:2042154Bra, då kan du kanske byta kamrem på min nya bil?
jag kan göra det för 3000Gaffa-mannen skrev:2042154Bra, då kan du kanske byta kamrem på min nya bil?
Det är en 605:a men med samma V6:a. Det borde inte vara några problem, det är mer utrymme i motorrummet på 605:an. Tre rullar, plus spännrulle, och en halv kilometer lång rem, som i och för sig inte kostar så mycket.
När jag tittar ner i motor-rummet fattar jag inte hur de fick ner motorn i chassit till att börja med. Skulle gissa att de lyfter ur motorn för att komma åt. Det är inte som på en Volvo 240 där det ekar om man ropar "hallå".
blom skrev:2044912eller vi säger 3500 kr föresten
då säger jag 5000erik skrev:2045064Jag gör det inte för 6k trots tidigare löfte, servade bilen idag (gjorde det själv men arbetet utfördes på verkstad) och passade då på att fråga mekarna varför det var så jävla dyrt. Tydligen måste man på vissa modeller meka i många timmar bara för att plocka bort allt skit som sitter runt det man ska meka med. Tror de pratade om 10 timmars arbete för kamremsbyte på nån modell...
erik skrev:2045064Jag gör det inte för 6k trots tidigare löfte, servade bilen idag (gjorde det själv men arbetet utfördes på verkstad) och passade då på att fråga mekarna varför det var så jävla dyrt. Tydligen måste man på vissa modeller meka i många timmar bara för att plocka bort allt skit som sitter runt det man ska meka med. Tror de pratade om 10 timmars arbete för kamremsbyte på nån modell...
Fan vad snål du är erik..Peugot tar 12000 för arbetet, köp läget och gilla det.erik skrev:2042149Tycker fortfarande det låter jävligt dyrt, såvida inte något större och oplanerat måste göras. Kamrem + rullar betraktar jag som planerade saker. Gaffa får ta och förklara vad som gör att det är svindyrt.
crashtestdummy skrev:2061190Fan vad snål du är erik..Peugot tar 12000 för arbetet, köp läget och gilla det.
Vad du behöver är en säker bil till dig ocgh din dotter, inte 2 krossar. ta min audi så tar jag din hoj. (och lite friska pengar)blom skrev:2061369jaja men nu vill jag ha någon som gör ett byte med mig
aha hur mycket pengar vill du ge mig då?? för inte fan betalar jag något för en suraudicrashtestdummy skrev:2061399Vad du behöver är en säker bil till dig ocgh din dotter, inte 2 krossar. ta min audi så tar jag din hoj. (och lite friska pengar)
nejnejnej.. det gamgixxern som står lägst i kurs.blom skrev:2061905aha hur mycket pengar vill du ge mig då?? för inte fan betalar jag något för en suraudi
nope jag ska ha crossar
jaja säg vad du vill den är ialf en jäkligt bra hojcrashtestdummy skrev:2062107nejnejnej.. det gamgixxern som står lägst i kurs.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|