Majsvaffla
Ny medlem
- Gick med
- 7 Jul 2021
- Hoj
- 2019 Orion agb 37
Tjena, är inne på att köpa en en cross/enduro (4takt). Har kollat mycket på 450 cross. Ska åka och glida lite på endurobana/skogsvägar i skogen. Samt crossbana när jag har tid. Prisklass ca 30k. Budget alltså. Har kollat på en Kawasaki kx 450 2016 med insprut och ca 80 timmar nybytt kolv var det. Men jag undrar hur många timmar vevaxel ramlager går på dessa. Vill undvika haveri iallfall. Även kollat på en Suzuki rmz 450 2010 insprut, som hade gått ca 20 timmar. Har fått för mig att Suzuki är mindre eftertraktat. Är de sämre? För mig spelar det inte så mycket roll vad jag åker på egentligen. Har även kollat på Yamaha yz 450. Men de är dyrare och i min prisklass för man backa lite i yamahas årsmodeller. Endurohojar har jag även kollat på men tycker det blir dyrt om man ska ha något vettigt. Men iallafall hur länge går vevaxlarna och ramlagrena. 450 crossarna typ kawasaki Honda Yamaha, har även tänkt dra ett komptest om innan jag köper en, så vilken kompression ska dessa mäter hålla? Samt kan ni ge lite tips om ni vill vilka märken och hur många timmar sakerna kan ha gått för att vara Ok. Vilket märke är pålitligast?
tacksam för lite hjälp
tacksam för lite hjälp