Köpa bärbar dator, var när hur ?

IronMike

Guest
En bärbar ska inhandlas.. Momsen kommer lyftas av och såna saker.

Frågan är, vilka är bra att handla av? Dell har folk dell'ade åsikter om *där fick jag till det* :rofl

nejmen vad tycker ni? egna erfarenheter...?

Enda kraven är väl typ 1024 ram, 80 gig hårddisk, wlan/nätverkskort, 17" skärm, dvd brännare, samt utgång så man kan koppla den till lcd tv. Ska användas till allt utom spel. Samt avdragbar moms..

:)

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
IronMike skrev:
2202362 svindyr?...

glömde att den får inte kosta så mkt mer än 10 lax. ska ju ha råd att betala tillbaks pengarna också..
Äh, det där är en snik-VAIO i 17". Kostar bara runt 17000:- inkl. moms.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Pr0bz skrev:
2202372 Är den värd priset om man bara ska spela på den? Sugen på en sådan.
Lägger du samma summa på en stationär så får en en brutal speldator. Men som bärbar lär den fixa de flesta spel, bra CPU och GPU är det i den iaf.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ten-0 skrev:
2202411 Macbook?

Är ju för fan en MAC!!!! Ser han ut att vara tappad bakom en vagn eller? Näe, IronMike är smart och väljer således bort Mac.

Ironimicke, jag hade en dell inspiron 9300 och jag var väldigt nöjd med den. Ser inga nackdelar med Dell, bara datornördarna som gör det. Prisvärda grejjer, annars har du Acer som också verkar vara riktigt prisvärda. Mitt nästa köp blir en Acer laptop iaf.

IronMike

Guest
Dee_cati skrev:
2202428 Är ju för fan en MAC!!!! Ser han ut att vara tappad bakom en vagn eller? Näe, IronMike är smart och väljer således bort Mac.

Ironimicke, jag hade en dell inspiron 9300 och jag var väldigt nöjd med den. Ser inga nackdelar med Dell, bara datornördarna som gör det. Prisvärda grejjer, annars har du Acer som också verkar vara riktigt prisvärda. Mitt nästa köp blir en Acer laptop iaf.
Jag har kikat lite på acer.. sålt en del acer också. Har ju sålt bärbara datorer, fram till typ nyss. Nackdelen med acer, är att dom känns lite plastiga, snik? Finns dock en som är riktigt prisvärd!! acer 5003 aspire, 2048 ram, 100 gig sata hårddisk, och alla andra features - förutom bluetooth. För 9997:- ... men jag skulle helre då ha en packardbell w3333, ngt sämre ram. I övrigt same same. Schysstare design, mindre plastig, samt rikgit fin skärm.

Så frågan är mer.. Om det finns liknande firmor som dell, på nätet som säljer fler typer av datorer? Till hyffsade priser..

Jag har annars inget emot dell, dom verkar ok. Men som sagt, datanördar kanske inte föredrar dom av såna anl jag inte förstår mig på, om man ska snacka mer i detalj t ex hur processerna är uppbyggda, och vilka spel som släpar med olika typer av grafikkort å sånt crap.

:)

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Ny till våren
Dee_cati skrev:
2202428 Är ju för fan en MAC!!!! Ser han ut att vara tappad bakom en vagn eller? Näe, IronMike är smart och väljer således bort Mac.

Exakt varför ska man välja bort en Mac? Please tell me.

Ironmike, jag har polare som är "gamingnördar" på ganska hög nivå. Dom lirar med Delldatorer. Inget negativt som kommit ur deras munnar. Vet även flera som kör med Dell som inte har något att klaga på. Verkar vara värda sina pengar. :tummenupp

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
R1
jag köpte en IBM.. för nåt år sen då va den i princip det senaste som fanns "nästan iaf" är hur nöjd som helst.. den är smidig och man känner att det är riktigt bra kvalitet. dock är den ganska ful.. fick ge 12 lax me studentrabatt

IronMike

Guest
Ten-0 skrev:
2202449 Exakt varför ska man välja bort en Mac? Please tell me.

Ironmike, jag har polare som är "gamingnördar" på ganska hög nivå. Dom lirar med Delldatorer. Inget negativt som kommit ur deras munnar. Vet även flera som kör med Dell som inte har något att klaga på. Verkar vara värda sina pengar. :tummenupp
Okej :) .. verkar ju iofs bra. Det som verkar smidigt är att man kan skräddarsy rätt smidigt samtidigt som man lägger beställningen.

Hari nte hittat nån annan åf som erbjuder samma typer utav tjänster.

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
fujitsu-siemens - s.series, lifebook mm är jäkligt bra datorer.
Annars IBM thinkpad är bra, eller sony vaio serien.
Försök ialf köpa en med pentium proccesor, och bra batteritid.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy