Köpa beg banhoj

filipT

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
honda 954
Hejsan alla glada!
Tänkte höra vad folk säger om att köpa en beggad Gatreggad banhoj. gsx-r 750 2004 1800 mil. sevad enligt bok. Jag kommer enbart köra på gatan, vad ska man kolla efter, vanliga fel efter banåkning? vad slits efter mycket bankörning? Eller ska man inte köpa en hoj som rullat mycket bana för att det kan dyka upp vad som hällst?

Tacksam för svar och åsikter:confused:

/filip

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Sporthojar är ju byggda för bana så jag tror inte de är några problem,dessutom brukar dom ju oftast vara mer servade än Gathojar. Om den inte är tokvurpad och skev i ramen så är de nog inga probs.:tummenupp

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
RÅder mycket delade meningar om detta men ja skulle säga kolla de vanliga.
dvs svinglager,styrlager, kedja drivpaket, almänt skick på ram kåpor. kolla hur bromsskivorna är. Kolla hur ägarn är, har han varit noga med service? Ja personligen byter olja var 100 mil på min banhoj, ja renoverar gaffeln varje vinter, kollar ventiler, rengör bromok varje gång jag byter olja, Byter drivpaket vid minsta slitage etc. Så den är servad 3 gånger så tätt som min gathoj.

En banhoj som gått relativt orginal och inte är söndervurpad kan vara minst lika fin som en gathoj.

Maskinerna i nya hojjar verkar ju beviserligen hålla kanon, Bara läsa motorads tester på r1, zx10 å gsxr 1000, efter 5000 mil som verkar ju motorerna som nya.

SÅ var inte rädd för å köpa en hoj som gått bana. du vet iaf hur den har gått :) En gathoj kan ha levt 1800 mil på bakhjulet med maxfartstester genom tyskland etc och kan vara minst lika sliten eller slitnare.

de som generelt slits fortare på en hoj som går bana är väl just drivpaket och bromsar.

ja hade inte varit rädd för å köpa banhoj

Last edited:

filipT

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
honda 954
Känns lite bätte, jag resonerade med mig själv just som ni skrev men tänkte att det kanske är ett dummt val, även om jag gärna skruvar lite så kan jag inte mycket om det.:hihi
tack för svar

T-Lövis

Skit i julen, Jag vill ha sommar!
Gick med
6 Oct 2008
Hoj
2006, Yamaha r6
om du funderar på annat hojmärke så kan du kolla in Thomas Södermarks Honda CBR 600RR banhoj som finns till salu här på sporthoj! känner honom personligen och han har skött sin hoj bra och vet att hojen går riktigt fint

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Vad skall du ge för den ?

Jag köpte just en 750 från 2004 förra året och gav 55000kr för den.
Då ingick även extra kåpor som var svarta.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det som slits hårdast på en banhoj jämfört med en gathoj är yttersta delen av däcken. I övrigt tror jag en gathoj som fulkopplas upp på slangen, hårdkörs med kall motor mm slits hårdare...

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Nu körs inte alla gathojar på det sättet av oansvariga löss. Däremot vet man med tämligen stor sannolikhet att banhojen har gått med full attack och kanske varit omkull ett par gånger. Växlingar utan koppling, fullgasväxlingar osv.. Jag tror generellt att en banhoj slits hårdare.

filipT

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
honda 954
Tacksam för alla svar

Han vill ha 70000 för den i org utförande, tycker jag låter mycketmen hade ändå tänkt att åka och titta på den. menar man får en 600 från 07 för de pengarna.

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Hoj
Stunt
Tacksam för alla svar

Han vill ha 70000 för den i org utförande, tycker jag låter mycketmen hade ändå tänkt att åka och titta på den. menar man får en 600 från 07 för de pengarna.

E det den vita som ligger på annons här. Så tycker jag att det nog kan vara vettigt.
Mycket roligt man får med på köpet:tummenupp
Dra å kolla in den för tusan

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Tacksam för alla svar

Oj, 70000kr är för högt för en sådan hoj.
Betalar du 70000 kommer säljaren att göra en kanonaffär.

filipT

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
honda 954
Skönt att höra hur folk resonerar, tänkte försöka kika på den i veckan sen får vi se (känner jag mig själv så blir jag såld när jag ser den och köper):rolleyes:

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...