Köpa-beg.-hoj-fråga

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
Ducati HM
Ser schpännande ut :yoparty
Fast d känns lite muppigt att köpa en hoj utan att ens ha körkort...

...Och det varde muppigt... Har m a o köpt en hoj nu :D

Tack för alla råd och tips. Nu behöver jag bra lite förmaningar att INTE ge mig ut å köra innan jag landat kortet.

//Hh

axelsson_vpg

Guest
Grattis!! lycka till med kortet, fan va skönt med en snubbe som tar tagi saken, inte bara snackar om att "funderar" på att ta kort och frågar massa skit om olika hojar.

:D

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Köp inte en hoj för varendra krona du äger.
Köp på dig bra bekväm utrustning du trivs med, nytt!
10-15k
Räkna på att ha råd med minst en uppsättning däck, en service med olja och filter, ett drivpaket och lite bromsbelägg. räkna bort en årspremie. Och det du har kvar lägger du på hoj.
Det är fruktansvärt många som lägger vart enda korvöre på hojjen och inte ha råd att ta hand om den sen, det är big No No !

Lycka till! för 100k får du mycket!
Och letar du beg, köp hellre lite äldre fräscht för en dyr peng, än nytt skit till en billig peng.

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
Ducati HM
Köp inte en hoj för varendra krona du äger.
Köp på dig bra bekväm utrustning du trivs med, nytt!
10-15k
Räkna på att ha råd med minst en uppsättning däck, en service med olja och filter, ett drivpaket och lite bromsbelägg. räkna bort en årspremie. Och det du har kvar lägger du på hoj.
Det är fruktansvärt många som lägger vart enda korvöre på hojjen och inte ha råd att ta hand om den sen, det är big No No !

Lycka till! för 100k får du mycket!
Och letar du beg, köp hellre lite äldre fräscht för en dyr peng, än nytt skit till en billig peng.

Har faktiskt tänkt ungefär så som du beskriver...bortsett från "däck, drivpaket och bromsbelägg". :Bugar

Budgeten för skyddsutrustning/kläder är ordentligt saltad för säkerhets skull. Ska bara lista ut vad man ska ha i den vägen. Men det finns det ju massor med trådar och inlägg att läsa om här på sporthoj.

//Hh

haha borde jag fattat kanske; );)

...Kanske d... Men tackar som frågar :tummenupp

//Hh

Grattis!! lycka till med kortet, fan va skönt med en snubbe som tar tagi saken, inte bara snackar om att "funderar" på att ta kort och frågar massa skit om olika hojar.

:D

Tackar! Tar jag som en komplimang... Men du kan lugnt förvänta dig att jag kommer att fortsätta att fråga en massa SKIT om olika hojar ändå, haha!

//Hh

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...