Köpa begagnad r6:a

wolfsburg

Med lem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Markaryd
Hoj
RGV 629 o TT 600 o R1 o MTX 125 SSRR
Jahapp någon guru som har lite tips om kända fel på en r6 -99 som man ska glo efter? Eller länk till en länk kanske? Ska kolla på en i helgen men vet inget om just denna modell mer än standardprylarna man ska glo efter på alla moppar.
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
2ans växel kan ibland ha fått smaka lite kaka.
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Kolla det klassiska oxå.
Tex styrlager/ sving .
Känn om gaffel och dämpare känns ok/ alt läkage.
Min Fd 99 fick jag renovera gaffeln på förra vintern då den börjat läka.
Var fullt med vatten kondens i den så oljan var alldeles grå.

Och som sagt känn på lådan.

Lycka till! :tummenupp
 

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Hufvudstaden | F18
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
wolfsburg skrev:
Jahapps då finnes inga fabriksfel som på R1:an dårå eller va?

nope.. nått litet men åtgärdat.. 00.. sen var det med klämma tummen som åtgärdades 01.. :hihi
 

wolfsburg

Med lem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Markaryd
Hoj
RGV 629 o TT 600 o R1 o MTX 125 SSRR
Åtgärdat 00? Serrö att jag skulle ju spana in en 99:a.........fint
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Fabriksfel?
Du tänker på garantijobb eller?
Naturligtvis finns inga fabriksfel:lol

Som fler säger 2an kan hoppa ur under acceleration, gör den det är det ett drygt jobb för en del sköna tusingar att byta.

Tänk på att däck och drivpaket är dyrt så kolla det o pruta om det är i dåligt skick.
 

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Hufvudstaden | F18
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
wonderwizard skrev:
klämma tummen ?
1999 YZF-R6 (modell 2000 i stort sett samma)
The first generation R6 was built with the same development target of today's R-series:

* Highest power
* Lowest weight
* Unrivalled agility

The engineers started with a blank sheet of paper and made no compromise (following the philosophy of the first R1-see story in archive) A very compact aluminium chassis and an ultra compact high performance 4 cyclinder are the ingredients of this radical machine. The engine was the first production four stroke with a performance of more than 200 HP/litre (120 HP/13000rpm). Wheelbase was reduced to 1380 mm and dry weight to 169 kg. The machine super ceded its predecessors in all aspects and set the standards for supersport machines to come.


Dessa ändringar genomfördes till 2001

2001 YZF-R6
Based on the previous model the new version saw a couple of important changes both technical and styling. Most obvious was the new rear tail part with its LED tail lights.
Other changes included:

* Lighter pistons and modified connecting rods for better midrange response.
* The weight was reduced another 1.5 kg
* New specification tyres improved grip and handling
* U-lock space under the seat added
* Handlebar angle was changed for better comfort <--- klämma tummen mot instrumentpanelen vid full gas.. :tummenupp




:död
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top