Peccus skrev:
Valmers har rätt i detta om effekten...
929:an -00 var också rätt ryckig vid av -> påslag om jag inte minns helt galet?
Min kära fader har haft både en 929 och 954 och han är av åsikten att 954:an är bättre på allt, utom möjligtvis lång-åkning... Fast det är såklart en rätt fin prisskillnad mellan de två också som väger åt 929:ans fördel för hur det än är så är det en rackarns bra hoj...
Min förra hoj var en 929.
Riktigt trevlig bekantskap. Snäll, bekväm och trygg.
Effekten fick en rejäl skjuss uppåt när jag satte på Acra helsystem och PCIII.
Även den berömda ryckigheten vid av/påslag mer eller mindre försvann när jag monterade grejerna.
En 929:a ska defenitivt ha helsystem och PCIII, det är en halv hoj utan.
Annars är det är kanonhoj som bara går och går.
Stadig och fin och funkar hur bra som helst på banan.
Men jag ångrar inte en sekund mitt byte till GSX-R1000 -03.
Vilken rova, den bara matar på med sanslös effekt hela vägen upp till varvstoppet! Stor skillnad!
Chassit har jag svårt att jämföra på de få milen jag kört på dammiga grusiga vägar.
Sittkomforten var dock mycket bättre på Bladen. Nu känns det som jag hänger mycket mer på armarna.
Mina erfarenheter