Köpa Buell Firebolt?

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
-PLM- skrev:
Hmm... ni 125.a killar, har ni ens suttit på hojen?
Jag gillade hojen (XB12) skarpt tills jag fick testa den på bana. Lät grymt där den stod på tomgång, men när jag skulle varva upp blev jag besviken direkt, gassvaret är som i en gammal 240, och jävlar vad den vibrerade.
När jag kör ut på banan blir jag förvånad igen, händer ju inget när man gasar, motorn är lika slö som den verkade i depån. Bromsarna är rätt okej, tar väldigt bra, men känsla osv har jag känt bättre. Väghållningen är också okej, men känns väldigt annorlunda. I slutet av målrakan blir jag förvånad över hur låg hastighet jag har. Blev väldigt missnöjd över hojen och tänkte på att det kunde bero på att jag skrotat min egen TL1000 20minuter tidigare, men så gav jag mig ut på kompisens VTR1000f -vilken motorcykel det var i jämförelse, det vart kul att köra hoj igen och jag ville inte gå i depå när passet var slut.
Håller med om draget i motorn det var som att stampa på gasen i en gammal 140.Tyckte att det var dags att det skulle börja hända nått i accet men då gick ju varvstoppet i :huvet Nä en besvikelse över motorn.
 

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Runt Lygnern, Göteborg
Hoj
TRX 850
Jag är också sugen på en Buell. Hittills har vi pratat om hur den är att köra, men hur är den att äga? Är den driftsäker? Vad kostar reservdelar? Vad kostar den att serva? Ni som har Buell, är ni nöjda?

Hittills kommer de flesta kommentarer från folk som provkört och inte var nöjda. Är det någon som har mer erfarenhet?
 

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Tukholma
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
R400 skrev:
Jag är också sugen på en Buell. Hittills har vi pratat om hur den är att köra, men hur är den att äga? Är den driftsäker? Vad kostar reservdelar? Vad kostar den att serva? Ni som har Buell, är ni nöjda?

Hittills kommer de flesta kommentarer från folk som provkört och inte var nöjda. Är det någon som har mer erfarenhet?



Har kört Bulle i fyra av totalt 21 år. Först en S3:a som var i och för sig väldigt speciell, men för mig var helt ok. Numera kör frugan omkring på den och stormtrivs (vibrationerna... :galen .) I våras tog jag ut min nya XB12R och trivs jättebra. Det tar lite tid att lära sig varvtalregister (kort som faen) & annat. Men sedan hänger man med rätt bra, så även på bana.

Jag har inte haft några större problem med någon av Bullarna. Har träffat folk som har haft avsevärt större problem oavsett märke....

Självklart är den inte nära prestandan på R1, Mille R Factory, ZX10 m fl. Å andra sidan känner jag en herreman på 55+ :Bugar som kör i cirklar runt många sporthojåkare med sin Africa Twin på krokvägarna.... :rock

Bra försäkringspremie har den och rätt billig i service är den oxå. Nu när Dollarkursen är låg är det rätt billigt att ta in prylar från USA. Kan säkert bli obekväm om man är över 178 cm ö h.

Se bara till att den är racekittad. Blir lite mer effekt, goare ljud och mycket bättre vrid.

Jag är en glad sporthojåkare som inte behöver 300000000 Hk och tycker att Ejes kurva är roligare än Depårakan..... :3freak

Nästan alla hojar är kul! :hoppa
 

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Runt Lygnern, Göteborg
Hoj
TRX 850
bullerobban skrev:
snip!

Kan säkert bli obekväm om man är över 178 cm ö h.

snip!

Ajdå, jag är 185 cm. Å andra sidan är "inga sporthojar gjorda" för långa människor, det är bara mer eller mindre gåligt. Nåväl, vi får se vid en provkörning!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top