R400 skrev:
Jag är också sugen på en Buell. Hittills har vi pratat om hur den är att köra, men hur är den att äga? Är den driftsäker? Vad kostar reservdelar? Vad kostar den att serva? Ni som har Buell, är ni nöjda?
Hittills kommer de flesta kommentarer från folk som provkört och inte var nöjda. Är det någon som har mer erfarenhet?
Har kört Bulle i fyra av totalt 21 år. Först en S3:a som var i och för sig väldigt speciell, men för mig var helt ok. Numera kör frugan omkring på den och stormtrivs (vibrationerna...
.) I våras tog jag ut min nya XB12R och trivs jättebra. Det tar lite tid att lära sig varvtalregister (kort som faen) & annat. Men sedan hänger man med rätt bra, så även på bana.
Jag har inte haft några större problem med någon av Bullarna. Har träffat folk som har haft avsevärt större problem oavsett märke....
Självklart är den inte nära prestandan på R1, Mille R Factory, ZX10 m fl. Å andra sidan känner jag en herreman på 55+
som kör i cirklar runt många sporthojåkare med sin Africa Twin på krokvägarna....
Bra försäkringspremie har den och rätt billig i service är den oxå. Nu när Dollarkursen är låg är det rätt billigt att ta in prylar från USA. Kan säkert bli obekväm om man är över 178 cm ö h.
Se bara till att den är racekittad. Blir lite mer effekt, goare ljud och mycket bättre vrid.
Jag är en glad sporthojåkare som inte behöver 300000000 Hk och tycker att Ejes kurva är roligare än Depårakan.....
Nästan alla hojar är kul!