Köpa cross/enduro

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Jag funderar på att skaffa en endurohoj att öva upp motionen på helgerna med. Det kommer med största sannolikhet bli en 250 då en 500 känns för stort och klumpigt.

Nu till frågan, jag kan inte mycket om dena typ av hojar. Vad ska man tänka på? Vilka märken/modeller är att rekommendera. Det blir nog att lägga runt 20-25 tusen på inköp av hoj, det borde man väl få en hyfsad hoj för.

:squid

Muerte

Enduro älskare
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2015 KTM Adventure 1190
köp en honda=) en årsmodell nyare från 97 typ...vet inte exakt vilket år men då får du me alu ram =) grymt sköna att köra på!! och när du köper skydden så glöm inte njurbältet... det hjälper mer än va man tror :)

Minime

Hmm...
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
x
Vad jag har hört så är Yamaha lättast att få tag i delar till om hojen är några år. :tummenupp

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Re: Re: Köpa cross/enduro

[Slyna]Muerte skrev:
köp en honda=) en årsmodell nyare från 97 typ...vet inte exakt vilket år men då får du me alu ram =) grymt sköna att köra på!! och när du köper skydden så glöm inte njurbältet... det hjälper mer än va man tror :)

Jepp, blir dyrt med alla skydd också. Måste man ha allt då? Stövlar är väl vettigt, kanske kan använda mitt vanliga ryggskydd med njurbälte? Vad kostar resten av det skydd man verkligen behöver på ett ungefär?

Vad jag har hört så är Yamaha lättast att få tag i delar till om hojen är några år.

Är det för att dom går sönder mest eller? ;)
Tänkte väl köpa en -98 eller nyare för dom pengarna.

Muerte

Enduro älskare
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2015 KTM Adventure 1190
Re: Re: Re: Köpa cross/enduro

nja... du ska ju ha bröstskydd också... det sitter ihop me ryggskyddet... så njurbeltet får du köpa separat :) det är bröst/ryggskydd, njurbeltet, stövlar som du behöver... har du inte åkt förut så kan ja rekomendera knä och armbågs skydd... fast det är lite bökit att åka me det... blir inte lika rörlig om du förstår va ja menar=)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Re: Re: Re: Köpa cross/enduro

IO skrev:
Jepp, blir dyrt med alla skydd också. Måste man ha allt då? Stövlar är väl vettigt, kanske kan använda mitt vanliga ryggskydd med njurbälte? Vad kostar resten av det skydd man verkligen behöver på ett ungefär?

Är det för att dom går sönder mest eller? ;)
Tänkte väl köpa en -98 eller nyare för dom pengarna.
Du behöver hjälm (du kommer inte att vilja köra med din vanliga), bröstplatta, glasögon, knä och armbågsskydd, stövlar, handskar, och lämpliga kläder (i vart fall om det blir en cross). Räkna med 5-10 000 om du köper nytt.

kolla in www.enduromx.com så ser du ungefär vad du får för dina pengar.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024