Köpa crossgrejer utomlands!

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Stockholm!
Hoj
HRC RC213V
Tja!
Jag undrar om det är någon här som har köpt crossgrejer utomlands, och fått det till ett mycket bättre pris? Verkar ju billigt från USA nu med dollarkursen. Vilka affärer är det som gäller?
Jag är främst ute efter kängor.

Tacar så mycket på förhand!
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
nill0w skrev:
Tja!
Jag undrar om det är någon här som har köpt crossgrejer utomlands, och fått det till ett mycket bättre pris? Verkar ju billigt från USA nu med dollarkursen. Vilka affärer är det som gäller?
Jag är främst ute efter kängor.

Tacar så mycket på förhand!

Tänk på att det tillkommer moms och tull på saker från USA, trots det så är de billigare än Sverige men inte fullt så mycket som det först verkar... Även frakten kan vara dyr, jag skulle köpa saker från USA tänkte jag mig. Det enda fraktalternativ som företaget kunde skicka med till Europa kostade c:a 700:-.
 
Last edited:

CRF_Fredrik

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Östersund
Hoj
CRF 450
Jag handlar det mesta från USA, har handlat på e-bay och btosports.com. Det är jäkligt billigt jämfört med svenska priser. Ex. Wiseco kolvkit till crf450 ca. 8-900kr. TLD hjälm runt 2500. SHIFT crossbyxor från 350kr till 900kr.

Sist jag beställde gick frakten på runt 1000kr så man bör handla för 5-siffriga belopp om man vill att det ska löna sig rejält och det gör det.

Nån tull och moms har jag inte betalat, firmorna man beställer av kan trolla bort sånt om man ber dom om det. En risk man ska vara medveten om är att om paketet skulle försvinna så gäller fraktförsäkringen bara det belopp som handlaren skrivit på sitt påhittade kvitto. Man kan alltså bli utan ersättning om paketet skulle försvinna.
 

Båtsman

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
På jobbet.
Hoj
Trimmad HONDA CR 500 -01 Aluminiumram + räsersoppa o finndubb
CRF_Fredrik skrev:
Sist jag beställde gick frakten på runt 1000kr så man bör handla för 5-siffriga belopp om man vill att det ska löna sig rejält och det gör det.
.

Frakten brukar komma upp i nivåer på svenska butikspriser om du fraktar paket som väger och är skrymmande.
Då lönar sig det inte.
 

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Stockholm!
Hoj
HRC RC213V
Båtsman skrev:
Frakten brukar komma upp i nivåer på svenska butikspriser om du fraktar paket som väger och är skrymmande.
Då lönar sig det inte.

Tack för svaren! Det jag tänkte köpa var bara stövlar, kanske ett par byxor och lite skit, inget som är speciellt dyrt. Hjälm vågar jag inte köpa där, blir så jobbigt om den sitter dumt... Men vi får se vad som händer, ska få lönen först innan jag kan handla! =>

Ursäkta två trådar, förstod inte riktigt att den ena kom fram!
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Dom har andra hjälmar här än i svedala (jag bor i detroit) men stövlar är riktigt billigt kan jag säga! Själv skall jag köpa tech 8:eek:r till bra pris.

Det bästa är om du kan skicka det till någon här och sedan att dom skickar det vidare till dig efter att dom tagit bort kvitto och kartong. Då räknas det som använt och blir ingen moms :banana

Det är stor risk att tullen öppnar paketet och vissa affärer vill (jag tror dom måste) lägga med kvitto. Vad du kan be dom är att skriva att det är en garanti grej för då är värdet det rätta om det försvinner, samtidigt som tullen inte lägger till moms...

... en sak till: priser här är lite konstiga, vissa saker är jättebilliga och vissa inte alls så kolla nog upp vad allting kostar här och hemma innan du skickar efter!
Generellt är allt som är från asen eller USA billigt
 

tellskog

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg FS650, Aprilia RS250, Fiddy Motard
Köpte mig nyss ett par Sidi Flex Force + ett par Alpinestars Octane S-Moto handskar för 2900 inkl frakt med ups från tyskland tyckte det var grymt bra pris. Dom har allt möjligt till både cross och gata.

http://www.fc-moto.de

Henke
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Dom flesta numera skickar med stora bolag som UPS m.fl.

Jag köpte dekalkit för 59 USD, dom skickade med UPS endast, kostade 52 USD sen ringde dom från UPS och sa att paketet var i sverige och att dom ville ha betalt för tull+moms innan utleverans.

Det hela slutade på drygt 1500kr.... så billiga blev dom inte.... :rolleyes:

Tänk efter före....
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Jobbiga..

erik skrev:
Tänk på att det tillkommer moms och tull på saker från USA, trots det så är de billigare än Sverige men inte fullt så mycket som det först verkar... Även frakten kan vara dyr, jag skulle köpa saker från USA tänkte jag mig. Det enda fraktalternativ som företaget kunde skicka med till Europa kostade c:a 700:-.
Jänkarna är jobbiga när det gäller frakter. Tar ALLTID till i överkant med tredubbel råge, det tycks ingå i affärsidén att man kan kompensera sig lite med för hög fraktdebitering. Fick betala USD 11 i frakt för 2 st mjukvaruCD. När försändelsen kom var den frankostämplad för USD 2.80! Anser att tyskarna är hederligare i detta fall. Ofta fast pris på frakt.

Annars är jag glad värre. :D Idag kom två st vevstakar, NOS, inkl vevlager och kolvbultslager till en hoj fr -76 jag äger. Ingick 18 st kolvringar (NOS) också...
Pris SEK 700:- + 70 i frakt.
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Jag var i Italien förra veckan på Axo och Dainese outlet. Köpte Axo Phoenix byxor (svart/grå) för €100 och en Axo Team Issue tröja (svart/grå) för €25.

Det var mycket bra priser i övrigt där nere, kostade inte mer än 500kr att flyga ner heller... men jag skulle ha kaffe också förstås.

2225.jpg

axo-06-TeamIssueJsys.jpg
 

pwracing

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2006
Ort
norrut
Hoj
SUZUKI VZ800
köpte nyss ny hjälm och ett par a-stars tech 10 + lite annat krafs på mxsouth.com,...fick bra pris på dojjorna, 350 dollar,...men frakten var dyr ca 90 dollar för ett stort paket,....plus att det blev moms o tull på totalt ca 27%.
blev billigare än att köpa i sverige, men kunde ha blivit jäkligt billigt om man slapp momsen,... :gnissla
 

HeBBa

www.tycon.se
Gick med
5 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
KTM 525 -03 Yamaha 250F -02
Det bäst är om du känner nog i USA.

För då kan gör som jag gjorde när jag beställde 8 par shift brallor.

Du beställer som vanligt, men istället för att skriva din adress så skriver du din väns adress som bor i usa.
Sen betalar du paketet och paket kommer till din vän.
(När jag beställde så kosta frakten 50-60 kr inom usa)

Sen skickar han paket till dig som en gåva. För då tror jag inte att dom kan slå på momsen.

När jag beställde så gick frakten från usa hit till sverige på 1100 kr.
Paketet vägde ca: 15,5 kg
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top