Köpa Dainese på plats i Italien, billigare?

Davalito

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
VFR 800
Någon som har någon erfarenhet av om det finns några slantar att spara i att köpa Dainese nere i Italien, närmare bestämt i området kring Pisa?

Jag funderar på att skaffa en ny jacka till både mig och sambon och då hennes mor bor nere i Toscana tänkte jag att det kan vara värt att kolla upp prisläget där nere.

Dainese.com har ju rätt så stöddiga priser (samt en vansinnigt trögnavigerad hemsida) och min erfarenhet säger mig att kläder brukar vara förhållandevis dyrt i Italien så jag hoppas väl inte alltför mycket. Men jag tänkte att någon härinne kanske känner till ett undangömt reaparadis inklämt mellan två pizzerior på någon bakgata någonstans.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Piazza de la Realissimo, du får en Bussola på köpet!:D

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Min syster va iväg till Frankrike och hon kom hem med tonvis av läder!! Jackor, väskor och skor. Tydligen är skatten på skin inte lika hög så priset är lägre så kanske likadant i Italien.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Hehe, typ så ja :)

Blev tvungen att googla på Bussola - är det en brist i min allmänbildning att jag inte hade en susning om vad det var :va

Man kan ju särskriva.. Buss Ola - en kille som kör buss, eller Bussola - en pizzavariant. Fast det visste du ju, eller hur?:)

Davalito

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
VFR 800
Man kan ju särskriva.. Buss Ola - en kille som kör buss, eller Bussola - en pizzavariant. Fast det visste du ju, eller hur?:)

Kna man nog lugnt säga, svaret jag fick var "classica bussola da orientamento topografico" och en bild på en kompass, därav min förvirring.

Nåja, nog om detta.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Var i Bologna för några månader sedan. Var inne på Ducatis "fabriks försäljning".

De hade en hel del Daniese kläder som det var bra priser på. Fast jag köpte ingen för det stod Ducati på alla och jag kör KTM :rolleyes:

Men det var nog helt klart bra priser iaf :)

Davalito

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
VFR 800
Min syster va iväg till Frankrike och hon kom hem med tonvis av läder!! Jackor, väskor och skor. Tydligen är skatten på skin inte lika hög så priset är lägre så kanske likadant i Italien.

Intressant, men är det verkligen så att vi har någon slags straffskatt på skinn :va

Låter tveksamt.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Vet inte vilka möjligheter du har att flytta på dig i Italien, men jag hittade detta på ett forum:
Dainese is located in Molvena , NorthEast of Vicenza ...but hasn't a real factory outlet; nearby is located a Dainese Store -independent- but with a good assortiment of discounted goods (past seasons etc.)
Alpinestars in Riese Pio X° (TV) and AXO sport in Caselle d'Istrana (TV) have real factory outlets , but the real bargains may be found in Brescia , at Canella - a shop that works also as a stockist for factories; look at www.canellamoto.com

Lycka till!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...