Köpa Dainese var?

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Har varit och provat skinnställ idag. Både helställ och 2-delade... Helställ var inget för mig så ett 2-delat blir det!
Provade ett Dainese Domina Lady som satt som gjutet! Det var en liten kamp i sig att få både på och av... hehe.

Tänkte höra om det är någon på detta allvetande forum som vet var (och om) man kan köpa Dainese till ett lite mer fördelaktigt pris?

Har kollat fc-moto och försökt googla efter bästa förmåga så nu står mitt hopp till er...:Bugar

Tack // Anna

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Så att alla slipper söka på fc moto och göra avancerade beräkningar på evvros - Vad utgår du ifrån, vad är bästa pris som du hittat hitills?

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Vet att mlol.de brukar rea ut Dainese lite extra emellanåt och har även oftast billigare ordinarie priser på Dainese. Vet dock inte om dom säljer just det stället du är ute efter.

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Domina finns inte med på Dainese.com, utgående modell? Däremot finns Yu prof där och det är den dyraste av dem - 1049 evvro.

Om detta är samma sort och om de har rätt storlek kanske det kan vara ett klipp, fast du kanske vill prova prylarna förstås.

http://www.blocket.se/malmo/Dainese_skinnstall_dam_svarta_Yu_Lady_25981032.htm

Vet ej om det är utgående modell, Lelles i Uppsala saluför det iaf ännu. Fick 8500 som pris där... Stället på blocket har jag spanat in (riktigt snyggt) Men de 2-delade fanns inte i min strl.
Jag räknar kallt med att Dainese har samma storlekar över hela damkollektionen, så prova är inte ett måste nu när jag har koll.

När jag googlade fick jag mest upp blocket och tradera...

Mvh // Anna

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Domina finns inte med på Dainese.com, utgående modell? Däremot finns Yu prof där och det är den dyraste av dem - 1049 evvro.

Om detta är samma sort och om de har rätt storlek kanske det kan vara ett klipp, fast du kanske vill prova prylarna förstås.

http://www.blocket.se/malmo/Dainese_skinnstall_dam_svarta_Yu_Lady_25981032.htm

Dominia är väl snarare en ny modell?

Du kan hitta Yu prof för betydligt mindre än så, mlol.de tar 699 eurosar för det, bara för att ta ett exempel.

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Vet att mlol.de brukar rea ut Dainese lite extra emellanåt och har även oftast billigare ordinarie priser på Dainese. Vet dock inte om dom säljer just det stället du är ute efter.

Tack för tipset!:tummenupp
De enda damställ Dainese som fanns var ett helställ...
Funkar inte på mina kvinnliga former..:tuttar

Dominia är väl snarare en ny modell?

Du kan hitta Yu prof för betydligt mindre än så, mlol.de tar 699 eurosar för det, bara för att ta ett exempel.

Det svårt som fanken att hitta ställ upptäckte jag idag, iaf som tjej. Skilde väldigt mycket mellan olika märken.
Men Yu-stället är :tummenupp

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Det svårt som fanken att hitta ställ upptäckte jag idag, iaf som tjej. Skilde väldigt mycket mellan olika märken.
Men Yu-stället är :tummenupp

Ja, det är jävligt knepigt. Det gör ju inte saken lättare att väldigt få t.ex. tidningar fokuserar på damprodukter. Om du gillar Yu känns väl 699 euro rätt vettigt?

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Ja, det är jävligt knepigt. Det gör ju inte saken lättare att väldigt få t.ex. tidningar fokuserar på damprodukter. Om du gillar Yu känns väl 699 euro rätt vettigt?

699 skulle funka, men jag såg bara bild på helställ.. Min tyska kanske inte på topp men nåt 2-delat såg jag inte till. :va

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Ja, men om man kollar på bilden är det ju ett helställ?
De andra ställen under "kombis" så syns det ju att de är 2-delade..:va
Kanske ska ta hjälp av en tolk.:D

Ja, bilden, ja.. Men det är ju samma för både helstället och det delade. Bara maila och bekräfta, men nog ska det vara det delade allt.

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Ja, bilden, ja.. Men det är ju samma för både helstället och det delade. Bara maila och bekräfta, men nog ska det vara det delade allt.

Ja, dra iväg ett mail kostar ju inget!
Tror du jag kan utgå från att det passar eftersom det andra Dainesedamstället satt klockrent?

Mvh// Anna

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Jag är Alpinestarsnörd, så jag är dessvärre fel person att fråga om det. Någon annan kan säkert fylla i dock.

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Själv är jag nojjig och vill alltid testa innan inköp, åkte 24 mil för hjälm och 42 mil för stövlarna =/ Stället var lite lättare att få tag på och hade mer eller mindre bestämt mig innan jag prova.

Men men bara längden är rätt så, resten går väl att justera med bullar eller bulgur såattvadheteresäga...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Ja, dra iväg ett mail kostar ju inget!
Tror du jag kan utgå från att det passar eftersom det andra Dainesedamstället satt klockrent?

Mvh// Anna
Viss skillnad kan finnas men beror oftast på hur endel "paneler" (alltså de olika delarna på stället, och vart sömmarna sitter m.m) är sydda och hur pass race-format det är. Mitt dainese race-ställ sitter form-mässigt inte likadant som ett lite 2delat. Men längd och bredd stämmer bra tycker jag med Dainese. Så håller du dig till ett liknande ställ så är det nog lugnt!
Lycka till och BRA val av prylar.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...