Köpa demohoj?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Inte mycket mer komplicerat än rubriken lyder. Vågar jag köpa en demohoj? Levereras nyservad med strax över 100 mil på mätaren. Finns även några som gått under 100 mil. Då blir det dock en resa uppåt i landet..

Modellen det gäller är KTM 690. Tror absolut att det är som säljaren säger att det inte är nån fara att köpa en demohoj. Och blir priset tillräckligt lågt kan det absolut vara intressant. Men det känns ändå som om jag vill ha lite mer erfarenheter av det med att köpa demohoj.

Såå.. någon här som köpt demohoj och har något att berätta? Är det bara att köra?:)

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Finns ingen anledning att låta bli bara priset är det rätta.

Om någon kommer med kommentaren att de är hårt körda så är det som vilken beggad hoj som helst,finns i princip inga hojar som inte är hårt körda.

Om priset närmar sig nypris så kanske det kan kännas motiverat att lägga till och handla nytt,då VET man iaf. hur svinigt behandlad den varit.

Henrik

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx-r 750
Varför skulle det vara problem att köpa en demohoj? Det är väl som att köpa en begagnad med samma miltal, eller?
Jag TROR inte att risken att det ska vara en sönderkörd hoj är större bara för att den är demokörd... eller var det något annat som var problemet?

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Tror inte att det är några problem. Jag hade inte tvekat om priset var rätt.

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Som sagt har jag absolut inte nånting emot demohojar!:) Jag ville bara känna den allmänna inställningen till hur det är att köpa en demohoj.

Nu blir det att se över ekonomin och sen se vad priset kan bli.

Tack för dom snabba svaren.;)

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
tror nog inte att det är någon fara att dom är "hårt" körda för vem vill klota på en provkörning och pröjsa en hutlös självrisk :)

fleetwood

Ny medlem
Gick med
4 May 2006
Hoj
1985 Honda NS400R
Jag håller med ovanstående talare, skulle hojen åldras på 100 mil så är det nog mer ett kvalitetsproblem från början och det har ju...faktiskt KTM lidit av en del väl...

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Demohojar har en benägenhet att gå lite bättre än dom "andra " :)

Det där är en tanke som slagit mig också. KAN det vara så att en demohoj är lite hottad eller i varje fall väldigt noggrant optimerad? Ibland har jag fått den känslan i alla fall. Inbillning, ja kanske eller rättare sagt förmodligen.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det där är en tanke som slagit mig också. KAN det vara så att en demohoj är lite hottad eller i varje fall väldigt noggrant optimerad? Ibland har jag fått den känslan i alla fall. Inbillning, ja kanske eller rättare sagt förmodligen.

Ordentligt "inkörd" klanske.

Henrik

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Hur vågar du?
Totalt vårdslöst körda och vadå 100 lugna inkörningsmil.

Nä du! du kan tryggt köpa en demohoj,skulle själv gjort det mer än gärna om priset är attraktivt.
Du har dessutom första 100 mila servicen gjord + garantin gäller även demohojar.
Lycka till med eventuellt köp!

Doohan4ever

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
Hojlös
Hur vågar du?
Totalt vårdslöst körda och vadå 100 lugna inkörningsmil.

Nä du! du kan tryggt köpa en demohoj,skulle själv gjort det mer än gärna om priset är attraktivt.
Du har dessutom första 100 mila servicen gjord + garantin gäller även demohojar.
Lycka till med eventuellt köp!

Och troligtvis så är redan första repan i tanken redan laggd, så du slipper bekymmra dig över det oxå! :tungan

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
jag har haft en gammal demo hoj som hade gått 1300 mil o den gick hur bra som helst

jag säger bara köööp dirrr! :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...