El Presidente
2 Stripes Mc
wall-of-text
Bra o informativt!
Ska återkomma till denna infon när jag ska köpa drivpaket nästa gång.
(har kört av några kedjor på grisen med tråkiga följder)
wall-of-text
Bra o informativt!
Ska återkomma till denna infon när jag ska köpa drivpaket nästa gång.
(har kört av några kedjor på grisen med tråkiga följder)
Jo, jag har sett ibland kedjor som klippts av på lite hojstil typ grisen(ex ktm 690) Specarna(tensile strenght) på kedjorna räcker ju till på dom men.....man vet ju hur hojarna används av en del.
Desto starkare kedja, desto tyngre blir den ju tyvärr. RK har ju sen ett par år tillbaka tagit fram en kedja som dom kallar för MAX. Fet kraftig kedja(finns som Max-O/X/Z). Prismässigt ligger tex X-rings kedjan i prisklass som tex XSO kedjan(som är ett ganska vanligt). Det mäktiga är att det går t o m att köpa clipslås till MAX:en. Den har nu funnits så kort tid så jag har inte fått feedback på kvaliten(livslängd) på dom
Tyngden man får på kedjan kan man kanske kompensera med ett Dual bakdrev från Moose Racing?(drev alu/stål kombination). Finns även till grisen till relativt vettigt pris. Kvaliten på dom? Vet ej men.....i teorin borde den ju livslängdsmässigt vara lika lång som ett vanligt ståldrev?
Så, då sitter äntligen drev och kedja på plats. Stort tack till comeback som med tid, tålamod och gott humör visade en novis hur det ska göras.
View attachment 448471
Gamla nitarna avslipade.
View attachment 448470
Nya kedjan på plats, dags att nita.
I dag har jag hämtat ut speedohealern också, så snart ska den vara på plats med.
Det här är generation 1, det räcker fint för att logga. Windows-plattan jag använde innan hade en fyrkärnig Atom Z3736F med 2GB ram och det fungerade också alldeles utmärkt, förutom att själva formatet inte var så smidigt.TS skriver "Så inför denna säsongen har jag skaffat en mer lämpad maskin, GPD Pocket."
Vilken modell 1, ? 2 ?
Har du någon länk till leverantör ?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2