Köpa drev utan att ha en specifik modell på hoj

Jojje000

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2021
Hoj
Enduro okänd modell
Tjena, helt ny här men hoppas kunna finna mitt svar
Det är så att jag har ett litet hemmabygge kan man kalla det, en helt egentillverkad ram av mig ihop med en motor från en crf250r.
Motorn jag använder har ett 520drev 13 tandat och bakfälgen jag tänkte använda har bultcirkeln 6/100 och jag har nu suttit hela kvällen och letat efter en hoj med samma mönster som använder sig av 520 kedja men lyckas för mitt liv inte hitta nån, finns det NÅGON stans man kan beställa ett drev utan att ha specifik modell utan bara beställa efter bultcirkel och kedja
Mvh

Raderad medlem 61114

Guest
När man ska köpa drev och kedja tycker jag Saarela i Norr är oslagbar med priser och service.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Där köpte jag specialdrev för många år sedan då jag åkte motard.
Där köpte jag ett aluminiumbakdrev med två kuggar mindre än det minsta ståldrevet.
Hojen varvade för mycket. Kunde ev sätta i ett större framdrev men då fick jag ta bort kedjeskyddet runt framdrevet. Ett stålkugg tyngre jämfört med ett aluminiumdrev med två lätta kuggar mindre. Lägre ofjädrad vikt på 950 gram (9,5 hg eller 0,95 kg*). Måtten på drevet tog jag från eBay där alla mått fanns på bild. Helnöjd med detta drev.

*Referens till en annan tråd om 196 öre. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati