Precis som
420 säger så är det samma ändringar gjorda på Duke'n mellan 02 och 03 som på 640'n, d.v.s. ny topp, hydralisk koppling och ett par andra små detaljer.
Nåt som kan vara värt att kolla är att den inte fuktar/läcker i ventilkåpans framkant. Det kan vara lite svårt att se eftersom det är uppe bakom kylarna/ramen och om hojen är nytvättad när du kollar så.... Men känn efter med handen efter du provkört. Passa så du inte bränner dig
. Det här är något som bara händer vissa LC4-motorer (inte Dukespecifikt alltså) runt 1000 mil (lite +- beroende på körsätt) p.g.a. att fabriken snålat med packningsmtrl. Det hände med min och det fixades på garantin.
Annars, go4it !!! Enligt min mening är det den bästa och bekvämaste allroundhojen för den som inte har alltför stora banåkarambitioner. Missförstå mig rätt, den gör inte bort sig på bana om man vill testa det nån gång i bland men......
I och med att du bor i Stockholm så kanske du dessutom vill åka med på nåt av dom rallyn typ Stockholmssnurren som anordnas (om inte annat bara för att visa plastraketerna var skåpet skall stå) och att göra det utan ha mvg i fakirskolan; det fixar du galant med Duken. Eftersom det lätt kan bli uppåt 30 mil över en sån dag så är det så hiiimla bekvämt att bara ställa in hertigen i garaget efteråt utan att behöva ha en tanke på service (ytterligare en fördel med LC4'an, långa serviceintervaller).
Visst finns det nackdelar som att du måste skaffa en till hoj (vilket i sig inte behöver vara en nackdel när om man tänker efter
) om du vill ut och köra i skogen, på isen eller rikigt ladda på bana men..... Du måste bara bestämma dig vad du är ute efter, hur du kommer att använda hojen.
Höll på att glömma ytterligare en fördel:
-magnetfaktorn är hög.
Share 'n enjoy