bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är på semester och har blivit erbjuden en 83:a GSX 750 ES för 6000 kr. Hojen har stått nåt är men verkar vara i fint skick med ca 7700 mil på mätaren, sitter ett svart 4-1 system med rostig downpipe men överlag ser hojen ut fin.
Tycker att 6000 kr verkar vettigt men sen ska hojen hem men kan förmodligen garagera den tillsvidare och ta hem den vid tillfälle.
Frågan är vad jag ska med hojen till? Blev lite sugen på ett bygge i 80-tals racestil men behålla allt så den går att återställa till original, vad tror ni om det? Tar gärna lite bilder på gamla racehojar för inspiration.
Annars skulle man kanske fixa till sen och lämna den hos svärföräldrarna och då ha en hoj stationerad i mitten av Sverige då man är på semester här?
Vad säger ni ska jag köpa en GSX 750ES för 6000 kr?
Tycker att 6000 kr verkar vettigt men sen ska hojen hem men kan förmodligen garagera den tillsvidare och ta hem den vid tillfälle.
Frågan är vad jag ska med hojen till? Blev lite sugen på ett bygge i 80-tals racestil men behålla allt så den går att återställa till original, vad tror ni om det? Tar gärna lite bilder på gamla racehojar för inspiration.
Annars skulle man kanske fixa till sen och lämna den hos svärföräldrarna och då ha en hoj stationerad i mitten av Sverige då man är på semester här?
Vad säger ni ska jag köpa en GSX 750ES för 6000 kr?